Annie (Dziecko Ciemności) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Mag Eksplozywny Atak: Dystansowy Typ obrażeń: Magiczne Poziom trudności: Niski Obrażenia: Wysokie Wytrzymałość: Niska Kontrola tłumu: Wysoka Mobilność: Mała Preferowane role: Środek, Wsparcie Kolejność umiejętności: R > Q > W > E | + Bardzo duże obrażenia + Dobra postać 1v1 + Łatwe farmienie za pomocą Q + Bardziej wytrzymała od innych magów + Krótkie czasy odnowienia | - krótki zasięg umiejętności - Bardzo polega na błysku - Niemobilna - Przewidywalna |
Annie, Dziecko Ciemności należy do klasy Magów Eksplozywnych. Jej preferowaną rolą na mapie jest Środkowa Aleja, choć od czasu do czasu można ją spotkać na Wsparciu. Potrafi zabić wrażliwe cele jedną serią umiejętności, a dzięki swojej [E] Płonącej Tarczy potrafi przyjąć więcej obrażeń niż standardowy mag. Kolejną rzeczą która ją wyróżnia na tle innych jest umiejętność pasywna Piromania, która w połączeniu z [R] Przywołanie: Tibbers potrafi ogłuszyć kilku wrogów jednocześnie. Kosztem tych zalet jest fakt, że wszystkie jej umiejętności mają naprawdę krótki zasięg działania, a sama umiejętność pasywna jest widoczna dla przeciwnika. Bez Błysku Annie ma problemy z dotarciem do wrażliwych celów, a użycie go ofensywnie może kosztować ją życie, ponieważ nie posiada ona żadnej innej formy ucieczki.
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Piromania - Po rzuceniu czterech zaklęć Annie ogłuszy następny cel na krótki czas. | |
[Q] Dezintegracja - Annie rzuca wzmocnioną kulę ognia, która zadaje obrażenia. Dodatkowo zwraca koszt many, jeżeli kula zabije cel. | |
[W] Spopielenie - Annie tworzy stożek płomieni, zadając obrażenia objętym nim wrogom. | |
[E] Płonąca Tarcza - Przyznaje Annie i Tibbersowi procentowo zwiększoną odporność na obrażenia oraz zadaje obrażenia wrogom, którzy trafią ją podstawowymi atakami. | |
[R] Przywołanie: Tibbers - Annie przywołuje do życia swojego niedźwiedzia, Tibbersa, zadając obrażenia na danym obszarze. Tibbers potrafi atakować, a ponadto podpala przeciwników, którzy znajdują się koło niego. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Alei
Annie przez swój krótki zasięg może mieć problem z wieloma przeciwnikami na pierwszych poziomach, dlatego należy skupić się na bezpiecznym zabijaniu stworów z [Q]. Sytuacja zmienia się o 180 stopni po uzyskaniu dostępu do [R] Tibbersa. W tym momencie można szukać zabójstwa, wcześniej przygotowując sobie ogłuszenie z umiejętności Pasywnej. Po wcześniejszym obiciu wroga można go wykończyć szybką kombinacją R-Q-W.
Jeśli przeciwnik gra pasywnie najlepiej jest pchać miniony pod jego wieżę i szukać zabójstwa na Górnej bądź Dolnej Alei. Pomaga w tym Drapieżnik oraz Teleport, dzięki któremu można szybko wrócić na linię.
Porada - jako że wróg ma pełen wgląd na postęp w umiejętności pasywnej, można to przekuć na swoją korzyść. Po uzyskaniu 2 ładunków do ogłuszenia należy rzucić [Q] na wroga, po czym szybko włączyć [E]. W ten sposób pasek postępu wypełni się do 4 ładunków, a wcześniej rzucone [Q] ogłuszy wroga.
Walki Drużynowe
W walkach drużynowych Annie ma bardzo utrudnione zadanie, a jej jedynym wyjściem na dotarcie do wroga jest użycie Błysku lub oflankowanie. Po takim odsłonięciu przeciwnicy z łatwością będą mogli doskoczyć szukać zabójstwa, dlatego warto zaopatrzyć się w Klepsydrę Zhonyi. Po jej aktywowaniu można zyskać kilka cennych sekund podczas których sojusznicy przyjdą z pomocą i odeprą wroga. Na tym etapie gry [R] Tibbers ma ogromną ilość zdrowia, a czas odnowienia do jego przyzwania jest bardzo krótki, dlatego nie warto go oszczędzać wyłącznie na walki drużynowe. W trakcie oblężeń można na przykład posłać go na wieżę wroga, co ograniczy straty w sojuszniczych minionach, które to przeniosą swoją siłę na kolejną budowlę.
Porada - Po użyciu Klepsydry Zhonyi wciąż można sterować Tibbersem.