Amumu (Smutna Mumia) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe Informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Obrońca (Inicjator) Atak: Wręcz Typ obrażeń: Magiczne Poziom trudności: Niski Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Wysoka Kontrola tłumu: Wysoka Mobilność: Niska Preferowane role: Dżungla Kolejność umiejętności: R > E > Q > W | + Elastyczny w doborze przedmiotów + Jeden z najlepszych Ultimate'ów w grze + Szybko czyści obozy w dżungli + Umiejętność pasywna wspomaga obrażenia magiczne całej drużyny | + Bardzo zależny od many + Ciężko mu dostać się do przeciwników po chybionym Q + Po skutecznej inicjacji nie ma możliwości odwrotu + Nie radzi sobie w pojedynkach z wieloma Dżunglerami |
Amumu, Smutna Mumia to świetna postać dla graczy, którzy lubią efektownie inicjować walki i zadawać duże obrażenia, przy zachowaniu solidnej wytrzymałości. Amumu to bohater przeznaczony do gry w Dżungli, który potrafi szybko uporać się z potworami i skutecznie egzekwować Ganki. Wyróżnia go również możliwość dywersyfikowania swojego zestawu przedmiotów, w zależności od tego, co potrzebuje drużyna. Jego [R] Klątwa Smutnej Mumii to jedna z najsilniejszych umiejętności w całym League of Legends - przy współpracy z innymi postaciami (na przykład Katarina, Neeko) potrafi samodzielnie zdecydować o walce drużynowej. Największą bolączką Amumu jest natomiast dotarcie do bardziej czujnych bądź mobilnych jednostek. Po spudłowaniu [Q] Rzutu Bandażem jedyną formą doskoku do przeciwnej drużyny pozostaje użycie Błysku, co pozbawia go możliwości ucieczki. Oprócz tego wszystkie umiejętności Smutnej Mumii kosztują dużą ilość many ([W] Rozpacz po włączeniu zabiera ją co sekundę!), i bez Niebieskiego Wzmocnienia o wiele ciężej jest mu czyścić obozowiska. Bardziej obeznani gracze doskonale wiedzą o tej wadzie i będą starali się zabić Niebieskiego Strażnika przed nim. Jeszcze gorzej prezentuje się sytuacja Amumu gdy przeciwny Dżungler postanowi wybrać agresywną postać pokroju Lee Sina czy Xin Zhao. Bez pomocy sojuszników z linii jest on bezbronny, nawet po własnej stronie mapy.
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Przeklęty Dotyk - Podstawowe ataki Amumu nakładają efekt Klątwy. Oznaczony cel otrzymuje dodatkowe nieuchronne obrażenia za każdym razem, gdy otrzymuje obrażenia magiczne. | |
[Q] Rzut Bandażem - Amumu rzuca lepkim bandażem w cel, ogłuszając go i zadając obrażenia, jednocześnie przyciągając się do niego. | |
[W] Rozpacz - Ogarnięci rozpaczą wrogowie co sekundę tracą procent maksymalnego zdrowia, a ich klątwy zostają odnowione. | |
[E] Histeria - Na stałe zmniejsza ilość obrażeń fizycznych otrzymywanych przez Amumu. Amumu może dać upust swojej wściekłości, zadając obrażenia wrogom w okolicy. Za każdym razem, kiedy mumia zostanie trafiona, czas odnowienia tej umiejętności skraca się o 0,5 sekundy | |
[R] Klątwa Smutnej Mumii - Amumu oplątuje znajdujące się wokoło wrogie jednostki bandażami, nakładając na nie swoją Klątwę, zadając im obrażenia i uniemożliwiając poruszanie się i atakowanie. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Dżungli
Dla Amumu strata Niebieskiego wzmocnienia to ogromny cios (szczególnie w wczesnym etapie gry), dlatego też niezależnie od strony, na której zaczyna się rozgrywka, zaleca się zacząć właśnie od tego obozu. Zaraz po tym należy wyczyścić całą Dżunglę, z ewentualnym pominięciem Ponurnika. Jeśli Gracz spotka się z przeciwnym Dżunglerem na rzece, to najlepiej jest odpuścić i wycofać się w bezpieczne miejsce. Smutna Mumia przegrywa większość pojedynków, i bez wsparcia z linii może się to skończyć utratą Błysku bądź nawet życia. Po wzięciu jednego z Krabów można rozglądać się za Gankiem lub powrotem do bazy. Amumu ma stosunkowo dobre ganki, ale swój największy potencjał pokazuje po uzyskaniu dostępu do [R] Klątwą Smutnej Mumii. Najlepiej jest udać się na Dolną Aleję, jako że obszar działania tej umiejętności spokojnie pokryje dwóch przeciwników, zapewniając masywną przewagę dla drużyny.
Porada - w przypadku gdy przeciwny leśnik zdecyduje się pościg w głąb dżungli, można użyć [Q] Rzutu Bandażem na odległy obóz z potworami. Stanowi to, oprócz Błysku, jego jedyną formę ucieczki przed agresorem.
Walki Drużynowe
Najważniejszy fragment rozgrywki dla graczy Amumu. Wystarczy jeden trafiony [Q] Rzut Bandażem, żeby skutecznie zbliżyć się do wrogiej drużyny i potraktować ich [R] Klątwą Smutnej Mumii. Oczywiście przeciwnicy będą się tego spodziewać, dlatego warto przeczesać teren w poszukiwaniu wrogich Totemów, żeby ograniczyć ich wizję. Innym sposobem na zaskoczenie jest kombinacja [Błysk] - [Q]. Jest to duże ryzyko niepotrzebnej straty Czaru Przywoływacza, ale jeśli losy meczu zależą od jednej, ostatniej walki, to warto spróbować swoich sił. Po skutecznej inicjacji Smutnej Mumii nie pozostaje jej nic innego jak utrzymanie się przy przeciwnych prowadzących i zadawanie im obrażeń z [W] Rozpaczy i [E] Histerii.
Porada - Jeśli gracz ma trudności ze skuteczną inicjacją walk drużynowych, to może wymienić runę Reperkusje na Drapieżnika. W ten sposób bez problemu będzie w stanie dobiec do przeciwników, tracąc przy tym odrobinę wytrzymałości.