Dżungla (Jungle) w League of Legends | Rola w drużynie League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Dżungla to rola, która bezpośrednio wpływa swoją obecnością na losy całego meczu. Wyjątkowo nie można jej przyporządkować żadnej z linii - Leśnik zdobywa złoto i doświadczenie z obozów w Dżungli. W wolnym czasie powinien pomagać innym liniom, Gankując je. Oprócz tego na barkach leśnika spoczywa kontrola obiektów, takich jak Smok czy Baron. Ostatnią kwestią, na którą Dżungler musi zwrócić uwagę, jest kontrowanie swojego odpowiednika - przeciwny Leśnik będzie starał się z całych sił utrudnić grę sojusznikom, dlatego kontrola wizji i kradzież obozowisk jest równie ważna, co pozostałe zadania.
- Mapa wraz z zaznaczonymi obozami i potworami neutralnymi
- Start w Dżungli
- Przykładowe trasy w Lesie
- Klasy bohaterów do Dżungli
Mapa wraz z zaznaczonymi obozami i potworami neutralnymi
Dżungla przedzielona na cztery segmenty, po dwa na drużynę. Dodatkowo obozy przedziela rzeka, po której wędruje krab. Gra nie utrudnia przejścia na drugą stronę mapy, jednakże wiąże się to z ogromnym ryzykiem dla gracza. Należy unikać sytuacji, w której próbujemy przemieszczać się po terenie wroga bez odpowiedniej wizji, lub przewagi liczebnej. Naraża to na śmierć zarówno gracza z Lasu, jak i sojuszników, którzy mylnie zdecydują się mu pomóc. Na drugą stronę mapy można bezpiecznie przejść, kiedy leśnik wroga jest martwy, lub widoczny na drugim końcu mapy.
Na Dżunglę składają się poniższe obozy:
Ikona | Opis |
Skalniaki (Krugs) - Najbardziej czasochłonny obóz. Z największego skalniaka wylatują dwa średnie, a z nich kolejne dwa, najmniejsze. Zapewniają one jednak najwięcej doświadczenia spośród wszystkich potworów. | |
Czerwony Krzewogrzbiet (Brambleback) - stosunkowo silny potwór. Po zabiciu przyznaje bohaterowi Herb Żaru, czerwone wzmocnienie które wzmacnia jego ataki podstawowe płomeniami. Zadają one obrażenia nieuchronne oraz spowalniają. W późniejszym etapie gry warto zostawić ten obóz dla Strzelca, jako że ataki zasięgowe aplikują spowolnienie z taką samą siłą, jak bohaterowie w zwarciu. | |
Brzytwodzioby (Raptors) - bardzo specyficzna gromadka potworów. Dla bohaterów z umiejętnościami obszarowymi nie powinny stanowić problemów, jednak dla reszty wskazane jest omijanie tego obozu. | |
Wilki Mroku (Murk Wolfs) - najłatwiejszy z wszystkich obozów w Dżungi. Zadają niskie obrażenia, i przyznają proporcjonalnie mało punktów doświadczenia. | |
Niebieski Strażnik (Blue Sentinel) - Obóz z pojedynczym przeciwnikiem, który po zabiciu nagradza gracza Herbem Zrozumienia - niebieskim wzmocnieniem przyznającym redukcję czasu odnowienia i regenerację many. Zalecane jest oddawanie tego stwora dla bohatera, który najlepiej w drużynie obija z daleka, i który jest najbardziej "manożerny". | |
Ponurnik (Gromp) - wyjątkowo wytrzymały potwór. Zadaje umiarkowane obrażenia, ale pomimo tego jest on najczęściej pomijanym obozem przez Dżunglerów. | |
Wędrujący Krab (Scuttle Crab) - znajduje się po jednej stronie rzeki, i w przeciwieństwie do reszty potworów, ten nie odpowiada agresją. Po zadaniu mu obrażeń ucieka od bohatera, przez co wydłuża czas jego likwidowania. Po zabójstwie wytwarza okrąg wizji dla sojuszników, przed Baronem lub Smokiem, zależnie od tego na której stronie aktualnie żył. |
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie