Umiejętności | Riven | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 1
Błysk (Flash) | Podpalenie (Ignite) | Opis |
Błysk przyda się każdemu bohaterowi do ucieczki lub jeśli trzeba nagle uwolnić się od jednego z przeciwników, aby móc dalej skutecznie likwidować najważniejsze cele lub zainicjować walkę. Podpalenie zwiększy zadawane przez Riven obrażenia i ograniczy możliwości leczenia się przeciwnika. |
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 2
Błysk (Flash) | Osłabienie (Exhaust) | Opis |
Na taką kompozycję czarów warto się zdecydować, gdy przeciwnicy dysponują dużą siłą przebicia, albo gdy na linii trafi się przeciwnik, którego ciosy naprawdę potrafią zaboleć (np. Master Yi). |
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 3
Błysk (Flash) | Uzdrowienie (Heal) | Opis |
Uzdrowienie zapewni Riven dodatkową przeżywalność, która świetnie sprawdzi się gdy przeciwnik zechce zanurkować pod wieżę, aby zdobyć zabójstwo. Uzdrowienie jest dobrym wybór dla początkujących graczy. |
Kolejność rozwoju
Przy rozwijaniu umiejętności Riven najlepiej jest skupić się na Połamanych Skrzydłach, które zapewniają mobilność i największe źródło obrażeń przy wykorzystaniu pasywa. W drugiej kolejności warto rozwijać Waleczność, która zapewni Riven całkiem sporą tarczę ochronną, a tym samym ułatwi wymianę na linii lub nie raz uratuje jej życie. Wprawdzie Wybuch Ki jest dobrą umiejętnością, a do tego stunem AoE, ale niestety ma mały obszar działania więc najlepszym wyjściem jest zainwestować w W 1 punk i rozwijać w ostatniej kolejności. Ostrze Wygnańca oczywiście powinno być rozwijane kiedy tylko się da, zaczynając od 6 poziomu bohatera.
Runiczne Ostrze/Runic Blade
Umiejętności używane przez Riven wpływają na jej ostrze, dzięki czemu jej podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia fizyczne. Ostrze może zostać zmienione do 3 razy i każdy atak zużywa jeden ładunek. |
Zaawansowane:
Właśnie ta umiejętność pasywna stwarza z Riven dobrego duelistę. Po każdym użyciu którejkolwiek umiejętności dodaje bonus do obrażeń fizycznych dlatego TRZEBA pamiętać o pewnej kolejności: Skill -> AA (wykorzystanie pasywa) -> Skill -> AA -> etc. Trzymając się tego schematu można w znaczny sposób zwiększyć efektywność Riven.
Połamane Skrzydła/Broken Wings
Cena: Umiejętność Darmowa Zasięg: 275 Riven może zadać serię potężnych ciosów. Ta umiejętność może być użyta trzy razy, w krótkich odstępach czasu. Trzeci cios odrzuca przeciwnika. Riven uderza na wprost, zadając 10/30/50/70/90 (+40?/?45?/?50?/?55?/?60% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń fizycznych wszystkim jednostkom, które trafi. Za trzecim użyciem umiejętności: skacze przed siebie, uderza w ziemię, zadaje 10/30/50/70/90 ((+40?/?45?/?50?/?55?/?60% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń fizycznych i podrzuca przeciwników. Dzięki trzeciemu skokowi, Riven Może również skakać przez przeszkody terenowe. Riven wyceluje w jednostkę, nad którą umieścisz kursor - jeśli nie będzie tam celów, uderzy w kierunku, w którym jest zwrócona. |
Zaawansowane:
Używamy tej umiejętności do skracania lub zwiększania dystansu do/od przeciwnika, jak i do stackowania pasywa. Połamane Skrzydła powinny być wykorzystywane równolegle z umiejętnością pasywną: po każdym Q używamy AA. Dzięki temu, przeciwnikowi będzie trudniej uciec od Riven gdyż zawsze w zapasie pozostanie odrzucenie za sprawą trzeciego Q. Jeśli umiejętność zostanie zużyta od razu trzykrotnie, przeciwnik będzie mógł łatwo się wyflashować i zyskać dystans. Wyjątkiem są pewnie sytuacje: jeśli musimy kogoś na chwilkę odrzucić żeby np. uratować gracza z drużyny, zdobyć zabójstwo lub po prostu znaleźć się szybko przy celu. W innym wypadku zawsze wplatamy AA pomiędzy Q.
Wybuch Ki/Ki Burst
Cena: Umiejętność Darmowa Zasięg: 260 Riven powoduje Wybuch Ki, który zadaje obrażenia i ogłusza pobliskich wrogów. Miecz Riven powoduje wybuch energii runicznej, która razi pobliskich wrogów, zadając 50/80/110/140/170 (+100% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń fizycznych i ogłuszając ich na 0.75 sek. |
Zaawansowane:
Stun AoE, który zadaje spore obrażenia i doskonale sprawdza się w kombinacji z innymi umiejętnościami Riven. Wybuch Ki może być użyty ofensywnie w jeden z kombinacji, np. E->AA->Q->AA->Q->AA->W->AA->Q->AA lub defensywnie: W->E/Q od przeciwnika. Należy pamiętać, że umiejętność ta ma mały zasięg więc trzeba poświęcić trochę czasu, aby to opanować.
Waleczność/Valor
Cena: Umiejętność darmowa Zasięg: 325 Riven występuje do przodu i blokuje część obrażeń. Riven wysuwa się w kierunku wskazanym przez kursor i otacza się tarczą, która blokuje do 90/120/150/180/210 (+100% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt otrzymywanych obrażeń przez 1,5 sek. |
Zaawansowane:
Bardzo dobra i jedyna umiejętność defensywna Riven. Dzięki Waleczności, Riven może użyć dasha w wybranym kierunku, aby np. ominąć lecącej w jej stronę włóczni Nidalee. E świetnie sprawdza się także w przypadku wymiany na linii ponieważ absorbuje znaczną część obrażeń, a do tego uaktywnia pasywa. Championi posiadający jakąś formę ochrony (tarcza, regeneracja zdrowia etc.) mają zawszę przewagę nad przeciwnikiem, który nie może skorzystać z takiej opcji. Umiejętność ta jest o tyle dobra, że przy inwestowaniu w obrażenia fizyczne zwiększamy również wielkość tarczy absorbującej obrażenia.
Ostrze Wygnańca/Blade of the Exile
Cena: Umiejętność Darmowa Zasięg: Ataki podstawowe: +75, Cięcie Wiatru: 900 Riven wzmacnia swoją broń energią, otrzymuje premię do obrażeń od ataku i zasięgu. Ponadto, w tym czasie jednokrotnie może rzucić Cięcie Wiatru, potężny atak dystansowy. Broń Riven przepełnia duchowa energia przez 15 sek., otrzymuje premię 20% do obrażeń od ataku (+20% dodatkowe obrażenia od ataku), zwiększenie zasięgu jej zaklęć zadających obrażenia i ataków i możliwość jednokrotnego użycia Cięcia Wiatru.<br>Cięcie Wiatru: Riven uwalnia falę uderzeniową, która zadaje od 80/120/160 (+60% dodatkowe obrażenia od ataku) do 240/360/480 (+180% dodatkowe obrażenia od ataku) pkt. obrażeń fizycznych wszystkim trafionym wrogom, w zależności od tego, ile zdrowia im brakuje. |
Zaawansowane:
Można powiedzieć, że ulti Riven działa jak steroid. Daje ogromnego kopa do AD co pozwala na zadawanie naprawdę masywnych obrażeń. Co więcej, R można aktywować dwa razy, pierwszy raz dodaje Riven AD, a za drugim razem zyskujemy coś w rodzaju finishera, strzelając energią Ki w stożku przed naszą postacią zadając dodatkowe obrażenia AoE. Mała uwaga: po użyciu tego skilla przez ułamek sekundy nie można wykonywać żadnych ruchów ze względu na trwającą animacją więc zawsze trzeba mieć to na uwadze w trakcie walki, bo może się zdarzyć, że przez nieuważne użycie tej umiejętności przeciwnik po prostu nam ucieknie i będziemy musieli go gonić za pomocą Q/E lub użyć Flasha (Błysku).