Przedmioty | Twisted Fate | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Zestaw początkowy - przeciwko postaciom AP
Pierścień Dorana | Mikstura Zdrowia | Mikstura Zdrowia | Strażniczy Totem (Talizman) |
Opis
W początkowej fazie gry, skupiamy się przede wszystkim na zabijaniu stworków. Jako że przeciwny bohater najpewniej będzie robił wszystko, aby utrudnić nam to zadanie, potrzebujemy przedmiotów, które zwiększą naszą przeżywalność na linii. Pierścień Dorana zaoferuje nam wszystko, czego potrzebujemy - trochę zdrowia, punktów umiejętności, a także przyjemny pasyw odnawiający manę. Miksturki pozwolą nam wystać agresje przeciwnika, a totem odpowiednio ustawiony zapewni nam wizję i obroni przed atakami wrogiego junglera.
Zestaw początkowy - przeciwko postaciom AD (Zed, Yasuo)
Kryształowa Piersiówka | Mikstura Zdrowia | Mikstura Zdrowia | Strażniczy Totem (Talizman) |
Opis
Pierwszy zestaw, przeciwko postaciom AD. Ta linia, różni się tym, że potrzebujemy więcej przedmiotów, które zapewnią nam przeżywalność na linii. W tej kwestii, najlepszym rozwiązaniem jest Kryształowa Piersiówka. Zapewnia nam ona jeszcze większą regenerację sił (w tym także many) po ataku wrogiego bohatera. Tak przygotowany zestaw, powinien spokojnie wystarczyć nam przy defensywnej grze, do momentu pierwszego powrotu do bazy.
Zestaw początkowy - przeciwko postaciom AD (Zed, Yasuo) - alternatywnie
Lekka Szata | Mikstura Zdrowia | Mikstura Zdrowia | Strażniczy Totem (Talizman) |
Opis
Zestaw alternatywny. Kryształowa Piersiówka spełnia swoje zadanie, ale jeśli mimo to obawiamy się, że w starciu z np. Yasuo (który posiada bardzo silną fazę gry na linii) nie będzie to wystarczające zabezpieczenie, wymieńmy ją na Lekką szatę. Za resztę pieniążków, kupujemy miksturki zdrowia. Ten zestaw determinuje nas jednak do wyłącznego korzystania z niebieskiej karty, ponieważ nie posiadamy żadnego przedmiotu regenerującego manę, a w początkowej fazie gry, mamy jej niewiele. Zostawiamy ewentualną agresję z użyciem żółtej karty, na przyjście naszego junglera.
Zestaw w środkowej fazie gry - zestaw pierwszy
Zmora Licza | Obuwie Maga | Naramienniki Poszukiwacza | Absurdalnie Wielka Różdżka | Opis |
Przedstawiony zestaw, jest sposobem budowania Twisted Fate'a, pod wyprowadzanie jak największych obrażeń w krótkim czasie. Osobiście preferuję tą drogę od alternatywnej, o której napisałem poniżej. Opiera się ona głównie na Zmorze Licza, która wraz z naszym W i E potrafi wzmocnić nasz atak z łapki do potężnych rozmiarów. W końcowej fazie gry nasze obrażenia są ogromne, a z umiejętnym wykorzystaniem pasywnej umiejętności Zmory Licza, będziemy błyskawicznie niszczyć wieże i inhibitory. Ta ścieżka rozwoju, niesie ze sobą jeden poważny mankament - jesteśmy praktycznie pozbawieni przedmiotów redukujących czas odnowienia umiejętności. Jednak z Blue Buffem i Eliksirem Geniuszu, a także końcowym przedmiotem - Mroźnym sercem, uzyskamy maksymalną wartość 40% skrócenia czasu odnowiena. Drugą rzeczą, jest fakt iż nie posiadamy solidnego przedmiotu wzmacniającego nasza regenerację many, dlatego należy rozważnie korzystać ze swoich umiejętności. |
Zestaw w środkowej fazie gry - zestaw drugi
Obuwie Maga | Bluźnierczy Graal Athene | Absurdalnie Wielka Różdżka | Naramienniki Poszukiwacza | Opis |
Styl gry profesjonalnych graczy sceny e-sportowej LoLa. Jak najszybciej staramy się zbudować Bluźnierczy Graal Athene, co daje nam możliwość niemal bezkarnego rzucania kart i obijania z Q przeciwników. Dodatkowo zmniejsza czas odnowienia naszego ultimate i pozwala wywierać większą presję na innych liniach. Idealny zestaw jeśli czujecie, że lubicie grać agresywnie i często będziecie korzystać ze swojego ultimate (właściwie zawsze wtedy, gdy zejdzie wam czas odnowienia i będzie ku temu okazja). W innym przypadku, odczujecie braki w swoich obrażeniach. Dodatkowo szczególnie nie polecam na solo kolejkę rankingową. Jest to zestaw, który przydaje się w grach zespołowych (Twojej drużyny), gdzie możesz polegać na sojusznikach. W solo kolejce, może przyprawić o frustrację. Dodatkowo w tym zestawie, do wymiany buty na Ioniańskie Buty Jasności Umysłu, w zależności od preferencji. Druga zmianą jest alternatywa dla Graala - Morellonomicon, jeśli gramy przeciwko postaciom AD, a także bohaterom którzy opierają się na regeneracji zdrowia (np. Warwick, Swain) |
Zestaw końcowy
Obuwie Maga | Zmora Licza | Klepsydra Zhonyi | Bluźnierczy Graal Athene | Zabójczy Kapelusz Rabadona | Mroźne Serce | Soczewka Wyroczni (Talizman) |
Opis:
Zawiera wszystko to, co potrzebujemy do zadawania obrażeń i przeżywania walk drużynowych. Klepsydra Zhonyi, zapewni nam 2,5 sekundową niewrażliwość na wszystkie ataki. Mroźne serce, daje duży przyrost do pancerza, a także zmniejszenie czasu odnowienia umiejętności, aż o 20%, oraz pasyw, który będzie bolączką przeciwnych postaci opierających się na atakach podstawowych, dodatkowo korzystających z prędkości ataku (np. Jax, Xin Zhao, Tristana, Vayne). Obuwie Maga wraz z Kosturem pustki, sprawi, że nie straszne będą nam odporności na magię, które przeciwnik pieczołowicie budował przeciwko nam. Zmora Licza, znacznie zwiększy nasze obrażenia, a Zabójczy Kapelusz Rabadona, to przedmiot, bez którego żaden szanujący się bohater zadający obrażenia magiczne, nie wyobraża sobie swojego ekwipunku.
Inne rozwiązania
Nazwa | Ikona | Opis |
W objęciach Ognia | Znam wielu fanów tego przedmiotu na Karciarzu, natomiast jest to kwestia indywidualnych preferencji i stylu gry. Ja preferuję wszechstronnych bohaterów, a Objęcia Ognia, tworzą z nas zabójcę i nastawiają na wyeliminowanie jednego celu. Ten przedmiot przydaje się, jeśli w przeciwnej drużynie jest jedna postać, która wyraźnie wybija się obrażeniami ponad inne i zdecydowanie ciągnie przeciwnikowi grę. Wówczas warto w niego zainwestować, aby szybko danego bohatera wyeliminować w walce drużynowej. W innych przypadkach, jest to kwestia gustu i najlepszym rozwiązaniem będzie przetestowanie tego przedmiotu w grze i wyrobienie własnej opinii. | |
Ząb Nashora | Umieściłem go tutaj tylko w celu, aby wyjaśnić, że wybór tego przedmiotu jest bez sensu. Niby daje nam wszystko, co dobrze leży na TF-ie, ale na ten przedmiot zwyczajnie nie ma miejsca w ekwipunku. Są zbyt dobre alternatywy (co najmniej 3), które mają przed nim pierwszeństwo. W grze, w której mamy ogromną przewagę można go kupić dla zabawy. Natomiast w poważnych rozgrywkach, tworzy z nas ni to maga ni to postać atakującą. W kwestii zadawania obrażeń z podstawowych ataków, Zmora Licza wystarcza nam w zupełności. Gwoździem do trumny tego przedmiotu na Karciarzu, jest fakt, że jesteśmy papierowi i posiadamy mały zasięg ataku. A przy tym nie jesteśmy postacią ADC i nie posiadamy ani takich obrażeń jak ona, ani nie leczymy się z każdym atakiem. | |
Bliźniacze Cienie | Naprawdę ciekawy i zapomniany przedmiot. Po ostatnich wzmocnieniach, stał się jeszcze przydatniejszy i ma dobrą synergię z naszą wczesną fazą rozgrywki. Daje nam miłe 10% skrócenia czasu odnowienia, dość sporą dawkę pkt. Mocy Umiejętności (80), ale przede wszystkim aktyw, który sprawia, że nasze ganki z ultimate są jeszcze bardziej skuteczne. Po aktywacji, wysyła dwa duszki z naszej postaci, które znajdują najbliższych bohaterów i spowalniają ich ruch o 40% na 2,5 sekundy (to całkiem sporo w realiach LoLa). Genialna synergia z Bramą, a także ciekawa opcja, gdy w późniejszej fazie gry przeciwnik zniknął nam z mapy. Wypuszczamy duszki, a one oprócz spowolnienia, dają nam jeszcze wizję na przeciwniku. |