Umiejętności | Renekton | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 1
Błysk (Flash) | Podpalenie (Ignite) | Opis |
Błysk przyda się każdemu bohaterowi do ucieczki lub jeśli trzeba nagle uwolnić się od jednego z przeciwników, aby móc dalej skutecznie likwidować najważniejsze cele lub zainicjować walkę. Podpalenie zwiększy zadawane przez Zeda obrażenia i ograniczy możliwości leczenia się przeciwnika. |
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 2
Błysk (Flash) | Teleportacja (Teleport) | Opis |
Powiedzmy sobie, że teleport jest dobrym zamiennikiem Podpalenia. Jeżeli chcemy posiadać większą kontrolę na mapie, bądź usprawnić efektywność naszych ganków, to wybór teleportu będzie najlepszą decyzją. Przykładowo Ward ze strony naszych sojuszników w pobliskich krzakach i użycie naszego teleportu na nim może dać nam 100% szansy na zdobycie fraga, gdyż wrogi czempion może się zupełnie nie spodziewać takiej zasadzki. |
Rozwój umiejętności
Maksowanie Q jako pierwsze jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ usprawnia to Twoje obrażenia obszarowe oraz zwiększa przeżywalność na linii. Następnie maksujesz umiejętność Rąb I Siecz(E) przez zmniejszenie czasu odnowienia I znowu zwiększenie obrażeń. Pamiętamy , aby jako drugie nie rozwijać W ponieważ czas ogłuszenia przeciwnika się nie wydłuża, a obrażenia skalują się głównie dzięki przedmiotom. Oczywiście przede wszystkim rozwijamy ultimate kiedy tylko mamy taką możliwość. Jest to bardzo potężna superumiejętność i idealnie współgra z przedmiotem zwanym Słoneczna Peleryna.
Rządy Gniewu/Reign of Anger
Bierna: Renekton zdobywa punkty Furii za każdy zwykły atak. Furia ta wzmacnia jego umiejętności. Kiedy Renekton ma poniżej 50% zdrowia, zyskuje on 50% więcej Furii. |
Zaawansowane:
Niesamowity pasyw, który może ulepszyć maksymalnie dwie umiejętności pod rząd, a czasem nawet trzy. Jeżeli posiadasz więcej niż 50 pkt furii I użyjesz którejś umiejętności podstawowej (Q,W,E) to zabierze Ci 50 pkt furii, ale zada o wiele większe obrażenia.
- Staraj się nie marnować punktów furii na zwyczajnych stworach będąc na linii. Powinieneś zawsze ustawić się w takiej pozycji, aby zranić przy tym przeciwnika.
- Zanim rzucisz się na oponenta postaraj się najpierw uzbierać maksymalną wartość furii. Taki zabieg zwiększy Twoją szansę zabicia.
- Kiedy już zużyjesz całą furię, to użycie ultimate bardzo szybko Ci ją ponownie napełni. Pamiętaj, aby najpierw zużyć całą furię przez używanie umiejętności, a potem użyć R.
Rzeź Niewiniątek/Cull the Meek
Koszt: Darmowa lub za 50 pkt. furii Zasięg: 900 Aktywna: Renekton wykonuje atak swą bronią, zadający obrażenia fizyczne pobliskim przeciwnikom, zyskując zdrowie równe 5% (20% jeśli trafił bohatera) zadanych obrażeń. Trafienie wrogich bohaterów przywraca 4 razy więcej życia. Zasięg: 225 Obrażenia fizyczne: 60/90/120/150/180(+80% premii do obrażeń ataku) Limit uzdrowienia: 50/75/100/125/150 Premia przy 50 pkt. Furii: Obrażenia zwiększone o 50%. Stopień uzdrowienia wzrasta do 10%. Zasięg: 225 Wzmocnione obrażenia fizyczne: 90/135/180/225/270(+120% premii do obrażeń ataku) Limit wzmocnionego uzdrowienia: 150/225/300/375/450 |
Zaawansowane:
Jest to główna umiejętność Renektona. Oferuje ona niesamowicie dużą przeżywalność na linii, a dodatkowo daje możliwość gnębienia przeciwnika, ponieważ jest zupełnie darmowa, a jej czas odnowienia wynosi zaledwie 8 sekund. UWAGA: Ta umiejętność sprawi, że bardzo szybko przepchniesz linię jeżeli będziesz jej używać za każdym razem uderzając przy tym stwory. Po prostu pamiętaj, aby dobijać stwory, a tej umiejętności używać TYLKO jeżeli posiadasz powyżej 50 pkt furii I TYLKO jeżeli przez to zaatakujesz również wrogiego bohatera. Pamiętaj, że jeżeli jesteś bliski śmierci, a szanse przeżycia są niewielkie to nie zawahaj się użyć Q, być może uzdrowi Cię na tyle, że będziesz zdolny przeżyć.
- Porada: Jeżeli posiadasz mało zdrowia, a zostało użyte na Tobie Podpalenie , albo przykładowo Karthus używa swojego Requiem (R) to postaraj się szybko doskoczyć do wrogich stworów I użyć tej umiejętności. Może uda Ci się przeżyć.
- Przy kombinacji z Rąb I Siecz(E) próbuj od czasu do czasu skoczyć do wroga(jeżeli oczywiście posiadasz więcej niż 50 pkt furii) użyć na nim Q upewniając się przy tym, że nie trafisz stworów i znów wycofać do poprzedniej pozycji. Wróg otrzymał darmowe obrażenia, a Ty nie straciłeś żadnego stwora.
Bezwzględny Drapieżnik/Ruthless Predator
Koszt: Darmowa lub za 50 pkt furii. Aktywna: Renekton tnie przeciwnika dwa razy, zadając średnie obrażenia fizyczne i ogłuszając go na 0,75 sekundy. Jeśli posiada ponad 50 punktów Furii, tnie trzy razy, zadając duże obrażenia fizyczne i ogłuszając na 1,5 sekundy. Renekton atakuje dwukrotnie, zadając(150% obrażeń od ataku)pkt. obrażeń fizycznych (10/30/50/70/90 + 150% obrażeń od ataku) i ogłuszając przeciwnika na 0,75 sekundy. Każdy cios nakłada efekty przy trafieniu.<br>Premia przy wydaniu 50 punktów Furii:Renekton atakuje trzykrotnie, zadając(225% obrażeń od ataku)pkt. obrażeń fizycznych (15/45/75/105/135 + 225% jego obrażeń od ataku) oraz ogłusza przeciwnika na 1,5 sekundy. Całkowite wzmocnione obrażenia fizyczne:15/45/75/105/135(+225% obrażeń ataku) |
Zaawansowane:
Pamietaj, aby w walkach drużynowych nie marnować tej umiejętności na tankach znajdujących się w przeciwnej drużynie. Użwaj W mając więcej niż 50 pkt furii w celu wydłużenia czasu ogłuszenia i zwiększenia obrażeń
- Jeżeli przeciwna drużyna posiada przykładowo Galio, to w momencie kiedy on będzie chciał użyć swoje ultimate, to nie zapomnij o użyciu Bezwględnego Drapieżnika. Wtedy bez twojej kontroli Renekton ogłuszy Galio dzięki czemu przerwie jego ultimate. Taki zabieg może powodować katastrofalne skutki w przeciwnej drużynie I zwiększyć Twoją szanse na wygrane walki drużynowej. Tak samo oczywiście w przypadku Rammusa, kiedy przy użyciu swojej podstawowej umiejętności "przyciągnie" , któregoś z Twoich sojuszników. Powstrzymaj go, a udaremnisz plan przeciwnika.
- Jeżeli widzisz, że oponent umieszcza warda w pewnym miejscu, wtedy szybko użyj Rąb i Siecz, aby dostać się blisko, zaatakuj zwyczajnym atakiem i błyskawicznie użyj W , aby pozbyć się warda zanim stanie się niewidzialny
Rąb i Siecz/Slice and Dice
Koszt: Darmowa lub za 50 pkt. furii Aktywna: Renekton rzuca się do przodu, zadając obrażenia jednostkom na swojej drodze. Wzmocniony zadaje dodatkowe obrażenia i osłabia pancerz trafionych jednostek. Rąb: Renekton rzuca się do przodu i zadaje 30/60/90/120/150(+90% dodatkowych obrażeń od ataku)pkt. obrażeń fizycznych. Trafienie celu umożliwia przez 4 sekundy użycie Siecz Siecz: Renekton rzuca się do przodu i zadaje 30/60/90/120/150(+90% dodatkowych obrażeń od ataku)pkt. obrażeń fizycznych. Siecz: Premia przy 50 pkt furii: Furia: Obrażenia zwiększone do 45/90/135/180/225(+135% dodatkowych obrażeń od ataku)pkt. Wartość Pancerza trafionych przeciwników spada o 15/20/25/30/35% na 4 sekundy. |
Zaawansowane:
Jest to jeden z najważniejszych umiejętności Renektona I dodatkowo jedyna umiejętność, która gwarantuje niesamowitą możliwość ucieczki. Możesz doskoczyć do przeciwnika zadając mu przy okazji obrażenia i znów odskoczyć do tyłu gwarantując sobie możliwość uniknięcia otrzymania obrażeń. Potrafi bardzo zranić przeciwnika jeżeli zostanie wymaksowany i gwarantuje, aż 35% przebicia pancerza, co jest prawie jak OP (overpowered). W połączeniu z innymi przedmiotami i specjalizacjami gwarantującymi dodatkowo + jakiś % przebicia pancerza jesteśmy wstanie zadawać niemal True Damage (pomija całkowicie pancerz, uderza prosto w zdrowie). W połączeniu z Q można bardzo szybko czyścić linę. Dzięki tej umiejętności możemy również przeskakiwać przez ściany.
- Jeżeli jesteś w tarapatach typu: przeciwny dżungler przyszedł Cie zgankować i planują Cię zabić, to postaraj się ustawić w takiej pozycji, aby doskoczyć do przeciwnika znajdującego się bliżej Twojej wieży. Taki zabieg pozwoli na dodatkowe użycie E i odskoczenie jeszcze dalej.
- Pamiętaj jednak, aby nie używać drugi raz tej umiejętności jeżeli posiadasz ponad 50 pkt furii. Lepiej będzie jeżeli tą furię zmarnujesz używając umiejętności zwanej Rzeź Niewiniątek (Q). Zadasz wtedy o wiele więcej obrażeń niż gdybyś zmarnował furię na E.
- Jeżeli jednak znów zauważysz, że przeciwnik postawił warda i posiadasz przy tym 50 pkt furii, to podwójne użycie E na wardzie i błyskawiczne dobicie go przy pomocy W umożliwi Ci pozbycie się warda przed jego zniknięciem.
- Pamiętaj, aby w walkach drużynowych nie marnować szybko tej umiejętności. Warto przetrzymać ją przez chwile na wypadek, gdyby assasyn z przeciwnej drużyny planował zabić Twojego Ap/Ad Carry. Wtedy szybko ruszasz mu z pomocą używając Rąb I Siecz i starasz się udaremnić atak.
Dominus/Dominus
Koszt: Darmowa Aktywna: Renekton otacza się mroczną energią na 15 sekund, zyskując pkt. zdrowia. W trakcie działania umiejętności zadaje obrażenia magiczne pobliskim wrogom i zyskuje 5 pkt. Furii na sekundę. Dodatkowe zdrowie: 200/400/800 Obrażenia magiczne na sek.: 30/60/120(+10% mocy umiejętności) Maksymalne obrażenia magiczne: 450/900/1800 |
Zaawansowane:
Niesamowity ultimate, który daję ogromne pokłady zdrowia i obrażeń obszarowych. Dodatkowo fakt, że generuje 5 punktów furii co sekundę sprawia, że jesteśmy wstanie zadawać zwiększone obrażenia przy użyciu ponad 50 pkt furii niemalże cały czas. Jest to ultimate bardzo podobny do ultimate Nasusa ( Ciekawoskta. Nasus I Renekton są braćmi!)
Przeciwnik zaatakował Cię pod Twoją wieżą? Nic nie szkodzi, właśnie wpadł w pułapkę. Pozwól się obić trochę, aby przeciwnik myślał, że Twój ultimate musi się odnowić, a potem użyj go! Otrzymasz wystarczająco dużo zdrowia, aby przeżyć jeszcze przez jakiś czas. Szybko ogłusz przeciwnika używając W, użyj Podpalenia(ignite) i atakuj czymkolwiek możesz. Twoja wieża z każdą chwilą będzie coraz bardziej ranić oponenta co zaowocuje tym, że zamiast on zabić Ciebie to Ty zabijesz jego. Renektona się po prostu nie atakuje pod wieżą.
Jeżeli masz mało zdrowia, a przeciwnik użył na Tobie Podpalenia bądź Karthus używa swojego Requiem(R) to szybko użyj Dominus i zagwarantuj sobie przeżycie
Jeżeli przeciwnik jest ciężko ranny I stara się uciec będąc przy tym trochę szybszym, użyj swojego ultimate, by czasowo zadawać obrażenia obszarowe. Możliwe, że dzięki temu uda Ci się go zabić nawet nie będąc w zasięgu, aby użyć zwyczajnego ataku.
Jeżeli zamierzasz walczyć 1 vs 2, przykładowo kiedy sojuszniczy dżungler zginął, to użyj Dominus (R) przed wskoczeniem w miejsce pojedynku. Chodzi o to, abyś zwiększył sobie ilość furii, by móc szybciej pozbyć się jednego z nich i ewentualnie potem wykończyć drugiego. PAMIĘTAJ użyj ultimate jeżeli cała potyczka wydłuży się więcej niż dziesięć sekund. Nie chcesz oczywiście marnować swojego R jeżeli uda Ci się zlikwidować przeciwnika bez jego użycia. Jednak jest to sztuczka dla bardziej zaawansowanych. Walka przeciwko dwóm na raz nigdy nie będzie sprawiedliwa i łatwa. Pamiętaj o tym, że zadajesz obrażenia obszarowe i masz więcej zdrowia po użyciu R. Jednak nie próbuj walczyć w ten sposób jeżeli nie jesteś doświadczony. Niepotrzebnie tylko zginiesz.