Kolejność rozwoju | Wukong | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Wukong Top/Wukong Jungler
Przy rozwijaniu umiejętności Wukonga Top, jak i Junglera dobrze jest zacząć z E, aby móc szybko poradzić sobie z minionami lub neutralnymi stworami w dżungli. E zapewnia również bonus do szybkości ataku i pozwoli na doskok do przeciwnika aby zaasekurować zabójstwo gdy będzie taka okazja. Na drugim poziomie najlepiej wybrać Q, aby zwiększyć zadawane obrażenia (AA->Q aby zresetować CD na AA) i dodatkowo obniżać wartość pancerza przeciwnika. Na 3 poziomie można zdecydować się na E lub W, w zależności od sytuacji. Jeśli jesteśmy na Topie i nie czujemy się zbyt bezpiecznie wybieramy wtedy W, aby w razie potrzeby móc skorzystać z klona. W innym wypadku wybieramy E, aby dodatkowo zwiększyć możliwości ofensywne. To samo tyczy się Wukonga Junglera - jeśli mamy zamiar wykonać wczesny gank na 3 poziomie wtedy wybieramy W. W innym wypadku najlepiej jest ulepszyć E i W wziąć na 4 poziomie. Cios Nimbu powinien być maksowany w pierwszej kolejności w większości gier ponieważ zadaje wysokie obrażenia, zwiększa szybkość ataku, a ponad to pozwala na doskoczenie do przeciwnika co w przypadku ganków jest bardzo pomocne. W drugiej kolejności rozwija się Q, aby dodatkowo zwiększyć możliwości ofensywne. Na sam koniec zostaje rozwinięcie Przynęty. Cyklon powinien być oczywiście rozwijany na 6/11/16 poziomie.
Kamienna Skóra/Stone Skin
Zasięg: 1400 Zwiększa wartość pancerza i odporności na magię Wukonga (o 4/6/8) za każdego wrogiego bohatera w pobliżu. |
Zaawansowane:
Nie jest to rewelacyjna umiejętność pasywna, ale prawda jest taka, że w trakcie starcia drużynowego każdy bonus do pancerza i odporności może się przydać.
Miażdżący Cios/Crushing Blow
Koszt: 40 pkt. many Zasięg: Rzucający Następny atak Wukonga zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne, ma większy zasięg oraz na pewien czas osłabia pancerz przeciwnika. Następny atak Wukonga zyskuje 125 pkt. zasięgu ataku, zadaje 30/60/90/120/150 (+110% obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych i osłabia pancerz wroga o 30% na 3 sekundy. |
Zaawansowane:
Bardzo dobra umiejętność, która zadaje naprawdę duże obrażenia, ma niski czas schłodzenia, a do tego osłabia pancerz wroga co w połączeniu z penetracją z przedmiotów może całkowicie pozbawić przeciwnika pancerza. Co więcej, użycie Q resetuje czas schłodzenia na AA więc ZAWSZE pamiętaj o tym, aby Q używać po AA. Q działa również na Turrety więc można zadawać im znacznie więcej obrażeń.
Przynęta/Decoy
Koszt: 50/55/60/65/70 pkt. many Wukong staje się niewidzialny na 1,5 sekundy. Pozostaje po nim przynęta, której nie można kontrolować, a która zada po 1,5 sekundy obrażenia magiczne wrogom w okolicy. Wukong staje się niewidzialny na 1,5 sekundy. Pozostaje po nim przynęta, której nie można kontrolować, a która zada po 1,5 sekundy 70/115/160/205/250 (+60% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych wrogom w okolicy. |
Zaawansowane:
Przynęta jest bardzo przydatną umiejętnością za pomocą której można zdezorientować przeciwnika. Jeśli zaczyna się robić gorąco zawsze można zostawić klona w miejscu, a samemu udać się w zupełnie innym kierunku, aby np. schować się w krzakach lub za pomocą E skoczyć w bezpieczne miejsce.
Cios Nimbu/Nimbus Strike
Koszt: 45/50/55/60/65 pkt. many Zasięg: 650 Wukong rzuca się w kierunku celu oraz tworzy miraże atakujące do 2 przeciwników w pobliżu, zadając każdemu z nich obrażenia fizyczne. Wukong rzuca się w kierunku celu oraz tworzy miraże, atakujące do 2 przeciwników w pobliżu, zadając każdemu z nich 60/105/150/195/240 (+80% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych. Po trafieniu celu, Wukong otrzymuje 30/35/40/45/50% prędkości ataku na 4 sekundy. |
Zaawansowane:
Świetna umiejętność, która zadaje obrażenia paru celom, a więc bardzo dobrze sprawdza się przy czyszczeniu fal minionów lub obozów w dżungli. Co więcej, umiejętność ta działa jako gap closer więc można za jej pomocą doskoczyć do przeciwnika. Po użyciu E, Wukong otrzymuje bardzo duży bonus do szybkości ataku więc potrafi zadać znacznie więcej obrażeń.
Cyklon/Cyclone
Koszt: 100 pkt. many Zasięg: 315 Kostur Wukonga rośnie, a ten obraca nim, zadając obrażenia i wybijając przeciwników w powietrze. Wukong zyskuje prędkość poruszania się w czasie działania zaklęcia. Kostur Wukonga rośnie, a ten obraca nim, zadając 20/110/200 (+120% obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych na sekundę oraz wyrzucając przeciwników w powietrze. Wukong zyskuje prędkość przez czas działania zaklęcia. Trwa on 4 sekundy. |
Zaawansowane:
Cyklon sprawia, że Wukong może być nieocenionym sojusznikiem w trakcie starcia drużynowego. Po aktywacji tej umiejętności zaczyna kręcić się dookoła własnej osi, zadaje obrażenia obszarowe, a do tego podrzuca wszystkie trafione cele do góry. Za pomocą combo E->R można zainicjować bardzo udany gank. Pamiętaj, że Cyklon ma mały zasięg działania więc w czasie jego aktywacji staraj się być jak najbliżej przeciwnika.