Przeciwnicy na linii | Lulu | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Lulu Support
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Alistar | Średni | Alistar jest ciężkim przeciwnikiem ze względu na dużą ilość CC, jaką posiada. Zapewne za każdym razem kiedy postarasz się wycelować jedną z umiejętności, zostaniesz odepchnięty do tyłu lub podbity do góry. Alistar posiada też umiejętność leczenia i potrafi przyjąć bardzo dużo obrażeń (tym bardziej na ulti), ale jest championem melee więc Lulu ma przewagę w postaci ataków z dystansu. Możesz go bezpiecznie harassować i nie otrzymywać w zamian żadnych obrażeń jednak nie warto skupiać się na Supportcie i lepiej używać umiejętności na wrogim ADC. | |
Blitzcrank | Wysoki | Blitz ma w zwyczaju wystrzeliwać swoją rękę, aby pochwycić przeciwnika i przyciągnąć go do siebie. Gdy to się stanie zazwyczaj podrzuca go do góry i detonuje ładunek energii, który nakłada efekt silence'a. Po takiej operacji w większości przypadków przeciwnik jest martwy więc należy szczególnie uważać na to, aby nie zostać złapanym. Ręka przyciąga pierwszy cel także można chować się za minionami. Blitz jest strasznie manożerny więc jeśli często używa umiejętności to później zostaje bezbronny. Staraj się jak najwięcej poruszać po linii, aby utrudnić przeciwnikowi wycelowanie. Jeśli Blitz nie trafi jego umiejętność będzie miała długi CD a w tym czasie możesz go spokojnie harassować. | |
Janna | Średni | Janna może skutecznie ochraniać własnego ADC za pomocą tarczy i tornada, które może podrzucić wszystkich przeciwników w powietrze. Janna jest bardzo podatna na obrażenia więc można ją spokojnie uciszyć. Jeśli chcesz harassować przeciwnika i zauważysz, że Janna użyła na ADC tarczy - zmień cel i zaatakuj Supporta za pomocą Q->AA. W takiej sytuacji zawsze któryś z przeciwników będzie odczuwał presję i otrzymywał obrażenia. Pamiętaj, że Janna może odbić wszystkich przeciwników za pomocą ulti, które dodatkowo leczy. | |
Leona | Średni | Leona jest agresywnym Supportem, a do tego bardzo tanky. Nie posiada możliwości atakowania z dystansu więc Lulu może skutecznie ją harassować. Pamiętaj, że Leona ma bardzo duży potencjał do przytrzymania przeciwnika w miejscu na tyle długo, aby jej ADC mógł wykończyć dany cel. Jeśli widzisz, że używa tarczy masz 3 sekundy na reakcje, zanim ją zdetonuje i zada obrażenia. Jeśli zauważysz, że Leona przyciąga się do któregoś z sojuszników lub do Ciebie możesz wtedy użyć W, aby zamienić ja w stworzonko i odbiec do tyłu - w taki sposób unikniesz ogłuszenia. Innym sposobem na pokrzyżowanie planów przeciwnika jest użycie ulti gdy Leona znajdzie się blisko swojego celu. | |
Nami | Średni | Nami zapewnia większą przeżywalność swojemu sojusznikowi przez jej "skaczące ataki", które dodatkowo leczą. Najważniejszą sprawą w pojedynku <br>z tą syreną jest unikać jej baniek wodnych (Q), za pomocą których unosi przeciwnika w powietrze <br>i całkowicie go obezwładnia. Nami jest bardzo podatna na obrażenia więc jeśli uda Ci się uniknąć jej Q, możesz spróbować harassować ją za pomocą standardowych kombinacji. Nami bez many jest całkowicie bezbronna więc spowolnienie jej za pomocą Q może być dla niej zabójcze. Pamiętaj, że po zdobyciu przez syrenę 6 poziomu może ona wysłać w którąś stronę potężną falę tsunami, która bardzo spowolni przeciwników. | |
Sona | Średni | Sona potrafi zadać spore obrażenia, ale jest strasznie kruchą postacią dlatego dobrze jest to wykorzystać i nękać przeciwnika atakami. Jeśli zacznie grać agresywnie to szybko wypstryka się z many, a tym samym nie będzie zdolna do leczenia sojusznika. W starciu z Soną warto być agresywnym i starać się ją po prostu zabić także jeśli jest ku temu okazja - celuj dobrze z Q. Zawsze staraj się mieć obwardowane krzaki, aby widzieć w którym momencie Sona szykuje się do ataku. Po zdobyciu 6 poziomu Sona może uziemić przeciwników w miejscu za sprawą Crescendo dlatego jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce użyj swojego ulti, aby zapewnić mu przetrwanie. | |
Soraka | Wysoki | Niestety, Soraka zapewnia sojusznikowi bardzo dużą przeżywalność za sprawą leczenia więc prawie niemożliwe jest wygranie wymiany z ADC, który ma zapewnione takie wsparcie. Jeśli skutecznie zaczniesz harassować przeciwnika, za chwile będzie miał pełne zdrowie. Najlepiej jest spróbować zdobyć przewagę we wczesnej fazie rozgrywki przy pomocy junglera. Lane przeciwko Sorace to przeważnie farma pod własnym Turretem więc staraj się jak najlepiej wspierać swojego ADC. | |
Zyra | Średni | Zyra jest agresywnym i irytującym Supportem za sprawą CC, które posiada i kwiatków, które może rozstawić i atakować przeciwnika z dużej odległości. Pamiętaj, że ataki kwiatków spowalniają cel. Zyra dysponuje sporymi obrażeniami więc nie możesz tego lekceważyć, nawet po jej śmierci! W takim wypadku zamieni się w duży kwiat i będzie miała możliwość wykonania ostatniego strzału, który może Cię wykończyć, jeśli będziesz miał mało zdrowia. Jej ulti podrzuca wszystkie cele do góry na danym obszarze. Zyra może postawić kwiatek na ziemi w wybranym miejscu i często korzysta z nich jak z Wardów i umieszcza je w krzakach. Kwiatki potrafią mocno atakować więc nie wystawiaj się na takie ataki. Staraj się unikać jej lecących pnączy, które mogą zatrzymać trafionych przeciwników w miejscu. Grając przeciwko temu championowi trzeba być agresywnym bo nie dysponuje żadną formą sustaina. |
Lulu APC
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Ahri | Średni | Ahri jest groźnym przeciwnikiem jeśli trafia swoimi skillshotami na co oczywiście nie można jej pozwolić. Wykorzystać swoją przewagę w postaci W, które dodaje postaci szybkości ruchu. Wtedy można łatwo unikać jej umiejętności i harassować za pomocą E->Q->AA. Najważniejszą sprawą w walce przeciwko Ahri jest nie dać złapać się na jej "serduszko" bo Lulu zostanie zaczarowana i nie będzie mogła wykonać żadnych ruchów przez pewną chwilę, a w takim wypadku przeciwnik na pewno spróbuje Cię zabić. Jeśli Ahri zacznie używać swojego ulti (krótkie dashe) i znajdzie się blisko Ciebie - użyj R aby dodać sobie nieco zdrowia i podrzucić przeciwnika do góry. Później natychmiast użyj W aby zaczarować przeciwnika i w zależności od sytuacji: wykonaj odwrót lub jeśli widzisz szansę w zabiciu przeciwnika - spróbuj to zrobić. | |
Annie | Niski | Annie posiada znacznie mniejszy zasięg umiejętności od Lulu dlatego możesz łatwo ją harassować za sprawą Q/E. Cały czas trzymaj przeciwnika na dystans, nie podchodź za blisko kiedy ma dookoła siebie otoczkę sygnalizującą naładowane ogłuszenie (Annie może wtedy łatwo Cię ogłuszyć i użyć swojego burst combo). Po zdobyciu przez przeciwnika 6 poziomu za żadne skarby nie możesz dać się złapać na stuna bo Annie sprawie, że Lulu po prostu eksploduje. Jeśli przetrwasz efekt stuna natychmiast użyj ulti i jeśli masz szansę - rusz do ataku. | |
Kha'Zix | Wysoki | Brand jest bardzo trudnym przeciwnikiem i niestety Lulu w bezpośrednim starciu nie ma z nim szans. Staraj się wykorzystać przewagę zasięgu i harassować przeciwnika z dystansu. Najważniejszą kwestią jest nie pozwolić przeciwnikowi, aby na Ciebie skoczył i wykonał swój burst. Jeśli tak się stanie masz 3 opcje: użyć ulti i odbiec, spowolnić przeciwnika za pomocą Q i użyć na sobie W aby odbiec, zaczarować przeciwnika i odsunąć się w bezpieczne miejsce. Kiedy Kha'Zix użyje swojego skoku to nie będzie nim dysponował przez następne paręnaście sekund więc warto to wykorzystać i ruszyć wtedy do ataku. | |
Gragas | Średni | Gragas potrafi zadać bardzo duże obrażenia przy pomocy swoich beczek, które może zdetonować natychmiast lub po pewnym czasie. Przeciwnik zapewne zepchnie Cię pod własną wieżę więc staraj się farmić i nie otrzymywać zbyt dużo obrażeń. Kiedy Gragas spróbuje zdobyć CS za pomocą AA - ukarz go Q/E. Gragas dysponuje ulti, które zadaje masywne obrażenia, a do tego odrzuca przeciwników w wybranym kierunku, a również szarżą w której rzuca się na przeciwnika swoim pokaźnym brzuchem. Na 3 poziomie Gragas jest znacznie silniejszy od Lulu więc nie idź z nim na wymianę we wczesnej fazie gry. W późniejszej fazie rozgrywki zapewne nie uda Ci się go zabić jeśli będzie miał do dyspozycji ulti bo w razie zagrożenia po prostu Cię odbije i skorzysta z E, aby odbiec. Co więcej, gdy wypije z beczki łyk czegokolwiek tam ma, staje się bardziej tanky. Poproś junglera o pomoc i staraj się jak najlepiej farmić. | |
Katarina | Średni | Przy starciu z Katariną staraj się farmić z pewnej odległości, aby nie obrywać jej Q (przeskakujące z celu na cel ostrze) ponieważ następny atak wykonany na Tobie zada dodatkowe obrażenia. Katarina ma w swoim arsenale Shunpo więc za każdym razem gdy widzi lecące w jej stronę Q może z niego skorzystać i odskoczyć w dowolnym kierunku. Jeśli to możliwe, harassuj przeciwnika przy pomocy Q/E. Kiedy wskoczy na Ciebie i zacznie kręcić się dookoła własnej osi i rzucać sztyletami na wszystkie strony - natychmiast użyj W, aby przerwać efekt jej ulti. W Late Game Katarina nie będzie mogła zagrozić Lulu. | |
LeBlanc | Wysoki | LeBlanc jest typowym assassynem, wskakuje na przeciwnika i zabija go w ułamku sekundy i w zasadzie niewiele można tutaj zdziałać. Jej Q nakłada efekt uciszenia więc jeśli będzie chciała Cię zabić to po prostu to zrobi i nic na to nie poradzić bo nie będzie czasu nawet na skorzystanie z ulti. Można jednak starać się uprzykrzyć życie przeciwnikowi i unikać łańcuchów, które są elementem jej burst combo. Jeśli postać zostanie trafiona takim łańcuchem po krótkiej chwili otrzyma dodatkowe obrażenia i zostanie zrootowana na chwilę. Najlepszą opcją jest farmić i spychać przeciwnika pod własną wieżę bo LeBlanc nie jest dobra w farmie we wczesnej fazie rozgrywki. W takiej sytuacji wykorzystaj Pixa i harassuj przeciwnika nawet pod jego wieżą. Poproś junglera o pomoc. | |
Lux | Średni | Lux jest podatna na obrażenia dlatego warto ją harassować. Unikaj jej Q (lecący w Twoją stronę świetlisty pocisk) za pomocą którego może złapać Cię w klatkę. Nie trzymaj się blisko minionów, bo Lux może harassować Cię za pomocą E i dodatkowo wykorzystać pasyw z AA, aby zadać dodatkowe obrażenia. Jeśli wiesz, że nie unikniesz złapania w klatkę, użyj W na przeciwniku (jeśli jest w zasięgu) aby przerwać jego combo. Po zdobyciu 6 poziomu przez przeciwnika, Lux zacznie dysponować bardzo dużym burstem dlatego staraj się nie otrzymywać obrażeń i unikać jej skillshotów. Ulti Lux ma bardzo duży zasięg, ale też pewien czas animacji więc jeśli zauważysz promień przecinające mapę - natychmiast odskocz za pomocą Flasha lub użyj R/E na sobie i staraj się przerwać. | |
Orianna | Średni | Orianna ma spory zasięg dlatego będzie starać się harassować przeciwnika za pomocą swojej kuli, jak i AA. Zapewne przepchnie miniony pod Twoją wieżę dlatego staraj się farmić i nie otrzymywać darmowych obrażeń. Jeśli będzie taka możliwość - użyj Q/E aby osłabić przeciwnika. Orianna dysponuje tarczą za pomocą której będzie absorbować część obrażeń więc może minąć trochę czasu zanim zaczniesz wygrywać wymiany. We wczesnej fazie rozgrywki combo Lulu zadaje więcej obrażeń więc kiedy uda Ci się uniknąć jej kulki (spróbuj np. iść w prawo, a później użyć na sobie W i wykonać zwrot w drugą stronę). Pamiętaj, że po osiągnięciu przez przeciwnika 6 poziomu będzie dysponować ulti, które zwiąże w miejscu wybrane cele co może być katastrofalne w skutkach. | |
Twisted Fate | Niski | W tym starciu należy być bardzo uważnym i obserwować karty wybierane przez TF (pojawiają się nad jego głową) i jak ognia unikać złotej, która Cię zestunuje i umożliwi przeciwnikowi bezkarne wpakowanie Q i AA. Jeśli zauważysz złotą kartę, po prostu utrzymaj przez chwilę dystans. Staraj się harassować przeciwnika z dystansu za pomocą Q/E. Najlepszym momentem do ataku jest poczekać, ąz przeciwnik zużyje którejś z kart (np. czerwona) aby zabić miniony bo wtedy masz parę sekund na wysłanie na niego Pixa (E) i użycie Q z bezpiecznej odległości. Po osiągnięciu przez TF 6 poziomu zapewne będzie teleportował się na inne linie, aby pomóc sojusznikom więc jeśli nie możesz go powtrzymać (W) spróbuj zdobyć jakiś cel i pushować wieże. | |
Zed | Wysoki | Zed jest niestety bardzo trudnym przeciwnikiem ponieważ dysponuje ogromnymi obrażeniami fizycznymi. W starciu z tym assassynem przyda się Klepsydra Zhonyi, aby móc uniknąć obrażeń od ulti Zeda. Staraj się farmić i unikaj shurikenów przeciwnika. Jeśli użyje ulti i pojawi się przy Tobie, włącz R, aby dodać sobie zdrowia co pomoże przetrwać burst i odrzucić przeciwnika. To samo tyczy się sytuacji jeśli przeciwnik będzie nurkował pod Twojego Turreta - włącz R gdy będzie blisko, spowolnij go za pomocą Q lub zamień w stworzonko przy pomocy W. Twoje ulti ma krótszy CD niż ulti Zeda więc zawsze będziesz mieć je pod ręką jeśli będzie chciał zaatakować. |