Umiejętności | Shyvana | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Czary przywoływacza - jungler
Błysk (Flash) | Porażenie (Smite) | Opis |
Błysk i Porażenie to standardowy wybór dla większości junglerów. Błysk pomoże ci sprawić, że twój gank będzie skuteczny, lub uratuje cię w przypadku podbramkowej sytuacji. Porażenie przyspieszy czyszczenie dżungli i dobije smoka, Barona czy buffy, co pozwoli ci się upewnić, że to twoja drużyna je zdobędzie. |
Czary przywoływacza - górna aleja
Błysk (Flash) | Wyczerpanie (Exhaust) | Opis |
Błysk nie jest odkrywczym wyborem; ten czar sprawdza się u każdej postaci, w tym przypadku pomoże ci zarówno w inicjacji walki, jak i w ucieczce. Wyczerpanie jest pomocne z uwagi na to, że Shyvana nie posiada żadnego CC. Rzucenie tego zaklęcia na gankującego junglera drużyny przeciwnej może uratować ci życie, lub nawet zapewnić zdobycie zabójstwa. Ta samo dotyczy twojego przeciwnika na linii. Shyvana jest w stanie zadać bardzo dużo obrażeń, ale potrzebuje do tego czasu, nim przeciwnik zdąży uciec pod swoją wieżę. Ten czas może zapewnić ci właśnie wyczerpanie. Nie wahaj się go też użyć przy inicjacji twojego przeciwnika, ponieważ oprócz obniżenia prędkości ruchu, zmniejsza również obrażenia zadawane przez cel. |
Kolejność Rozwoju - jungler
Grając na dżungli zacznij od W. Nie tylko pomoże ci to czyścić kolejne obozowiska stworów, ale w przypadku wczesnego starcia z przeciwnym junglerem będziesz w stanie zadać mu bardzo dużo obrażeń lub uciec z nieciekawej dla ciebie sytuacji. Drugie maksuj E, ze względu na lepszy efekt dla zadawanych obrażeń niż Q, w którym wystarczy ci 1 punkt.
Kolejność Rozwoju - górna aleja
Wybierając topa, E pomoże ci przetrwać wczesny okres, w którym Shyvana nie ma jeszcze wszystkich umiejętności. Nie korzystasz z many, więc będziesz mógł spokojnie używać zdolności kiedy tylko się odnowi (zarówno do lasthitowania, jak i harassowania). Na trzecim poziomie powinieneś mieć już wszystkie dostępne umiejętności, aby skutecznie wchodzić w wymiany z przeciwnikiem. Jeżeli wiesz, że będziesz miał przewagę na linii już od początku, możesz zacząć od W, co pomoże ci w szybszym uzyskaniu drugiego poziomu niż twój przeciwnik. Jest to jednak o tyle ryzykowne, że wypchniesz w ten sposób linię i będziesz wystawiony na ganki. Maksuj W, zwiększy to wyraźnie zadawane przez ciebie obrażenia. Wyjątkiem jest linia, na której będziesz musiał trzymać się z dala od przeciwnika obawiając się wymian - wtedy maksuj E.
Córa Smoków/Dragonborn
Shyvana otrzymuje 5/10/15/20 pkt. pancerza i odporności na magię. Bonus ten podwaja się, kiedy przybiera postać smoka. |
Zaawansowane:
Przyjemny bonus, który w późniejszej fazie gry znacznie utrudnia zabicie tej postaci. Ta właśnie umiejętność sprawia, że Shyvana jest naturalnie twardsza od większości bohaterów, bo pomaga jej zarówno w walce z pojedynczym przeciwnikiem jak i w inicjacji teamfightów.
Podwójne Ugryzienie/Twin Bite
Koszt: brak Cd: 10/9/8/7/6 sec Przy następnym ataku Shyvana uderzy dwa razy. Dodatkowe obrażenia równe są 80/85/90/95/100% obrażeń od ataku Shyvany. Podstawowe ataki skracają czas odnowienia Podwójnego Ugryzieniao 0,5 sek. Postać Smoka: Podwójne Ugryzienie zadaje obrażenia wszystkim celom znajdującym się przed Shyvaną. |
Zaawansowane:
Umiejętność ofensywna, która dobrze współgra z wszystkimi przedmiotami nakładającymi specjalne efekty na twój atak, ponieważ dodatkowy atak przenosi je wszystkie. Q idealnie łączy się z pozostałymi umiejętnościami Shyvany, ponieważ wszystkie one są wspomagane przez wyprowadzane przez nią ataki. Używaj tej umiejętności kiedy tylko jest dostępna lub to łatwiejszego lasthitowania stworów. W postaci smoka staraj się ustawić tak, aby w zasięgu twojego ataku znalazło się jak najwięcej przeciwnych bohaterów.
Wypalenie/Burnout
Koszt: brak Zasięg: 325 Cd: 12 sec. Shyvana zadaje 20/35/50/65/80 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń magicznych na sekundę pobliskim wrogom i porusza się o 30/35/40/45/50% szybciej przez 3 sek. Premia do prędkości ruchu z czasem spada. Podstawowe ataki przedłużają Wypalenie o sekundę do maksymalnie 4 sekund.<br>Postać Smoka: Wypalenie sprawia, że ziemia zajmuje się ogniem, a znajdujący się na niej wrogowie otrzymują obrażenia. |
Zaawansowane:
Umiejętność, która pozwala na szybkie czyszczenie fal stworów oraz dżungli. Zadając magiczne obrażenia skaluje się jednocześnie z obrażeń ataku co sprawia, że Shyvana jest trudnym przeciwnikiem na linii - twój przeciwnik będzie potrzebował zarówno pancerza, jak i odporności na magię żeby zniwelować zadawane przez Shyvanę obrażenia. Umiejętność ta podnosi również twoją prędkość ruchu, co może się przydać do zwiększenia lub zmniejszenia dystansu między tobą i przeciwnikiem. Pamiętaj jednak, że aby zmaksymalizować czas trwania, a jednocześnie obrażenia wypalenia, musisz w trakcie wyprowadzać kolejne ataki. W początkowej fazie gry ta umiejętność będzie twoim głównym źródłem obrażeń. W postaci smoka wypalenie nie działa tylko wokół ciebie, ale zostawia za Shyvaną ognisty ślad, co może być zgubne dla goniących cię przeciwników.
Ognisty Oddech/Flame Breath
Koszt: brak Zasięg: 925 Cd: 12/11/10/9/8 sec. Shyvana wypuszcza kulę ognia, która zadaje 60/100/140/180/220 (+60% Mocy umiejętności) obrażeń magicznych wszystkim wrogów, przez których przeniknie, osłabiając ich na 5 sekund. Podstawowe ataki przeciwko osłabionym celom zadają im obrażenia magiczne równe 2% ich maksymalnego zdrowia. (Maks.:<br>100 przeciwko potworom). Postać Smoka: Ognisty podmuch pochłania wszystkie jednostki znajdujące się przed nią. |
Zaawansowane:
Jedyna umiejętność zasięgowa Shyvany. Używaj jej do lasthitowania stworów, jeżeli obawiasz się zbliżyć się do przeciwnika. Jeżeli to przeciwnik nie chce podejść do ciebie, zaczepiaj go przy użyciu tej umiejętności, kiedy tylko się odnowi. Zadawane przez nią obrażenia nie są duże, ale brak kosztu sprawia, że możesz sobie pozwolić na ciągłe wywieranie w ten sposób presji. Pamiętaj, żeby przed wejściem w wymianę ciosów z przeciwnikiem oznaczyć go najpierw używając E. To zwiększy obrażenia, jakie otrzyma od twoich ataków. W postaci smoka staraj się objąć stożkiem ognia jak największą liczbę przeciwników.
Smoczy Atak/Dragon's Descent
Koszt: 5 pkt furii na sec, użycie wymaga 100 pkt furii Zasięg: 1000 Użycie: Shyvana przekształca się w smoka i leci na wskazane miejsce. Wrogowie na jej drodze otrzymują 175/300/425 (+70% Moc umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i zostają zepchnięci w kierunku jej celu. Biernie: Shyvana otrzymuje 1/2/3 pkt. Furii co 1,5 sek. Podstawowe ataki dają 2 pkt. Furii. |
Zaawansowane:
Przekształcenie się w smoka nie tylko sprawia, że ciężej zabić twoją postać. Obrażenia zadawane przez umiejętności Shyvany w tej formie obejmują jeszcze większy obszar. Twoja obecność w samym sercu walki przez dłuższy czas sprawi, że przeciwnicy zaczną zastanawiać się, gdzie podziały się ich punkty życia. Używaj tej zdolności do inicjacji teamfightów, przesunięcia przeciwnika w pożądanym kierunku lub po prostu do ucieczki. Zasięg tej umiejętności pozwoli ci na przeskoczenia KAŻDEJ przeszkody w grze (może oprócz Nexusa), pamiętaj o tym. Możesz zaskoczyć przeciwników wyskakując zza ściany, lub uciec przez przeszkodę, utrudniając oponentom pogoń.<br>