Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Zed | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 1

Błysk (Flash)

Podpalenie (Ignite)

Opis

1 - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Błysk przyda się każdemu bohaterowi do ucieczki lub jeśli trzeba nagle uwolnić się od jednego z przeciwników, aby móc dalej skutecznie likwidować najważniejsze cele lub zainicjować walkę - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Błysk przyda się każdemu bohaterowi do ucieczki lub jeśli trzeba nagle uwolnić się od jednego z przeciwników, aby móc dalej skutecznie likwidować najważniejsze cele lub zainicjować walkę. Podpalenie zwiększy zadawane przez Zeda obrażenia i ograniczy możliwości leczenia się przeciwnika.

Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 2

Błysk (Flash)

Teleportacja (Teleport)

Opis

2 - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Powiedzmy sobie, że teleport jest dobrym zamiennikiem Podpalenia - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Powiedzmy sobie, że teleport jest dobrym zamiennikiem Podpalenia. Jeżeli chcemy posiadać większą kontrolę na mapie, bądź usprawnić efektywność naszych ganków, to wybór teleportu będzie najlepszą decyzją. Przykładowo Ward ze strony naszych sojuszników w pobliskich krzakach i użycie naszego teleportu na nim może dać nam 100% szansy na zdobycie fraga, gdyż wrogi czempion może się zupełnie nie spodziewać takiej zasadzki.

Rozwój umiejętności

Zaczynamy z Q ponieważ jest to forma harrasu Zeda i dzięki tej umiejętności możemy bezpieczniej farmić poprzez zachowanie dystansu, niż gdybyśmy wybrali E - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Zaczynamy z Q ponieważ jest to forma harrasu Zeda i dzięki tej umiejętności możemy bezpieczniej farmić poprzez zachowanie dystansu, niż gdybyśmy wybrali E. Na drugim poziomie rozwijamy umiejętność W. Jest to nasza jedyna forma ucieczki więc będziemy przygotowani na wypadek ganku dżunglera z przeciwnej drużyny. Oczywiście umiejętność ta nie służy tylko uniknięciu potencjalnej śmierci, ale też zwiększa nasz potencjał burstu poprzez procentowe skalowanie naszego DMG. Dodatkowo dzięki własnemu cieniowi jesteśmy wstanie bezpiecznie sprawdzać pobliskie krzaki. Po osiągnięciu poziomu 3 warto dysponować Cięciem Cienia(E), gdyż owa umiejętność pozwala nam szybciej czyścić linię z creepów oraz gwarantuje spowolnienie wrogiego bohatera na 1,5 sekundy co wraz z W czyni nas nieuchwytnymi. Oczywistym będzie na poziomach 6/11/16 rozwijanie naszego ultimate.

Pogarda dla Słabych/Contempt for the Weak

Podstawowy atak Zeda na przeciwnika, który ma mniej niż 50% punktów zdrowia, zadaje obrażenia magiczne w wysokości 6-10% całkowitego zdrowia wroga - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Podstawowy atak Zeda na przeciwnika, który ma mniej niż 50% punktów zdrowia, zadaje obrażenia magiczne w wysokości 6-10% całkowitego zdrowia wroga. Ten efekt może dotknąć przeciwnika tylko raz na 10 sekund.

Zaawansowane:

Pasywna umiejętność Zeda jest bardzo często niedoceniana oraz nie brana pod uwagę przez naszego przeciwnika. Jest to nasza szansa, aby zaskoczyć go naszym zwiększonym burstem z Auto Ataku i wyeliminować z linii. Biorąc naprzeciw siebie Zeda i jednego czempiona kiedy obaj posiadają 1/3 życia to Zed dzięki pasywce ma zdecydowaną przewagę, a więc należy o niej pamiętać.

Pogarda dla Słabyk w połączeniu z umiejętnością dodana wcześniej przy budowaniu postaci Executioner ułatwia nam spokojnie wykończenie wrogów. Dodatkowo pomaga w dobijaniu minionów.

Ostrze Shuriken/Razor Shuriken

Koszt: 70/65/60/55/50 pkt - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 70/65/60/55/50 pkt. energii

Zasięg: 900

Zed i jego cień rzucają ostrza, zadając obrażenia każdemu celowi, przez jaki przejdą.

Zed i jego cień rzucają ostrzami - każde zadaje 75/115/155/195/235(+100% dodatkowych obrażeń od ataku)pkt. obrażeń fizycznych pierwszemu przeszytemu wrogowi i 45/69/93/117/141(+60% dodatkowych obrażeń od ataku)obrażeń fizycznych wrogom znajdującym się za nim. Dodatkowe ostrza shuriken, które trafiają w tego samego wroga zadają 50% obrażeń.

Zaawansowane:

Q to podstawowa umiejętność aktywna do harassowania na linii. Posiada spory koszt energii na niższych poziomach, więc używanie jej nierozsądnie całkowicie pozbawi Zeda energii. Nasz Cień z umiejętności W także rzuci shuriken jeżeli użyjemy jej zawczasu. Dzięki tej taktyce możemy wydłużyć zasięg Ostrza Shuriken do wykończenia przeciwnika kiedy będzie znajdował się zbyt daleko usiłując ucieczki. Powinieneś zmaksymalizować Ostrze Shuriken przed Żywy Cien oraz przed Cięcie Cienia.

Jeżeli użyjesz Ostrze Shuriken w momencie, gdy cienie z umiejętności Żywy Cień oraz z ultimate Zeda są aktywne to wyrzucisz, aż 3 Shurikeny każdy od każdego cienia. Zaoferuje to ogromną dawkę obrażeń przeciwnikowi

Dobrym sposobem na harrasowanie przeciwnika na lini jest używanie Ostrza Shuriken próbując przy tym nie uderzyć miniona. Zada to zasadniczo więcej obrazeń wrogiemu bohaterowi.

Użyj Żywego Cienia, a kolejno Ostrza Shuriken w momencie kiedy nadciąga fala minionów, aby szybko i skutecznie wyczyścić linię. Sztuczka ta umożliwi Ci próbe zejścia na inną linię w celu zasadzki i ewentualnego zabicia przeciwnika.

Żywy Cień/Living Shadow

Koszt: 40/35/30/25/20 pkt - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 40/35/30/25/20 pkt. energii

Zasięg: 550

Cień Zeda wybiega naprzód, pozostając na miejscu przez 4 sek. i naśladując rzucane zaklęcia. Reaktywacja powoduje, że Zed i cień zamieniają się miejscami. Obrażenia od ataku Zeda zostają biernie zwiększone.

Bierne:Dodaje 5/10/15/20/25% dodatkowych obrażeń od ataku .Cień Zeda podbiega do przodu i pozostaje w miejscu przez 4 sek. Ponowna aktywacja Żywego Cienia spowoduje, że Zed zamieni się miejscami ze swoim cieniem. Cień Zeda naśladuje jego umiejętności. Jeśli umiejętność trafi przeciwnika dwa razy, Zed odzyskuje 20/25/30/35/40 energii. Odzyskanie energii może się odbyć tylko raz na naśladowanie umiejętności.

Zaawansowane:

Umiejętność, która zapewni nam trochę więcej bezpieczeństwa na linii. Po aktywacji Zed wysyła przed siebie cień, który pozostaje w miejscu przez 4 sekundy. Pozostawienie cienia w pobliskich krzakach umożliwi nam posiadanie chwilowej wizji. Osobiście ze względu na długi czas odnowienia umiejętności zalecałbym pozostawienie jej w celu wysłania cienia w stronę sojuszniczego turreta, aby zamienić się z nim miejscami dzięki czemu zagwarantować sobie szanse ucieczki. Dodatkowo umiejętność ta pozwala nam przeskakiwać przez ściany. Wyślij Cień przez ścianę a następnie zamień się z nim miejscami. Powinieneś zmaksymalizować Żywy Cień po Ostrze Shuriken i po Cięcie Cienia.

Jeżeli użyjesz Żywy Cień "wyrzuając" swój cień do przodu, w kombinacji z Ostrze Shuriken oraz Cięcie Cienia to możesz łatwo zadawać obrażenia przeciwnikowi bez zbędnego narażania się na niebezpieczeństwo

Ważne. Wiele graczy popełnia błąd, który z reguły doprowadza ich postać do śmierci. Mianowicie wysyłają swój cień do przodu próbując tylko zadać obrażenia przeciwnikowi. Niby jest to w porządku ruch, ale wtedy z reguły zapominają, że ta umiejętność jest ich jedyną formą ucieczki. Tak więc zostają na linii jak gdyby nigdy nic próbując dobijac miniony stoponiowo wysuwając się zbyt daleko. Wtedy właśnie nadciąga przeciwny dżungler i wraz z kimś na linii zabijają takiego Zeda, którego jedyny sposób ucieczki(poza oczywiście Błyskiem[Flash]) jest na cooldownie. Tak więc zawsze należy zwracać uwagę czy nasze W jest już aktywne.

Cięcie Cienia/Shadow Slash

Koszt: 50 pkt - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: 50 pkt. energii

Zasięg: 290

Zed i jego cień wywijają ostrzami, tworząc tym samym eksplozję energii cienia. Cień wywijający ostrzami spowalnia.

Zed i jego cień atakują, zadając 60/90/120/150/180(+80% dodatkowych obrażeń od ataku)pkt. obrażeń fizycznych pobliskim celom. Cięcie Cienia Zeda zmniejsza o 2 sekundy czas odnowienia Żywego Cienia za każdego trafionego wrogiego bohatera. Każdy przeciwnik trafiony przez naśladowane Cięcie Cienia będzie spowolniony o 20/25/30/35/40% przez 1,5 sek. Przeciwnicy trafieni przez oba Cięcia będą spowolnieni o 30/37.5/45/52.5/60% ale nie otrzymają dodatkowych obrażeń.

Zaawansowane:

Powyższa umiejętność jest wspaniałym narzędziem do czyszczenia fali minionów. Dzięki niej możemy szybko sfarmić linię i udać się na pomoc swoim sojusznikom. Dodatkowo i niestety tylko Cięcie Cienia umożliwia nam spowalnianie wrogich bohaterów.

Powinieneś zmaksymalizować Cięcie Cienia po Ostrze Shuriken, a przed Żywy Cień.

Pamiętaj, że jest to twoja jedyna umiejętność CC! Dodatkowo tylko twój cień jest wstanie spowolnić przeciwnika. Używając umiejętności jako Zed spowolnienie nie będzie działać.

Znak Śmierci/Death Mark

Koszt: Darmowy - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Koszt: Darmowy

Zasięg: 625

Zed pozostawia za sobą cień, a następnie doskakuje do docelowego bohatera i oznacza go do zabicia. Po 3 sek. nastąpi aktywacja Znaku. Zada on procent obrażeń, jakie zadał Zed, gdy Znak był nałożony.

W Zeda przez chwilę nie można wycelować i pozostawia on żywy cień w miejscu, w którym się znajduje. Utrzymuje się on przez 6 sek. Następnie doskakuje do wybranego bohatera i nakłada na niego Znak Śmierci. Po 3 sekundach znak się aktywuje, zadając obrażenia fizyczne równe(100% obrażeń od ataku)pkt. plus 20/35/50% wszystkich obrażeń magicznych i fizycznych zadanych przez Zeda i jego cienie podczas działania znaku. Ponowne użycie Znaku Śmierci sprawi, że Zed zamieni się miejscami z tym cieniem.

Zaawansowane:

Ultimate Zeda polega na błyskawicznym doskoczeniu oraz nałożeniu Znaku na przeciwniku.

W tym momencie naszym zadaniem jest, aby w ciągu trzech sekund zadać jak najwięcej obrażeń przeciwnikowi - Umiejętności | Zed | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

W tym momencie naszym zadaniem jest, aby w ciągu trzech sekund zadać jak najwięcej obrażeń przeciwnikowi. Powinniśmy do tego wykorzystać cały arsenał Zeda włącznie z aktywnymi przedmiotami, w celu zmaksymalizowania szansy na zabójstwo.

Dodatkowym atutem będzie fakt, iż ponowne użycie super umiejętności pozwoli nam zamienić się miejscami z cieniem, który znajduje się w miejscu jej pierwszego użycia. Dzięki temu manewrowi będziemy mogli pozbyć się wroga, ale i zagwarantować sobie ucieczkę. Pamiętaj, że ważniejsze jest nie zginąć niż zabić. Więc jeżeli nie masz pewności, że nie wykończysz wrogiego czempiona nie staraj się rzucać na siłę. Możesz zostać łatwo skontrowany przez CC czy umiejętność ucieczki, którą może posiadać wróg. Twój Ultimate będzie zupełnie nieskuteczny jeżeli nie zadasz porządnych obrażeń, w czasie gdy znak będzie nałożony. Musisz więc używać go rozważnie wybierając najdogodniejszy moment.

Możesz unikać umiejętności używając swojego ultimate w odpowiednim czasie. Przykładowo nadciąga ultimate Ezreala, a Twoje W bądź Błysk są na cooldownie. To jedynym wyjściem, jeżeli taka możliwośc istnieje, jest użycie Znaku Śmierciu na przeciwniku w odpowiednim momencie, tak aby zdążyć przed otrzymaniem obrażeń umiejętności przeciwnika.

Zawsze staraj się wybierać wrogich AD/AP carry. Z reguły są to postacie z małą ilością życia, co ułatwi nam skutecznie wyeliminowanie ich. Poza tym to jest twoja rola jako zabójcy.

Znak Cienia stworzy kolejnego Cienia, co przy kombinacji z W I kolejno użycia Q umożliwi rzucenie, aż trzech shurikenów.

Obrażenia przy aktywowaniu przedmiotu takiego jak Ostrze Zniszczonego Króla/Kordelas z Bilgewater, a dodatkowo Podpalenie także ulepszają twoje R. Tak więc ostateczny wybuch znaku zada stosunkowo większe obrażenia.

Czas ,,podróży" Twojej postaci w momencie aktywowania ultimate został wydłużony z 0,33 do 0,75 sekundy, a to oznacza, że Zed jest nietykalny przez dłuższy czas. Jest to bardzo przydatne w walkach drużynowych, zwłaszcza jeżeli zainicjowałeś za szybko.

Jest też jeszcze jedna ważna kwestia. Niektórzy bohaterowie mają dłuższy czas odnowienia swojego ultimate. Więc jako Zed możemy zmusić wrogiego przeciwnika do użycia jej, a co za czym idzie zmniejszenia jego przydatności w kolejnej walce drużynowej, którą już będziemy musieli zainicjować wiedząć o przewadzę. Mam na myśli to, że jeżeli jesteśmy pewni, że zdołamy uciec to możemy użyć wszystkich umiejętności na jakimś wrogu, którego czas odnowienia ultimate jest większy od naszego.(oczywiście zabicie go to bonus) Przykładowo Amumu, Wu-kong, czy nawet twoja największa kontra Kayle, której ultimate z reguły służy jako ochronę dla AD/AP carry I bywa bardziej przydatne niż twój. Poza tym możemy tej sztuczki użyć, aby przeciwnik zmarnował swojego Uzdrowienie(Heal)/Zmęczenie(Exhaust)/Błysk(Flash)/Bariera(Barier) co również da nam sporą przewagę, gdyż uwe czary przywoływacza z reguły mają bardzo długi czas odnowienia.