Opis bohatera | Malphite | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Wysoki Mobilność: Średnia CC: Bardzo duże Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Bardzo duża Tryb obrażeń: AD/AP Preferowane role: Jungler / Top | + kilka rodzajów CC (obszarowe ogłuszenie, spowolnienie prędkości poruszania się i ataku) + ekstremalnie skuteczny do inicjowania walk - można ogłuszyć całą wrogą drużynę za jednym razem + bardzo ciężko przed nim uciec - odporny na 'kite', a przy tym posiadający umiejętność wykradającą szybkość ruchu + spora odporność w dżungli dzięki pasywowi + mnogość buildów, zarówno jeśli chodzi o przedmioty, jak i umiejętności + bardzo duża wytrzymałość + bardzo dobrze współgra z kilkoma bohaterami (jak Yasuo, Oriana, Amumu czy Galio) | - skuteczność jest bardzo uzależniona od przedmiotów, a także od reszty drużyny - problemy z maną, szczególnie na początku rozgrywki - nieskuteczny w starciu z bardzo mobilnymi bohaterami (posiadającymi odskok) - radzi sobie dobrze z postaciami zadającymi obrażenia fizyczne, gorzej z magami - na górnej alejce podatny na ataki bohaterów walczących na dystans i takich, którzy posiadają zdolności leczenia - wolne czyszczenie dżungli przez pierwsze kilka poziomów |
Malphite jest ciekawym, acz trochę zapomnianym bohaterem. Niegdyś jeden z najbardziej znienawidzonych junglera (ze względu na możliwości inicjowania walk za pomocą ultimate'a), dziś powoli wraca do łask, szczególnie na górnej alejce. Bohater ten najlepiej sprawdza się w roli typowego tanka - wysoka wytrzymałość pozwala mu dosłownie przykleić się do celu, przez co jest w stanie wyłączyć z gry kluczowy cel, gdyż ten nie będzie w stanie pokonać go w pojedynkę.
Malphite doskonale sprawdza się tak w roli junglera, dzięki swoim niespodziewanym gankom przy użyciu ultimate'a, jak i w trakcie gry na górne alejce, gdzie jest jednym z najtrudniejszych do wykurzenia bohaterów (szczególnie, gdy przyjdzie ci walczyć z bohaterem nastawionym na zadawanie obrażeń fizycznych zwykłymi atakami, jak Tryndamere, czy którymś z ADC, jak Quinn). Warto unikać gry na górnej alejce gdy czeka cię tam starcie z wrogiem posiadającym spore obrażenia magiczne, bądź takim, który może nękać cię na dystans, a przy tym regenerować własne ubytki na zdrowiu - walka z takim przeciwnikiem prawie na pewno zakończy się twoją porażką.
Bohater ten jest jednym z najgorszych koszmarów bohaterów skupiających się na zadawaniu obrażeń za pomocą zwykłych ataków i polegających na szybkości ataku. Na ogół posiada on nieludzkie ilości pancerza (wraz z aktywacją Brutalnych Uderzeń nierzadko przekraczające 400 punktów!), a jedna z jego umiejętności, Wstrząśnienie Ziemi, zmniejszy szybkość ataku wrogich bohaterów objętych jej działaniem o 50%. Jego Q, Sejsmiczny Odłamek, pozwala zadawać mu obrażenia z niewielkiej odległości, a przy tym kradnie procent prędkości poruszania się wrogiego bohatera, przez co nadaje się do pościgów i łapania "śliskich" celów.
Najważniejszą umiejętnością tego bohatera, jak zwykle, jest jego ultimate, Niepowstrzymana Siła. Po aktywacji Malphite zaszarżuje w wybranym kierunku, wyrzucając wszystkich trafionych wrogów w powietrze, ogłuszając ich i zadając spore obrażenia magiczne - w połączeniu z umiejętnościami innych bohaterów (jak ultimate Yasuo, Orianny, czy Amumu), potrafi to doprowadzić do sytuacji, w której cała wroga drużyna dosłownie wyparowuje w ułamku sekundy.