Najważniejsze Cele w League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2019
W każdym meczu w League of Legends drużyna musi sobie postawić za zadanie zdobywanie kolejnych celów. Choć gra może trwać blisko godzinę, to końcowym efektem zawsze będzie zniszczony Nexus po jednej ze stron barykady. Żeby jednak dotrzeć do głównej bazy wroga, trzeba przebrnąć przez mniejsze, ale wciąż ważne fortyfikacje.
Wygląd w grze | Opis |
Wieża (Tower) - Najbardziej z podstawowych celów na mapie. Atakują one najbliższy cel, ale jeśli w ich pobliżu nie ma stworów, to zaczną atakować bohatera. Przyznają złoto bohaterowi niszczącemu oraz pobliskim sojusznikom. Pierwsze, zewnętrzne wieże uzbrojone są w pancerne płyty. Absorbują one bardzo dużo obrażeń, ale przyznają dodatkowe złoto za każdą zniszczoną część Ma to zapobiec zbyt wczesnemu zakończeniu wczesnej fazy gry. Wieże broniące Nexusa dodatkowo regenerują zdrowie poza walką. | |
Inhibitor - Bardzo cenny obiekt dla obu drużyn. Nie przyznaje on tyle złota co wieże, ale po jego zniszczeniu wysyła dodatkowe Oblężnicze Stwory. Potrafią one w mgnieniu oka przebić się przez kolejne fortyfikacje wroga, skutecznie ułatwiając zakończenie rozgrywki. Inhibitor regeneruje zdrowie poza walką, a jeśli został zniszczony, to z czasem jest wstanie wskrzesić się. Panuje jedna, bardzo ważna zasada w League of Legends - jeśli drużyna ma wybór pomiędzy Inhibitorem, a Baronem, zawsze powinna wybrać Inhibitor. | |
Nexus - Najcenniejsza z budowli. Po jej zniszczeniu następuje zakończenie meczu. Nexus regeneruje zdrowie poza walką, i nie może zostać zraniony, jeśli wszystkie trzy inhibitory są aktywne. Gracze mogą wymusić wybuch własnego Nexusa poprzez poddanie się, jeśli uważają, że nie ma szans na odwrócenie szali zwycięstwa. | |
Smok żywiołów (Elemental Dragon) - Przylatuje na Summoner's Rift po kilku pierwszych minutach meczu. Smoków żywiołów jest pięć - Ognisty, Pochmurny, Oceaniczny i Ziemi, oraz najsilniejszy, Prastary. Każdy z nim wyróżnia się wytrzymałością i obrażeniami, oraz przyznaje różne statystyki. Bonusy od smoków są przyznawane dla każdego członka drużyny, i nie wygasają po jego śmierci Po zabiciu smok odradza się po kilku minutach, losując swoje pochodzenie. Z każdego rodzaju można skumulować maksymalnie trzy smoki. W końcowej fazie gry zastąpiony jest Prastarym smokiem, który od tej pory będzie się odradzał aż do zakończenia rozgrywki. | |
Herold Riftu (Rift Herald) - Piekielnie wytrzymały Stwór. Preferowane jest, żeby zabijało go minimum dwóch sojuszników, ponieważ co jakiś czas odkrywa swój czuły punkt na plecach. Uderzenie go w to miejsce drastycznie obniża jego poziom zdrowia. Po zabiciu upuszcza Oko Herolda, które mogą podnieść członkowie drużyny zabijającej. Zastępuje ono tymczasowo talizman, a aktywacja przyzywa Herolda z zaświatów, tym razem jako sojusznik. Pędzi on na najbliższą aleję, pomagając przy popychaniu linii. W momencie gdy uda mu się podejść pod wieżę wroga, naładuje on potężny atak, który praktycznie niszczy całą budowlę. Niestety redukuje on tym samym swój pasek zdrowia. Ciekawostką jest, że jeśli jakimś cudem uda mu się dotrzeć do bram Nexusa, i zakończyć rozgrywkę, to wykona zwycięski taniec. | |
Baron Nashor - Najpotężniejszy ze stworów na Summoner's Rift. Zabicie go wymaga zgrupowania praktycznie całej drużyny. Ignoruje on obrażenia zadane z dalekiego obszaru, oraz bardzo szybko regeneruje zdrowie w momencie gdy zostanie przerwana próba podjęcia. Po uporaniu się z tym olbrzymem gracze otrzymują Rękę Barona - wzmocnieniami dla bohaterów na wielu płaszczyznach. Najważniejszym z nich jest ulepszenie stworów w alei. Zyskują one podwyższone statystki, które mają drastyczny wpływ na możliwość pchania linii. Żeby stwory otrzymały wzmocnienie, przynajmniej jeden gracz musi być w pobliżu, dlatego warto rozstawić się na wielu liniach, w celu rozszerzenia zakresu działania. Oprócz tego każdy bohater otrzymuje moc umiejętności oraz obrażenia fizyczne, a do bazy jest w stanie wrócić w mgnieniu oka dzięki ulepszonemu Powrotowi. Niestety, po śmierci sojusznik traci wzmocnienie, i musi czekać do odrodzenia kolejnego Barona. |
Smoki Żywiołów
Wygląd w grze | Opis |
Ognisty Smok (Infernal Drake) - Uznawany za najbardziej cenny spośród czterech podstawowych smoków. Po zabiciu przyznaje procent mocy umiejętności i obrażeń od ataku. We wczesnej fazie gry może zdawać się mało użyteczny, ale w fazie końcowej, kiedy bohaterowie zdobyli poziomy i przedmioty, potrafi namieszać w szeregach wroga. | |
Oceaniczny Smok (Ocean Drake) - Bardzo pożądany Smok we wczesnej fazie gry. Po zabiciu każdy sojusznik leczy się i odnawia manę poza walką. W końcowych minutach nie ma on już takiego wpływu na grę jak wcześniej, dlatego nie warto ryzykować dla niego życiem lub innymi celami na mapie. | |
Górski Smok (Mountain Drake) - Najtwardszy smok z całej puli. Ma podwyższone statystyki oraz większe zdrowie w porównaniu do reszty smoków. Po zabiciu zwiększa obrażenia zadawanym fortyfikacjom wroga oraz wielkim potworom. Skumulowany bonus od tego smoka pozwala na błyskawiczne zdobywanie Barona oraz oblężenie bazy przeciwnika. | |
Pochmurny Smok (Cloud Drake) - Smok o największych obrażeniach. Bardzo niedoceniany przez graczy. Po zabiciu drastycznie zwiększa prędkość ruchu bohatera poza walką. Pozwala to na lepsze pozycjonowanie się oraz łatwiejsze ucieczki. | |
Prastary smok (Elder Dragon) - Zastępuje on poprzednie smoki w końcowej fazie gry, i jest wartościowy na równi z Baronem. Po zabiciu przyznaje Aspekt smoka - tymczasowe wzmocnienie, które dodaje nieuchronne obrażenia do ataków na wszystkie wrogie cele oprócz wież. Dodatkowo zwiększa on dotychczasowe bonusy przyznawane przez poprzednie smoki. Aspekt Smoka jest tymczasowym wzmocnieniem, które gracz traci po śmierci. |