Umiejętności | Ahri | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Kradzież Esencji
Ahri otrzymuje ładunek Kradzieży Esencji, kiedy trafi wroga zaklęciem (maksymalnie: 3 ładunki na zaklęcie). Po naładowaniu 9 ładunków następne zaklęcie rzucone przez Ahri uleczy ją, ilekroć trafi przeciwnika. |
Komentarz:
- Zawsze staraj się śledzić liczbę ładunków i inicjować walkę 1 na 1 gdy jesteś bliski uleczenia.
Zwodnicza Kula
Koszt: 65/70/75/80/85 pkt. many Zasięg: 880 Ahri wypuszcza swoją kulę, która następnie wraca do niej i zadaje obrażenia magiczne w drodze do celu i nieuchronne obrażenia, kiedy wraca. Ahri zyskuje malejącą premię do prędkości ruchu, gdy kula się przemieszcza. Zadaje 40/65/90/115/140 (+35% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych, lecąc w jedną stronę, a 40/65/90/115/140 (+35% mocy umiejętności) pkt. nieuchronnych obrażeń w drodze powrotnej. Ahri zyskuje malejącą premię do prędkości ruchu, gdy kula się przemieszcza. |
Komentarz:
- Pamiętaj, że Q zadaje nieuchronne obrażenia gry wraca, więc zawsze staraj się, żeby trafiła cel podczas powrotu.
- Najlepiej jak trafisz swojego wroga z maksymalnego zasięgu, gdyż wtedy w tym samym momencie otrzyma obrażenia magiczne i nieuchronne.
- Q nie zatrzymuje się na minionach dlatego najlepiej używać go tak, żeby jednocześnie trafiać zarówno miniony, jak i przeciwnika.
Ogniki
Koszt: 50 pkt. many Zasięg: 700 Ahri wypuszcza trzy ogniki, które namierzają i atakują pobliskich wrogów. Tworzy trzy ogniki, które namierzają pobliskich wrogów (starając się trafić bohaterów) i zadają 40/65/90/115/140 (+40% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych. Przeciwnicy trafieni kilkoma Ognikami otrzymują 30% obrażeń od każdego z nich, następującego po pierwszym. |
Komentarz:
- Jeżeli chcesz zadać przeciwnikowi maksymalne obrażenia odpal Ogniki dopiero jak będziesz tuż obok niego lub jak nie masz żadnych minionów w okolicy. Inaczej mogą one zostać zmarnowane na minionach.
Urok
Koszt: 85 pkt. many Zasięg: 975 Ahri przesyła buziaka, który rani i rzuca urok na pierwszego wroga, którego napotka na swojej drodze, dzięki czemu podąża on ku niej całkiem bezbronny. Przesyła całusa, który zadaje 60/95/130/165/200 (+50% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i urzeka pierwszego trafionego wroga, który bezbronny idzie w stronę Ahri przez 1/1.25/1.5/1.75/2 sek. |
Komentarz:
- Żeby zaskoczyć swojego przeciwnika, przed użyciem Uroku staraj się, żeby model twojej postaci był odwrócony w innym kierunku. Twój przeciwnik nie będzie się wtedy spodziewał twojego zaklęcia.
- Aby uniknąć zauroczenia przeciwnik będzie często chował się za minionami. Jeśli widzisz, że jeden z nich ma mało życia, możesz go zabić szybkim Q (trafiając jednocześnie wrogiego bohatera), a następnie błyskawicznie użyć Uroku.
- Jeśli gonisz przeciwnika, który ma Błysk, nie używaj Uroku zbyt szybko. Najpierw lepiej przestraszyć wroga skokiem z R, zmusić do użycia Błysku, a następnie złapać Urokiem.
- Przed zdobyciem 6 poziomu doświadczenia Urok to twoja jedyna obrona przed gankiem, więc nie trać go zbyt często. Zabiera też sporo many, której może ci szybko zabraknąć na linii.
Widmowa Szarża
Koszt: 100 pkt. many Zasięg: 450 Ahri skacze do przodu i wystrzeliwuje pociski esencji, zadając obrażenia trzem pobliskim przeciwnikom (bohaterowie mają priorytet). Widmowej Szarży można użyć do 3 razy, zanim zacznie się odnawiać. Skacze do przodu i wystrzeliwuje pociski esencji w stronę 3 pobliskich wrogów (priorytet mają bohaterowie), zadając 70/110/150 (+30% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych. W ciągu 10 sek. umiejętności można użyć do 3 razy, zanim zacznie się odnawiać. |
Komentarz:
- Dzięki Widmowej Szarży Ahri jest bardzo mobilną postacią. Staraj się to jak najlepiej wykorzystać często odwiedzając dwie pozostałe linie.
- Zanim użyjesz Szarzy ofensywnie upewnij się, że przeciwny dżungler nie jest w okolicy. Gra na linii bez szarzy jest dużo bardziej niebezpieczna.
- Podczas walk drużynowych bądź ostrożny z doskakiwaniem bardzo blisko wrogów. Wystarczy jedno CC i możesz nie mieć okazji do użycia kolejnego skoku.
- Szarża pozwala ci przeskakiwać przez większość ścian i bezpieczny powrót. Wykorzystuj to do szybkiej eliminacji wrogi carry i błyskawicznej ucieczki.