Sion (Nieumarły Niszczyciel) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Obrońca (Inicjator) Atak: Wręcz Typ obrażeń: Fizyczne Poziom trudności: Niski Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Wysoka Kontrola tłumu: Wysoka Mobilność: Niska Preferowane role: Górna Aleja Kolejność umiejętności: R > Q > W > E | + Bardzo duża ilość efektów CC + [R] bardzo dobrze służy do Ganków czy Teleportów + Stosunkowo bezpieczny na linii + Po śmierci potrafi być bardziej użyteczny, niż za życia | - Brak mobilności - Długie czasy odnowienia umiejętności - Łatwo jest ominąć jego [R] i [Q] |
Sion, Nieumarły Niszczyciel to potężny bohater występujący na Górnej Alei. To jeden z tych herosów, którego zadaniem jest wytrzymać fazę linii i jak najszybciej zacząć pomagać pozostałym członkom drużyny. Nie oznacza to oczywiście, że nie potrafi napsuć krwi swojemu bezpośredniemu oponentowi. Poczynając od umiejętności Pasywnej - jest to często druga szansa dla Siona na odebranie życia przeciwnikowi. Podczas trwania tego efektu zadaje wysokie obrażenia, przez co nie można go zignorować. Odpowiednio długo przytrzymane [Q] Dziesiątkujące Uderzenie potrafi podrzucić wroga nawet na 2 sekundy, co w walkach drużynowych można odczuć jak wieczność. [E] Ryk Zabójcy to dobre narzędzie do gonitwy oraz pomocy przy trafieniu z [Q], a [W] Kuźnia Dusz to tarcza, którą można zdetonować, jeśli nie została wcześniej zniszczona. [R] Niepowstrzymana Rzeź to umiejętność, której boi się każdy gracz League of Legends - Po włączeniu ryk Nieumarłego Niszczyciela rozchodzi się po całym Summoner's Rift, przez co żaden z uczestników nie może czuć się bezpiecznie. Największymi słabościami Siona są wady przynależące każdemu z członków tej klasy - jest on niemobilny, a bardziej ruchliwemu herosowi bez problemu przyjdzie ominąć jego umiejętności. Podczas [R] bardzo ciężko przychodzi mu skręcanie, a [Q] unieruchamia go na czas ładowania tej umiejętności.
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Chwalebna Śmierć - Sion po otrzymaniu śmiertelnych ran staje się na krótką chwile niewrażliwy i wpada w morderczy szał, odzyskując pełnie zdrowia kosztem utraty zdrowia na sekundę do momentu ostatecznej śmierci. Podczas szału Sion może swobodnie poruszać się i atakować podstawowymi atakami oraz zyskuje premię do kradzieży życia, a jego podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia fizyczne równe 10% maksymalnego zdrowia. | |
[Q] Dziesiątkujące Uderzenie - Sion przygotowuje potężne uderzenie, które zada obrażenia na obszarze przed nim. Jeżeli będzie przygotowywał je odpowiednio długo, podrzuci i ogłuszy trafionych wrogów. | |
[W] Kuźnia Dusz - Sion osłania się tarczą. Może użyć ponownie tej umiejętności po 3 sekundach, aby zadać magiczne obrażenia pobliskim wrogom. Gdy Sion zabija wrogów, biernie zyskuje maksymalne punkty zdrowia. | |
[E] Ryk Zabójcy - Sion wystrzeliwuje krótkodystansową falę uderzeniową, która zadaje obrażenia, spowalnia i obniża pancerz pierwszego trafionego wroga. Jeżeli fala uderzeniowa trafi stwora lub potwora, zostanie on odrzucony i zada obrażenia, spowolni i obniży pancerz wszystkich wrogów, w których uderzy. | |
[R] Niepowstrzymana Rzeź - Sion szarżuje w wybranym kierunku, zwiększając prędkość wraz z czasem. Może lekko zmieniać kierunek dzięki położeniu kursora. Gdy zderzy się z wrogiem, zadaje mu obrażenia i podrzuca go, w zależności od przebytego obszaru. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Alei
Sion to relatywnie bezpieczny bohater na Górną Aleję, pomimo jego braku mobilności. Choć z trudem przychodzi mu zabijanie minionów w pierwszych minutach, tak w okolicy 4-5 poziomu jest w stanie wyczyścić fale dzięki naładowanemu [Q] Dziesiątkującemu Uderzeniowi oraz [W] Kuźni Dusz. Z tego również względu polecane jest kupno Mikstury Skażenia, która powinna nadrobić braki w Manie. Nieumarłemu Niszczycielowi największe problemy sprawiają typowe "łobuzy", takie jak Darius, Renekton czy Illaoi. Już od pierwszych minut trzeba mentalnie nastawić się na bezpieczną grę pod wieżą, i oczekiwanie na pomoc Dżunglera. Kiedy [R] Niepowstrzymana Rzeź stanie się dostępna, to dla gracza otwierają się nowe strategie do zastosowania. Najlepiej jest powiadomić Leśnika o gotowej szarży, żeby mógł zgarnąć darmowe zabójstwo. Drugą opcją jest bieg przez rzekę, aż na Środkową Aleję - tu również sojusznik będzie miło zaskoczony. Ostatnią opcją jest połączenie [R] z Teleportem na Dolnej Alei i próba Dive'u, zniszczenia wieży bądź zabójstwo Smoka.
Porada - ostatnim zastosowaniem [R] jest zwyczajna ucieczka podczas Ganku przeciwnika. Ważne jest, żeby zacząć szarżę w taki sposób, żeby przeciwnik nie miał żadnej możliwości na przecięcie ścieżki.
Walki Drużynowe
Sion wnosi bardzo dużą ilość efektów kontroli tłumu podczas Walk Drużynowych, dlatego dobrze jest, żeby to on inicjował i stał na froncie zespołu. Samo włączenie [R] Niepowstrzymanej Rzezi powinno wywrzeć odpowiednią presję, szczególnie na postaciach o małej mobilności. Choć Nieumarły Niszczyciel nie zadaje wysokich obrażeń, to właśnie ta ilość CC wymusza na drużynie przeciwnej poświęcenie części uwagi na niego. W pewnym sensie grając Sionem Przywoływacz powinien chcieć umrzeć - oznaczałoby to, ze oponenci zużyli ogromną ilość czasu na załatwienie go, oraz że może on skorzystać z umiejętności Pasywnej.
Porada - Sion to niepozorny, lecz zaskakująco skuteczny bohater od Splitpushu. Ogromne zasoby zdrowia przekładają się na obrażenia z runy Demolka. Ponadto w razie tarapatów może on wykorzystać [R] do ucieczki, lub pozwolić się zabić i kontynuować dywersję dzięki umiejętności Pasywnej.