Umiejętności | Nasus | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Czary przywoływacza/Summoner Spells opcja nr 1
Błysk/Flash | Teleport | Opis |
Gdy chcesz być tankiem, a nie zabójcą wybierasz Flash. Pozwoli ci to przyjąć obrażenia w walce i szybko się z niej ulotnić. Dzięki Błyskowi będziesz mógł też doskoczyć do przeciwnika by go spowolnić, gdyby uciekał. Lub gdy będziesz goniony, pozwoli ci to na ucieczkę np. przez ścianę. Teleport jest nie odłącznym elementem do gry Nasusem, pomaga ci w splitpushingu, powrocie na linie, gankowaniu innych linii, gdy nadarzy się taka okazja (np. pushujący bot lane przeciwnika, a twój team posiada za ich plecami w krzakach warda - idealna sytuacja do przeteleportowania się i dzięki uzyskanej przewadze zdobyciu killi). |
Czary przywoływacza/Summoner Spells opcja nr 2
Duch/Ghost | Teleport | Opis |
Nasus, niszczy przeciwników uderzając ich ze swojego Q, robi to będąc przy nich. Aby być przy nich musi być od nich szybszy, dzięki Ghostowi jest to możliwe za każdym razem. Pomaga w ucieczkach, ale jeżeli team przeciwnika składa się z dużej ilości champów posiadających CC nie ma sensu brać tego czaru. Teleport tak jak w powyższym zestawie, jest niezbędny. |
Kolejność rozwoju
Kolejność rozwoju umiejętności pokazana na obrazku jest standardową drogą dla Nasusa, który ma łatwego przeciwnika na linii.
Są jednak wyjątki, przez które trzeba zmodyfikować drogę rozwoju.
Przeciwko championom takim jak Elise czy Teemo, nie dasz rady farmić Q, a więc aby nie dać się przeciwnikowi zdominować musisz postawić na obrażenia ze swojego E. Wtedy też składasz, jako pierwszy item wyjątkowo Chalice of Harmony/Kielich Harmonii. A więc maxujesz E, jako pierwsze, potem już w zależności od sytuacji czy da się farmić, czy się nie da. Jeśli się da to Q, jako drugie, jeśli nie to W i wcielasz się w role bardziej tanka przyjmującego obrażenia, oraz spowalniającego cele dla swojego teamu.
Przeciwko championom bazującym w dużej mierze na prędkości ataku i swojej mobilności (Trynda, Vayne) możesz dać kilka punktów w, W aby zmniejszyć im prędkość zarówno poruszania się jak i ataku. Nie musisz maxować tego skilla, jeżeli widzisz efekty na jego trzecim poziomie, to wróć do maxowania Q i nadrabiaj straty w farmie, które pojawiły się przez zabawę w kotka i myszkę z takimi championami.
Opis umiejętności
Ikona | Duszożerca |
Bierna: Nasus wykrada siły życiowe przeciwników i dostaje 10%/15%/20% wykradania życia. |
Zaawansowane:
Umiejętność pasywna Nasusa, pozwalająca mu na wysysanie życia z przeciwników z każdym uderzeniem. Wzrasta ona wraz z poziomami, jest to początkowo 10%, 15% na 20% lifesteal kończąc. Dzięki temu Nasus potrafi przetrwać dłużej na linii.
Ikona | Wysysające Uderzenie |
Aktywna: Następny atak Nasusa zada dodatkowe obrażenia fizyczne. Ilekroć użyjesz Wysysającego Uderzenia do zabicia przeciwnika, jego moc zostanie permanentnie zwiększona o 3 pkt. obrażeń. Bonus jest dwa razy większy za zabicie bohaterów, dużych stworów oraz potworów. |
Zaawansowane:
Podstawowa umiejętność Nasusa. Gra nim w większości opiera się na farmieniu stacków na tym przedmiocie. Ponieważ każdy zabity z tej umiejętności potwór i przeciwnik daje dodatkowe punkty obrażeń do tego skilla, farmienie go jest obowiązkiem, aby dobrze grać Nasusem. Aby mieć jakiś punkt odniesienia podam, że mając kilka zabójstw na linii w 20 minucie i 200 stacków jest to wynik dostateczny. Jeżeli masz mniej, musisz zdecydowanie popracować nad farmieniem, powinieneś mieć około 300 stacków w 20 minucie, aby być z siebie zadowolonym. Pamiętaj, że ta umiejętność resetuje auto atak, więc najpierw uderz z auto ataku potem błyskawicznie użyj wysysającego uderzenia. Pozwoli ci to na użycie jednego auto ataku w ciągu sekundy dwa razy. Dobrze wyfarmione Q roznosi wieże w pył, więc nie zdziw się, gdy podejdziesz do wieży i jednym Q ściągniesz jej 1/3 życia.
Ikona | Uwiąd |
Aktywna: Nasus postarza wybranego bohatera przez 5 sek., początkowo zmniejszając jego prędkość ruchu o 35% i ataku o 17.5% , a w trakcie trwania efektu zwiększając moc spowolnienia. Zasięg: 600 |
Zaawansowane:
Umiejętność która jest jedynym CC w zestawie Nasusa. Na najwyższym lvlu potrafi spowolnić przeciwnika nawet o 95% i zmniejszyć jego prędkość ataku o 47,5%. Robiąc z niego łatwy cel, czy to dla ciebie, czy twoich kompanów z drużyny. Na ogół maksujesz tą umiejętność, jako ostatnią, ale gdy znajdziesz się na linii przeciwko championom bazującym na prędkości ataku, możesz dać kilka punktów wcześniej, tak, aby uspokoić ich ofensywne zapędy.
Ikona | Duchowy Ogień |
Aktywna: Nasus uderza duchowym płomieniem w dany cel, zadając obrażenia magiczne. Przez następne 5 sekund przeciwnicy w tym obszarze mają pancerz osłabiony i otrzymują dodatkowe obrażenia magiczne w każdej sekundzie. Zasięg: 650 Średnica AoE: 800 |
Zaawansowane:
Sprawia, że znajdujący się wewnątrz koła przeciwnicy mają obniżone punkty pancerza (40 pkt na najwyższym lvlu). Zadaje dość duże początkowe obrażenia, dodatkowo zadając jeszcze z każdą sekundą przebywania wewnątrz kręgu kolejne. Całkowite obrażenia (a więc przez cały czas trwania kręgu i gdyby znajdował się tam przeciwnik przez ten okres czasu) wynoszą 430 pkt obrażeń od magii (i skaluję się z posiadanym AP). W pewnych sytuacjach (np. gra przeciwko Elise) jesteś zmuszony do zakupu Kielichu Harmonii i walczenia za pomocą tej umiejętności, ponieważ nie masz szans zbliżyć się do minionów oddając tym samym za darmo swoją linię i creepy dla przeciwnika. Wtedy właśnie maksujesz swoje E i walczysz na odległość. Co prawda ludzie w grze mogą mówić, że jesteś "noobem", bo nie farmisz Q, ale sam wiesz, dlaczego tak robisz i musisz po prostu pogodzić się z tym, że niektórzy nie rozumieją, na czym ta gra polega i, że nie zawsze wszystko, co jest czarne, jest czarne, a co jest białe jest białe.
Ikona | Furia Pustyni |
Aktywna: Burza piaskowa na 15 sekund wzmacnia Nasusa, dając mu dodatkowe pkt. zdrowia oraz 50 zasięgu ataku. W trakcie burzy zadaje obrażenia magiczne równe procentowi maksymalnego zdrowia pobliskich przeciwników na sekundę (maks. 240 pkt. obrażeń na sekundę) oraz zmienia zadane rany w dodatkowe obrażenia od ataku. |
Zaawansowane:
Twoje ulti, sprawia, że stajesz się większy i zadajesz obrażenia od magii przeciwnikom dookoła. Im więcej ich zadasz zwiększają się twoje bazowe obrażenia od ataku na czas trwania ulti (15 sekund). Daje ci także dodatkowe punkty życia i zwiększa zasięg twoich ataków o 50. Świetna umiejętność w połączeniu z W, gdy ktoś chce zrobić tower dive'a mając nie pełne życie. Na ogół nie wyjdzie z takiego ataku żywo. Często wraz z junglerem potrafią paść w takiej sytuacji, ponieważ gdy masz ulti nikt nie powinien wbiegać ci pod wieżę w celu zabicia ciebie. Zawsze się to źle skończy. Pamiętaj też o tym grając przeciwko Nasusowi.