Przeciwnicy na linii | Dr. Mundo | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Renekton | Wysoki | Renekton dysponuje bardzo silnym early game'em więc należy być szczególnie ostrożnym na samym początku rozgrywki, aby przez nieuwagę nie stać się obiadem dla krokodyla. Uważaj na jego CD, gdy użyje umiejętności powstaje krótkie okno, które można wykorzystać do ataku, a później szybko odbiec. Należy szczególnie uważać gdy Renekton nabił powyżej 50 furii (pasek pod jego życiem stał się czerwony) ponieważ wtedy dysponuje większymi obrażeniami i mocniejszą kradzieżą życia. Nie daj się podpuścić do walki gdy włączył ulti (odzyskuje wtedy natychmiast pewną ilość życia i zadaje obrażenia AoE poprzez samo przebywanie przy przeciwniku). Najlepiej jest spokojnie farmić i nękać przeciwnika za pomocą tasaków. Pomoc junglera jest jak najbardziej wskazana. | |
Cho'Gath | Średni | Cho'Gath jest naprawdę wytrzymałym przeciwnikiem także można powiedzieć, że trafił swój na swego. Na początkowych poziomach nie ma co iść z nim na wymianę bo dysponuje większymi obrażeniami niż Mundo. Poza tym, jego pasyw (odzyskuje zdrowie i manę za każdą zabitą jednostkę) trochę utrudnia sprawę - zapewnia sporą przeżywalność. Najlepiej jest trzymać przeciwnika na dystans i męczyć tasakami. Weź pod uwagę, że gdy Cho wbije 6 poziom będzie dysponował ulti za pomocą którego może po prostu zjeść przeciwnika zadając nieuchronne obrażenia. W takim przypadku ulti Mundo na nic się zda więc należy pilnować, aby nie być w pobliżu Cho gdy ma się mało życia. Najlepiej odbiec na chwilę, zregenerować się na ulti i wrócić do pojedynku. | |
Aatrox | Wysoki | Aatrox jest bardzo silnym przeciwnikiem w starciach 1 na 1. Poza tym, jego pasyw zapewnia mu zmartwychwstanie z pewną ilością życia co dodatkowo utrudnia sprawę ponieważ czasem trzeba zabić go dwukrotnie, a to bywa kłopotliwe. Aatrox posiada doskok/odskok i zasięgową umiejętność, która spowalnia przeciwnika także należy być bardzo uważnym w czasie ganków wrogiego junglera. Poza tym, dysponuje bardzo dużą możliwością wysysania życia co zapewnia mu wysoką przeżywalność. Staraj się farmić do osiągnięcia 6 poziomu, a po zakupie Słonecznej Peleryny, Mundo będzie już w stanie iść z nim na wymianę. Ruszaj do ataku wtedy, kiedy przeciwnik użyje swoich umiejętności na minionach. | |
Lee Sin | Średni | Na początku rozgrywki najlepiej jest trzymać się za linią własnych minionów. Większość Lee Sin'ów staruje z Q, a tym samym nie będzie mógł nas trafić. Najważniejszą rzeczą jest unikać jego Q, jeśli nie będzie trafiał - traci większą część swoich obrażeń. Jeśli zjawi się blisko nas (np. używając W na miniona, którego chcemy zabić) na pewno użyje E, aby nas spowolnić dlatego wtedy odskakujemy do tyłu i rzucamy tasakiem - lepiej nie walczyć w spowolnieniu. Staraj się uprzykrzać mu życie i trafiać swoim Q. Należy pamiętać, że swoim ulti może wykopać nas pod własnego turreta, a wtedy szybko może nas wykończyć. Po zdobyciu niezbędnych przedmiotów (Oblicze Ducha i Słoneczna Peleryna), Lee będzie miał ciężkie życie z Mundo. | |
Shen | Niski | Strasznie nudny przeciwnik ponieważ w większości przypadków, jeśli nie popełni błędu, nie będziesz w stanie go zabić. To będzie typowe starcie tanków opierające się na farmie. Shen nie jest dobrym championem do farmienia pod własnym turretem i właśnie do tego należy dążyć - pushuj linię pod jego wieżę i rzucaj tasakami, aby dodatkowo utrudnić mu sprawę. Przy wywieraniu presji na przeciwnika zadbaj o dobrą wizję na mapie, aby w porę móc się wycofać. Jeśli Shen użyje ulti i zacznie się teleportować, Mundo niestety nie dysponuje żadną umiejętnością, która mogłaby przerwać tę umiejętność więc jeśli sytuacja będzie tego wymagać - skorzystać z Teleportacji, aby podążyć za przeciwnikiem. W innym wypadku wykorzystaj to, że Shen przeniósł się w inne miejsce na mapie i staraj się zdobyć wieżę. | |
Rengar | Średni | Popularny "Rango" jest typowym assassin'em, który potrafi wyrządzić naprawdę poważne szkody. Miej się na baczności szczególnie w początkowej fazie rozgrywki ponieważ może użyć swojego Q dwukrotnie i zadać poważne rany, a dodatkowo zwiększyć swoją szybkość ataku. Miej na uwadze, że Rango może się leczyć za pomocą swojego okrzyku i zatrzymać przeciwnika w miejscu za pomocą wzmocnionego rzutu bolasem. Staraj się farmić spokojnie i dotrwać do 6 poziomu aby móc korzystać z ulti w razie potrzeby. Gdy Rengar uzyska 6 poziom może skryć się w cieniu i wyskoczyć na Ciebie w najmniej przewidywalnym momencie także cały czas należy zachować czujność. Pamiętaj, aby nie iść z nim na wymianę w krzakach lub w ich pobliżu ponieważ wtedy Kot będzie dysponował doskokiem z AA. | |
Pantheon | Średni | Pantheon w większości przypadków zaczyna z Q, aby móc nękać przeciwnika włóczniami. Nie musi nimi ręcznie celować więc jeśli znajdzie się w pobliżu to na 100% trafi. Pantheon szybko wypluwa się z many jeśli nie jest ostrożny więc można to wykorzystać i wtedy zaatakować. Pamiętaj, że w bezpośrednim starciu może bardzo szybko odświeżyć swój blok i zminimalizować przez to otrzymane obrażenia. Jeśli uda mu się zbić życie przeciwnika do poziomu 30% na pewno zaatakuje all in: Q + W + E + AA/Q. Istotna sprawa: Pantheon ma 100% szansę na krytyczne uderzenie z AA/Q jeśli życie przeciwnika spadnie do >15%. To bardzo ważne, żeby wtedy nie znaleźć się w jego zasięgu. Dobrą opcją jest po prostu farmić z odległości za pomocą Q i rzucać nimi w przeciwnika kiedy tylko jest ku temu okazja. Poczekaj na Słoneczną Pelerynę, aby móc iść z przeciwnikiem na wymianę. Rozważ również poproszenie junglera o wczesną pomoc. | |
Darius | Wysoki | Darius jest wymagającym przeciwnikiem dla Mundo ponieważ potrafi nałożyć krwawienie, a to hamuje regenerację naszego bohatera. Najważniejszą rzeczą jest nauczyć się zasięgu jego Q, bo właśnie tym skillem będzie starał się harrasować. Najlepiej trzymać się na dystans i nie dać się przyciągnąć. Jeśli tak się stanie używamy Q, aby natychmiast spowolnić przeciwnika i odbiec bo w bezpośrednim starciu i nałożonym na postać krwawieniem, ciężko będzie to wygrać. Staraj się przetrwać do 6 poziomu i wyfarmić złoto na podstawowe przedmioty. Nie ma co iść z nim na wymianę więc zapewne Mundo będzie zmuszony do farmienia za pomocą Q. Jeśli Darius nie trafi swoim Q, masz kilka sekund aby zaatakować i bezpiecznie się wycofać. Pamiętaj, że po osiągnięciu przez przeciwnika 6 poziomu będzie mógł po prostu ściąć Ci głowę zadając nieuchronne obrażenia - w takim wypadku ulti Mundo na niewiele się zda. Darius bez many zadaje znacznie mniejsze obrażenia więc wtedy jest najlepszy moment do ataku. | |
Riven | Wysoki | Riven dysponuje bardzo wysoką mobilnością, a to sprawia, że może zacząć i przerwać atak w dowolnym momencie. Riven w swoim wachlarzu umiejętności może podrzucić przeciwnika za sprawą 3 użycia Q, zestunować, a do tego dysponuje krótkim Dashem, który gwarantuje jej tarczę na 1,5 sekundy. Właśnie za pomocą E może absorbować część obrażeń z tasaków Mundo. Przeciwnik ten na starcie zadaje znacznie większe obrażenia od Mundo, a po zdobyciu 6 poziomu staje się jeszcze groźniejsza. Niech idź z nią na wczesną wymianę, staraj się farmić i uprzykrzać jej życie za pomocą Q. Po zdobyciu 6 poziomu i uzbieraniu na Słoneczną Pelerynę powinno być trochę lżej, ale nie możesz lekceważyć siły tego Wygnańca. Miej na uwadze, że po aktywacji ulti (jej miecz staje się kompletny) zyskuje znaczny bonus do AD - najlepiej jest wtedy odbiec i nie walczyć w zwarciu. Po drugiej aktywacji R, Riven może strzelić energią Ki w stożku na pewną odległość także nie możesz czuć się w pełni bezpiecznie nawet pod własną wieżą. Najlepszy moment do ataku to taki, kiedy zauważysz, że Riven właśnie zużyła wszystkie swoje CD na umiejętnościach. | |
Shyvana | Średni | Shyvana zapewne zacznie z W czyli będzie zadawać spore obrażenia AoE dlatego nie ma co zbytnio się do niej zbliżać. Na drugim poziomie Shyvana będzie dysponować naprawdę sporymi obrażeniami więc należy być bardzo uważnym i unikać jej skill shota z E. Najlepiej jest trzymać przeciwnika na dystans za pomocą Tasaków. Cały czas miej na uwadze cooldowny Shyvany i ruszaj do ataku gdy zużyje swoje umiejętności, a odskakuj gdy tylko ogień znowu zacznie krążyć dookoła niej. Shyvana zapewne zbuduje Ostrze Zniszczonego Króla, który jest bardzo dobrym przedmiotem do counterowania Mundo - przy AA zadaje dodatkowe % obrażenia w postaci obrażeń fizycznych w zależności od maksymalnego zdrowia celu. Farm spokojnie i atakuj, gdy tylko nadarzy się okazja. W razie potrzeby nie bój się użyć ulti, aby szybko zregenerować zdrowie - Shyvana nie ma takiej możliwości więc z czasem może zacząć przegrywać wymiany. Pamiętaj, że przeciwnik może zamienić się w smoka i odskoczyć w wybranym kierunku lub odepchnąć przeciwnika w którąś ze stron. | |
Trundle | Średni | Troll jest wytrzymałym przeciwnikiem i potrafi bardzo szybko zregenerować własne zdrowie za sprawą pasywa (otrzymuje punkty zdrowia za każdą zabitą jednostkę w jego pobliżu). Nie idź z nim na wczesną wymianę, staraj się spokojnie farmić i uzbierać złoto na początkowe przedmioty. Poproś junglera o wczesny gank, aby zdobyć przewagę nad przeciwnikiem. Uważaj na jego filar, który może naglę wyrosnąć przed Tobą i odciąć drogę ucieczki. Właśnie dlatego staraj się unikać bliskości ścian. Nie bij się z Trundle'm w jego Zamarzniętym Terytorium ponieważ w obrębie działania tej umiejętności zyskuje bardzo dużą premię do szybkości biegu, szybkości ataku, a także ogranicza czas działa na sobie umiejętności takich jak np. spowolnienie po rzucie Tasakiem. Jeśli użyje na Tobie ulti, odsuń się i poczekaj aż negatywny efekt przestanie działać i dopiero wtedy rusz do ataku. Podobnie jak Shyvana, Trundle zapewne uzbroi się w Ostrze Zniszczonego Króla więc miej na uwadze, że po aktywacji tego przedmiotu może dodatkowo spowolnić przeciwnika. |