Umiejętności | Blitzcrank | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Czary Przywoływacza/Summoner Spells
Błysk (Flash) | Wyczerpanie (Exhaust) | Opis |
Bez Błysku nie obejdzie się żaden bohater. Przydaje się on do szybkiej ucieczki bądź asekuracji sojusznika, lub by doskoczyć do niego i złapać Rakietowym Chwytem Wyczerpanie bierzesz grając Blitzcrankiem jako supportem - dodatkowe spowolnienie i osłabienie wroga zawsze się przyda, nawet pomimo dużej ilości CC jaką dysponuje Blitzcrank. |
Przydzielanie punktów umiejętności
Opis Umiejętności
Bariera Many
Umiejętność pasywna. Gdy punkty życia Blitzcranka spadną poniżej 20%, uruchamia się Bariera Many, tworząc ochronną tarczę na 10 sekund. Wartość generowanej tarczy to 50% aktualnej many Blitzcranka. Efekt może się aktywować raz na 90 sekund i nie zużywa many do tworzenia tarczy. Wartość tarczy : 50% wartości aktualnie posiadanej many Czas odnowienia : 90 sekund |
Wyjaśnienie:
Bardzo przydatna i często zapominana umiejętność, która być może uratuje ci skórę w momencie, gdy juz pogodzisz się ze śmiercią. To ta umiejętność pozwala na agresywną grę, gdyż przeciwnicy często o niej zapominają, myśląc, że są o krok od zabicia cię, by srogo się rozczarować w momencie aktywacji tarczy. By tarcza była skuteczniejsza powinieneś w miarę możliwości pilnować, by zawsze mieć spory zapas many i nie szastać umiejętnościami na lewo i prawo, gdy jest to niepotrzebne.
Rakietowy Chwyt
Blitzcrank wystrzeliwuje prawą dłoń. W momencie kontaktu z wrogiem ogłusza go, zadaje obrażenia magiczne i przyciąga do Blitzcranka. Zadawane obrażenia : 80 / 135 / 190 / 245 / 300 (+100% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych Czas odnowienia : 20 / 19 / 18 / 17 / 16 sekund Koszt many: 120 Zasięg : 1000 |
Wyjaśnienie
Znienawidzona przez wszystkich umiejętność i zarazem znak rozpoznawczy Blitzcranka. Nauka właściwego zastosowania tej umiejętności, czyli trafiania w kluczowe cele (głównie wrogi ADC lub APC) i unikania przyciągania tanków lub postaci z dużą ilością CC (Amumu, Galio) to najważniejsza rzecz, jaką musisz jak najszybciej opanować
W związku z tym, że jest to skillshot, w dodatku o przeciętnej szybkości lotu, niezbędne będzie przewidywanie następnego ruchu wroga, by zminimalizować jego szanse na unik. Możesz jej także używać przez ściany, by złapać uciekającego wroga, do tego, by w ostatniej chwili ukraść i dobić creepa z wrogiej jungli (np golema z niebieskim buffem) lub by dobić smoka lub barona.
Jako support bezwzględnie maksujesz Rakietowy Chwyt jako pierwszy, by skrócić długi czas odnowienia i zwiększyć obrażenia.
Możesz używać Rakietowego Chwytu tak jak na obrazkach powyżej, tj. przez ściany by przyciągnąć creepa z Blue / Red buffem we wrogiej dżungli (ustaw warda, by mieć wizję i wiedzieć w którym momencie przyciągnąć creepa). Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, byś przyciągnął wroga przez inną przeszkodę terenową, lub odciągnął go od uciekającego z małą ilością życia sojusznika. Rakietowy Chwyt Blitzcranka niezmiernie się przydaje przy inwazji na wrogą dżunglę na początku gry - gdy uda ci się odciągnąć wroga od reszty drużyny, jednocześnie wciągając go w centrum własnej, jest prawie pewne, że nie uda mu się uciec.
Kolejny przydatny sposób (jednak musisz grać drużyną fioletowych, by to wypaliło) to zaczajenie się w zatoczce, w której jest smok i wycelowanie Rakietowym Chwytem tak jak na obrazku. Poczekaj do 1:15-1:30 czasu gry i wykonaj ten manewr i być może uda ci się kogoś przyciągnąć. Nawet jeśli nie uda ci się nikogo zabić (zawołaj kolegów z drużyny, by zaczaili się razem z tobą, zwiększając skuteczność tej metody) to wróg będzie musiał zużyć Flasha, by się ewakuować.
Zwiększone Obroty
W momencie aktywacji Blitzcrank zwiększa swoją prędkość ruchu i ataku na 8 sekund. Zwiększona prędkość ruchu : 16 / 20 / 24 / 28 / 32 % Zwiększona prędkość ataku: 30 / 38 / 46 / 54 / 62 % Czas odnowienia : 15 sekund Koszt many: 75 |
Wyjaśnienie
Umiejętność, która ułatwi ci nękanie wrogów i zdecydowanie zwiększy skuteczność twoich Rakietowych Chwytów, utrudniając wrogom ucieczkę od ciebie. Powinieneś używać jej do blefowania, aktywując Zwiększone Obroty, by wróg pomyślał, że chcesz zainicjować walkę i złapać kogoś Rakietowym Chwytem - jeśli wróg nie ucieknie to da ci to możliwość złapania go, a jeśli ucieknie to pozbawisz go cennego doświadczenia i złota.
Grając supportem powinieneś wymaksować tą umiejętność jako ostatnią. Z maksymalną, 40% procentową redukcją czasu odnowienia umiejętności będziesz w stanie utrzymać Zwiększone Obroty praktycznie bez przerwy.
Pięść Mocy
Blitzcrank ładuje swoją pięść, powodując przy następnym ataku podwójne obrażenia i wyrzucając wroga w powietrze. Zadawane obrażenia : podwójne obrażenia fizyczne Czas odnowienia : 9 / 8 / 7 / 6 / 5 sekund Koszt many: 25 |
Wyjaśnienie
Bardzo mocna umiejętność, zadająca duże obrażenia. Pięść Mocy posiada bardzo krótki czas odnowienia (na 5 poziomie umiejętności i z 40% redukcją odnowienia to zaledwie 3 sekundy), pozwalając ci na ciągłe nękanie nią wroga, wyrzucając go w powietrze i przerywając jego ataki i umiejętności channelowane (np ultimate Nunu czy Katariny)
Typową taktyką jest używanie jej po przyciągnięciu wroga, by wyrzucając go w powietrze, prócz zadania obrażeń, przytrzymać go na chwilę w miejscu i umożliwić twojemu ADC na bezkarne atakowanie go.
Grając supportem maksujesz ją jako drugą, po Rakietowym Chwycie.
Pole Statyczne
Pasywna: Blitzcrank otoczony zostaje piorunami, które zadają magiczne obrażenia losowo wybranemu wrogowi co 2.5 sekundy. Aktywna: Dookoła Blitzcranka rozchodzi się fala elektryczna, zadająca obrażenia magiczne i uciszająca pobliskich wrogów na 0.5 sekundy. Do momentu odnowienia umiejętności aktywnej, umiejętność pasywna nie działa Obrażenia umiejętności pasywnej: 100 / 200 / 300 (+20% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych Obrażenia umiejętności aktywnej: 250 / 375 / 500 (+100% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych Zasięg umiejętności pasywnej: 450 Zasięg umiejętności aktywnej: 600 Czas odnowienia : 30 sekund Koszt many: 150 |
Wyjaśnienie
Potężne ultimate, zadające bardzo duże obrażenia obszarowe i uciszające wszystkich trafionych wrogów, przerywając ich umiejętności channelowane. Dodatkowo, Pole Statyczne ma bardzo krótki czas odnowienia, co w połączeniu z 40% redukcją daje zaledwie 18 sekund!
Możesz używać ultimate'a Blitzcranka na dwa sposoby -by zadać olbrzymie obrażenia ale pozbawić się wyładowań z umiejętności pasywnej lub jej nie aktywować, by zadawać mniejsze ale regularne obrażenia. Wybór tak naprawdę podyktowany jest sytuacją - jeśli masz możliwość dłuższej walki to powinieneś zostawić ultimate, by obrażenia zadawane były pasywnie, a jeśli masz mało życia lub wróg ma możliwość ucieczki, np pod wieże, aktywuj ultimate jak tylko wróg znajdzie się w zasięgu rażenia.
Z umiejętnością pasywną Pola Statycznego wiążą się jednak problemy - czekając w krzakach na okazję do przyciągnięcia pobliskie creepy wroga będą cały czas atakowane, ujawniając twoją pozycję. Dodatkowo, możesz nieumyślnie kraść creepy swojemu ADC, gdyż pioruny atakują w losowe cele.