Sposób gry | Sejuani | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Early Game
Początek gry Sejuani w dżungli jest taki sam, jak w przypadku innych junglerów - musisz biegać między obozowiskami potworów, mordować je i przechodzić dalej, zbierając cenne złoto i doświadczenie. Gdy znajdziesz możliwość do zgankowania którejś alejki - gdy np. wróg strasznie przepycha miniony, bądź wiesz, że nie ma rozłożonych totemów wizji, czy też wróg nie ma możliwości ucieczki (brak lub wykorzystany Błysk, brak mobilności bohatera). Spróbuj przyczaić się na wroga i zaatakować go od strony jego wieży - w ten sposób będziesz w stanie zakraść się niepostrzeżenie, a przy okazji łatwiej będzie ci trafić twoją szarżą z Q, by zacząć nakładać resztę umiejętności. Nie bądź chciwy - spalenie wrogich czarów przywoływacza, czy zmuszenie go do powrotu do bazy (i strata złota i doświadczenia) jest tak samo skuteczne jak zabicie go, gdyż pozwoli twojemu sojusznikowi na wypracowaniu przewagi nad wrogiem.
Twój początek na dżungli zależy od tego, w którym miejscu zaczynasz. Jeśli jesteś w drużynie niebieskich ("na dole"0, zacznij od swojego red buffa, jeśli w fioletowych ("na górze") rozpocznij wędrówkę od blue buffa.
Trasa dla "niebieskich" powinna wyglądać tak:
- Zacznij od eliminacji Skalniaków, pary małych golemów przy dolnej alejce - wezwij sojuszników z tej właśnie alejki do pomocy. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.
- Zabierz się za eliminację czerwonego buffa - po ubiciu Skalniaków powinieneś mieć drugi poziom, a z pomocą ogłuszeń będziesz w stanie bez problemu poradzić sobie z potworami.
- Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- Następnie idź ubić Ponurnika, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy górnej alejce). Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
- W tym momencie udaj się do swojego blue buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy go ubijesz, możesz wrócić do "bazy" i wydać zdobyte złoto.
Trasa dla "fioletowych" :
- Zacznij od eliminacji Ponurnik, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy dolnej alejce) - wezwij do pomocy pobliskich sojuszników. Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
- Zabierz się teraz za niebieskiego buffa - dzięki zatruwającej aurze, oraz wcześniejszym wskoczeniu na 2 poziom, nie powinno być żadnych problemów z ubiciem stworów.
- Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
- Następnie idź ubić Skalniaki, małe golemy przy górnej alejce. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.
- W tym momencie udaj się do swojego red buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie.
Mid Game
W mid game powinieneś już mieć swój przedmiot dla junglera - Przecieracz Szlaków Tropiciela (Żar). Razem z nim twoja skuteczność w dżungli znacznie się zwiększy, pozwalając ci szybciej czyścić obozowiska stworów, nie odnosząc przy tym żadnych obrażeń.
Twoja rola na tym etapie powinna być nastawiona na ciągłe nawiedzanie wrogów na alejkach (gankowanie) - posiadasz już wystarczającą ilość przedmiotów i na tyle rozwinięte umiejętności, by móc skutecznie uprzykrzać życie wrogom. Nie bądź jednak kozakiem i nie pchaj się pod wrogą wieżę - na ogół kończy się to bardzo źle i możesz w ten sposób utracić całą wypracowaną wcześniej przewagę.
Sejuani powinna już nabierać odporności i wrogowie powoli zaczną mieć z tobą problem - czy poświęcić czas i namęczyć się, by cię wyeliminować, czy cię zignorować, jednak być nękany spowolnieniami i potężnymi obrażeniami z W.
Pamiętaj, by trzymać wizję na smoku, gdyż jest to priorytet na etapie mid game. Dobry moment na wymuszenie walki pod smokiem to taki, w którym wrogowie (lub jeden z nich) z dolnej, lub oponent ze środkowej wycofali się do bazy (lub nie żyją), a twoi sojusznicy są pod ręką - mając przewagę liczebną bez problemu zabijecie smoka. Pamiętaj, by trzymać Porażenie na ostatnią chwilę, gdy smok będzie w okolicach 600-700 punktów zdrowia.
Late Game
Faza gry, w której nacisk kładziony jest na team fighty, a nie na bierne farmienie na alejkach, czy w twoim przypadku w dżungli. Powinieneś być zawsze gotowy do walki i pamiętaj, by twoje umiejętności były gotowe i byś posiadał wymaganą ilość many, by być w stanie efektywnie walczyć. Nie ma nic gorszego niż wpaść w grupę wrogów bez many, lub z umiejętnościami w czasie odnowy...
Twoim zadaniem w late game jest inicjacja walk, do czego idealnie nadają się twoje umiejętności Q i R. Jeśli uda ci się objąć działaniem swojego ultimate kilku wrogów, a przy tobie są twoi sojuszniczy, istnieje bardzo duża szansa na to, że uda się wam ich wykończyć. Pamiętaj tylko, by nie marnować ultimate na jednego, niepewnego przeciwnika, ani wtedy, gdy nie ma z tobą twoich sojuszników - samo ultimate nie zadaje gigantyczny obrażeń, a efekt ogłuszenia / spowolnienia nie zda się na nic, gdy nie będzie z tobą twoich kompanów by dokończyć robotę. .
Jeśli walka o Barona / Smoka w late game nie ma szans na powodzenie, bo wróg jest silniejszy od was, możecie spróbować ukraść Smoka (jeśli wróg jest na Baronie - i odwrotnie), lub po prostu spróbować zniszczyć wieżę, czy Inhibitor(y). W ten sposób nie oddacie bez walki Barona, a bezsensowna śmierć podczas próby kradzieży go może kosztować was całą grę.