Przedmioty | Gnar | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Zestaw początkowy - typowy
Ostrze Dorana | Mikstura Zdrowia | Strażniczy Totem (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Zestaw początkowy, który ułatwi ci sprawne farmienie na alejce. Ostrze Dorana daje lekką premię do punktów zdrowia, obrażeń i niewielkie wykradanie zdrowia, jednak w zupełności wystarczy to do starć na linii, gdzie nie będziesz cały czas nękany przez wroga. Mikstura Zdrowia pozwoli ci odnowić część utraconych punktów zdrowia, a Strażniczy Totem pozwoli na częściowe utrzymanie wizji od strony rzeki.
Zestaw początkowy - mocne nękanie (obrażenia fizyczne)
Lekka Szata | Mikstura Zdrowia x5 | Strażniczy Totem (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Zestaw początkowy na wypadek, gdy wróg będzie intensywnie nękał cię za pomocą obrażeń fizycznych - podczas starć z Riven, Jayce'em czy Tryndamere'm. Lekka Szata może zostać później wykorzystana do budowy Słonecznej Peleryny, a 5 Mikstur Zdrowia przywróci sporo utraconych punktów zdrowia.
Zestaw początkowy - mocne nękanie (obrażenia magiczne)
Krzyształowa Piersiówka | Mikstura Zdrowia x3 | Strażniczy Totem (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Ostatni zestaw początkowy, który przyda się, gdy będziesz cały czas nękany przez zdolności magiczne wroga, lub gdy wiesz, że po powrocie na alejkę znów będziesz atakowany. Kryształowa Piersiówka pozwoli ci na wyleczenie sporej ilości obrażeń, a dodatkowym atutem jest fakt, iż napełnia się z każdym powrotem do bazy.
Przedmioty w środkowej fazie gry
Buty Szybkości | Słoneczna Peleryna | Kordelas z Bilgewater |
Wyjaśnienie:
Niezależnie od tego, jak idzie ci na alejce, oraz tego z kim walczysz (obrażenia fizyczne czy magiczne), musisz jak najszybciej złożyć Słoneczną Pelerynę - jest to przedmiot niemalże obowiązkowy na Gnarze. Oprócz sporej ilości punktów zdrowia i pancerza, oferuje potężną aurę, zadającą pobliskim wrogom obrażenia magiczne - w ciągu większości starć drużynowych będziesz pomiędzy przeciwnikami, więc to się z pewnością przyda, a sam przedmiot skuteczny jest także w starciach 1 na 1.
Kordelas z Bilgewater przyda się do stworzenia jedynego przedmiotu stricte nastawionego na zadawanie obrażeń, a w tym momencie zaoferuje spore profity - obrażenia fizyczne, wykradanie zdrowia i zdolność aktywną, kradnącą prędkość ruchu i zadającą obrażenia magiczne. Wisienka na torcie w środkowej fazie powinny być Buty Szybkości, by sprawniej poruszać się po mapie i mieć większe szanse na złapanie wroga, bądź ucieczka z niekorzystnej walki.
Zestaw końcowy
Obuwie Merkurego | Słoneczna Peleryna | Mroźne Serce | Ostrze Zniszczonego Króla | Oblicze Ducha | Kolczasta Kolczuga | Soczewka Wyroczni (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Zestaw końcowy, dający olbrzymie możliwości defensywne, oferując przy tym jednak jeden porządny przedmiot do zadawania obrażeń. Zacznij od dokończenia Ostrza Zniszczonego Króla, by znacznie zwiększyć zadawane przez siebie obrażenia - świetnie współgra się to z Hipersiłą, gdyż przedmiot ten zadaje obrażenia procentowe.
W dalszej kolejności, zależnie od tego, z kim walczysz na alejce, bądź tego kto jest najsilniejszy spośród wrogich bohaterów, złóż Mroźne Serce, bądź Oblicze Ducha. Oba przedmioty oferują skrócenie czasu odnowienia, jednak pierwszy przyda się, gdy wrogowie zadają spore obrażenia fizyczne, a drugi do zmniejszenia obrażeń magicznych, które do ciebie dojdą.
Na koniec złóż Kolczastą Kolczugę, która oferuje absurdalną ilość pancerza, a także sprawi, że wrogowie będą sami się ranić atakując twojego bohatera. Co do obuwia to zalecanym jest Obuwie Merkurego, które doda trochę odporności na magię i skróci czas efektów ograniczających kontrolę.
Soczewka Wyroczni pozwoli ci niszczyć wrogie totemy, pozbawiając go wizji. Na Obuwie Merkurego nałóż Obronę Terytorialną.
Podsumowanie:
- Duża ilość życia - wartość powinna oscylować w granicach 2500-3000 punktów zdrowia, a po zamianie w Mega-Gnara z łatwością przebije próg 3500.
- potężna dawka pancerza i odporności na magię
- niemalże 40% redukcja czasu odnowienia umiejętności
- przedmiot zmniejszający szybkość ataku pobliskich wrogów, oraz taki, który sprawi, że wrogowie będą otrzymywać obrażenia podczas atakowania twojego bohatera
- jeden przedmiot ofensywny, doskonale współgrający z Hipersiłą.
Dodatkowe, przydatne przedmioty
Powyższy zestaw przedmiotów jest dość standardowy, jednak niektóre z nich można zamienić na inne.
Nazwa | Ikona | Opis |
Moc Trójcy | Jeśli nie potrzebujesz Kolczastej Kolczugi, gdyż wrogowie nie zadają takich ilości obrażeń, możesz zamienić ją na Moc Trójcy. Przedmiot ten da ci gigantycznego kopa do zadawanych obrażeń i prędkości poruszania się, oferując także niewielki przyrost punktów zdrowia. | |
Całun Banshee | Jeśli zamiast pancerza brakuje ci odporności na magię, zamień Kolczastą Kolczugę na Całun Banshee. Oprócz zdrowia i odporności na magię zaoferuje ci ona potężną tarczę, blokującą jeden negatywny czar wroga. | |
Zaklęcie - Żwawość | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie oferuje dodatkową prędkość poruszania się, co w połączeniu z Niezłomnością powinno umożliwić ci dogonienie każdego przeciwnika. | |
Zaklęcie - Obrona Terytorialna | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie przydatne w wypadku, gdy często musisz wracać się do bazy lub twoja drużyna broni się przy Nexusie - możesz w takiej sytuacji szybko się zregenerować i wrócić do walki. W innym wypadku zaklęcie kompletnie nieprzydatne. |