Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Hecarim | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Czary Przywoływacza/Summoner Spells

Duch / Ghost

Porażenie / Smite

Opis

1 - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Bez Błysku nie obejdzie się żaden bohater, lecz w przypadku Hecarima, Duch jest znacznie skuteczniejszy, gdyż ze względu na jego mobilność, teleportowanie się na krótki dystans nie ma żadnego sensu - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bez Błysku nie obejdzie się żaden bohater, lecz w przypadku Hecarima, Duch jest znacznie skuteczniejszy, gdyż ze względu na jego mobilność, teleportowanie się na krótki dystans nie ma żadnego sensu. Przydaje się on do szybkiej ucieczki bądź asekuracji sojusznika, lub by dobiec do przeciwnika i rozpocząć atak.

Porażenie bierzesz grając każdym junglerem - przydaje się to zarówno w początkowej rozgrywce, by zwiększyć zadawane przez ciebie obrażenia i skrócić czas czyszczenia jungli, jak i w late game, gdyż możesz za jego pomocą ukraść smoka / barona.

Przydzielanie punktów umiejętności

2 - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Opis Umiejętności

Wojenna Ścieżka

Hecarim przenika przez jednostki, otrzymując jednocześnie premię do obrażeń od ataku równą 15 / 17 - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Hecarim przenika przez jednostki, otrzymując jednocześnie premię do obrażeń od ataku równą 15 / 17.5 / 20 / 22.5 / 25 / 27.5 / 30% jego premii do prędkości poruszania się.

Wyjaśnienie:

Bardzo mocna umiejętność pasywna, która przydaje się na każdym etapie rozgrywki i w każdej sytuacji. Oprócz możliwości przenikania przez jednostki, co znacznie ułatwia walkę pomiędzy wrogimi minionami, daję procentową premię do obrażeń fizycznych uzależnioną od premii do szybkości poruszania się Hecarima. Oznacza to, że każdy przedmiot, który zwiększa twoją prędkość poruszania, zwiększy także twoje obrażenia!

Pamiętaj, iż wszystkie umiejętności zwiększające szybkość Hecarima wpływają na tą umiejętność i nie muszą one pochodzić bezpośrednio od niego. Jest to też powód, dla którego zamiast Błysku, jako czar przywoływacza wybrałeś Ducha - czar ten, wraz z umiejętnością Niszczycielska Szarża, potrafi znacznie zwiększyć obrażenia Hecarima, co przydaje się szczególnie podczas gankowania alejek.

Pamiętaj też, iż nie jest to umiejętność, pod którą warto kompletować przedmioty - nie ma sensu kupować wyłącznie przedmiotów zwiększających szybkość poruszania się. Buty Szybkości z odpowiednim ulepszeniem, wraz z jego umiejętnościami to wystarczający bonus.

Spustoszenie

Hecarim atakuje wszystkich wrogów wokół, zadając im obrażenia fizyczne (66% obrażeń dla stworów i minionów) - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Hecarim atakuje wszystkich wrogów wokół, zadając im obrażenia fizyczne (66% obrażeń dla stworów i minionów). Jeśli trafi choć jednego wroga, zyskuje ładunek Szału, zmniejszając czas odnowienia umiejętności o 1 sekundę (efekt utrzymuje się przez 8 sekund). Efekt ten kumuluje się do 2 razy.

Zadawane obrażenia : 60 / 95 / 130 / 165 / 200 (+60% premii do obrażeń ataku) punktów obrażeń fizycznych

Czas odnowienia : 4 sekundy

Koszt many: 24 / 26 / 28 / 30 / 32

Średnica ataku : 700

Wyjaśnienie

Podstawowa umiejętność Hecarima służąca do zadawania obrażeń. Po użyciu, Hecarim wymachuje swoją bronią dookoła siebie, raniąc wszystkich pobliskich wrogów. Dodatkowym atutem umiejętności jest fakt, iż w momencie trafienia wroga, umiejętność zyskuje ładunek Szału, co zmniejsza jej czas odnowienia o sekundę (może się to skumulować do dwóch razy). Przy dwóch ładunkach i 40% redukcji czasu odnowienia, z dwoma ładunkami Szału, będziesz w stanie wymachiwać bronią na lewo i prawo!

Umiejętność przydaje się tak w dżungli, do szybszego oczyszczania siedlisk stworów, jak i podczas walk z wrogą drużyną, gdy będziesz w środku zamieszania, raniąc kilka celów na raz. Pamiętaj o dwóch rzeczach : umiejętność ta pozwoli ci co 2 sekundy aktywować zdolność unikalną Mocy Trójcy / Lodowej Rękawicy, Czaroostrze, zwiększając skuteczność i opłacalność tych przedmiotów na tym bohaterze. Drugą sprawą o której musisz pamiętać, to fakt, iż umiejętność ta resetuje auto attack Hecaima - oznacza to, iż by zmaksymalizować zadawane obrażenia, powinieneś najpierw atakować normalnie, po tym błyskawicznie użyć Spustoszenia, by móc znów zaatakować normalnym atakiem, wszystko w przeciągu ułamka sekundy.

Umiejętność tą weź na pierwszym poziomie i rozwiń ją jako pierwszą, by zwiększyć zadawane obrażenia. Jeśli nie masz blue buffa, ani przedmiotów dla junglera, staraj się nie machać tym skillem na lewo i prawo, gdyż wyrzucisz z siebie bardzo szybko całą manę.

Duch Przerażenia

Hecarim zadaje obrażenia magiczne wszystkim pobliskim wrogom przez 4 sekundy, przywracając sobie zdrowie równe 20% obrażeń, jakie otrzymali wrogowie, niezależnie od ich źródła - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Hecarim zadaje obrażenia magiczne wszystkim pobliskim wrogom przez 4 sekundy, przywracając sobie zdrowie równe 20% obrażeń, jakie otrzymali wrogowie, niezależnie od ich źródła.

Efekt leczenia jest ograniczony na stworach i potworach.

Obrażenia na sekundę : 20 / 30 / 40 / 50 / 60 (+20% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych.

Maksymalne uleczenie na stworach / potworach : 60 / 90 / 120 / 150 / 180

Czas odnowienia : 22 / 21 / 20 / 19 / 18 sekund

Koszt many: 50 / 60 / 70 / 80 / 90

Średnica działania umiejętności : 1050

Wyjaśnienie

Jedna z najlepszych i najbardziej przegiętych umiejętności służących do przetrwania w grze! Oprócz zadawania sporych obrażeń magicznych, w dodatku w szerokim polu zasięgu, pozwala leczyć się Hecarimowi o procentową wartość obrażeń, które otrzymają wrogowie na terenie działania tego czaru. Oznacza to, że będąc w środku całej wrogiej drużyny (co będziesz robił cały czas) i odpalając tą umiejętność, wszystkie obrażenia które wrogowie otrzymają od twoich sojuszników będą cię leczyć! Wrogowie otrzymają łącznie 5000 obrażeń? 1000 punktów zdrowia darmowego leczenia dla ciiebie! Efekt można dodatkowo zwiększyć kupując Oblicze Ducha - wtedy będziesz leczony o 24% wartość obrażeń.

Umiejętność ta przydaje się we wczesnym etapie gry w dżungli, by leczyć się w trakcie walki ze stworami. Wartość leczenia jest co prawda ograniczona, lecz stwory występują w grupach - walka z wilkami bez problemu przywróci ci 180 punktów zdrowia, nawet na 2-3 poziomie Hecarima! W późniejszych etapach rozgrywki umiejętność ta przydaje się przede wszystkim w trakcie walk drużynowych - pamiętaj o tym, gdyż ma ona dość spory czas odnowienia, dlatego warto ją zachować, jeśli może szykować się starcie.

Pamiętaj też o jednej ważnej rzeczy - nie używaj jej natychmiast po rozpoczęciu walki, jeśli masz pełne zdrowie, gdyż stracisz efekt leczenia. Daj się trochę zranić i dopiero wtedy z niej skorzystaj. Umiejętność weź na drugim poziomie, dorzuć do niej punkt na 4 albo 5 i dokończą ją jako ostatnią, gdyż czas odnowienia bardzo nie spada, a zadawane przez nią obrażenia szybko tracą na znaczeniu i liczy się tylko efekt leczenia.

Niszczycielska Szarża

Hecarim zyskuje 25% premię do prędkości ruchu, która wzrasta do 75% przez następne 3 sekundy - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Hecarim zyskuje 25% premię do prędkości ruchu, która wzrasta do 75% przez następne 3 sekundy. Podczas trwania umiejętności Hecaim posiada zwiększony o 150 zasięg ataku (łącznie 325), a jego pierwszy atak pozwala mu doskoczyć do wroga i odrzucić go w wybranym kierunku, zadając obrażenia fizyczne zależne od dystansu, jaki pokonał Hecarim w trakcie działania umiejętności.

Umiejętność pozwala Hecarimowi przeskoczyć cienką przeszkodę, jeśli za nią znajduje się wróg.

Obrażenia minimalne : 40 / 75 / 110 / 145 / 180 (+50% do premii obrażeń ataku) punktów obrażeń fizycznych

Obrażenia maksymalne : 80 / 150 / 220 / 290 / 360 (+100% do premii obrażeń ataku) punktów obrażeń fizycznych

Czas odnowienia : 24 / 22 / 20 / 18 / 16 sekund

Koszt many: 60

Wyjaśnienie

Umiejętność która czyni Hecarima tak niewiarygodnie mobilnym. Po użyciu Hecarim zyskuje natychmiastową premię do prędkości ruchu, która rośnie przez 3 najbliższe sekundy. W trakcie działania możesz doskoczyć do wroga, odrzucając go w kierunku, w którym się poruszałeś, wyłączając szarżę i zadając dość spore obrażenia.

Umiejętność ta przydaje się we wczesnym etapie rozgrywki zarówno do czyszczenia dżungli, gdyż pozwala przemieszczać się błyskawicznie między obozami potworów, a także w ciągu całej gry, jeśli chodzi o potyczki z wrogimi bohaterami. To właśnie Niszczycielska Szarża sprawia, że ganki Hecarima są tak mordercze - przybiegniesz na alejkę w tak krótkim czasie, że wrogi bohater, nawet mimo posiadania wizji na rzece, nie będzie w stanie uciec przed zagrożeniem! Gankując w ten sposób postaraj się wyprzedzić wroga, jeśli ten ucieka w stronę swojej wieży i odrzuć go w stronę swojego sojusznika.

Niszczycielska Szarża posiada też właściwości kontroli tłumu, gdyż odrzuca wroga do tyłu - pozwoli ci to przerwać ładowane czary (channelled spells), takie jak ultimate Karthusa, Nunu, Katariny czy Malzahara. Uważaj tylko, by nie wpakować się w niebezpieczeństwo - wróg może wciągnąć cię pod wieżę. Umiejętność ta doskonale współgra z przedmiotami oferującymi zwiększoną prędkość poruszania się, takimi jak Buty Ruchliwości, czy Kosa Statikka, gdyż pozwalają ci poruszać się z niewiarygodną prędkością. Nałożenie Obrony Terytorialnej na Buty Ruchliwości i wykorzystanie tej umiejętności pozwoli ci dobiec z pod twojego nexusa na środek mapy w kilka sekund.

Zainwestuj punkt na 3-4 poziomie, a następnie rozwiń tą umiejętność jako drugą, by zmniejszyć czas odnowienia i zwiększyć zadawane obrażenia.

Nawałnica Cieni

Hecarim przywołuje jeźdźców widmo i szarżuje w wybranym kierunku, zadając obrażenia magiczne wszystkim przeciwnikom w linii - Umiejętności | Hecarim | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Hecarim przywołuje jeźdźców widmo i szarżuje w wybranym kierunku, zadając obrażenia magiczne wszystkim przeciwnikom w linii. Po szarży zostaje wytworzona fala uderzeniowa, która sprawia, że wszyscy trafieni nią wrogowie uciekają w przerażeniu od Hecarima przez 1 sekundę.

Zadawane obrażenia: 150 / 250 / 350 (+100% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych

Zasięg: 1000

Strach: 1 sekunda

Czas odnowienia : 140 / 120 / 100 sekund

Koszt many: 100

Wyjaśnienie

Ultimate Hecarima to bezapelacyjnie jedna z najlepszych umiejętności służących do inicjowania walk. Nie dość, że pozwala przebyć spory odcinek drogi (możesz nią przeskoczyć przez większość przeszkód terenowych), to jeszcze przyzwoite obrażenia magiczne wszystkim trafionym wrogom - wróg nie może zatrzymać twojej szarży, gdy ta się już rozpocznie.

Najważniejszym aspektem tej umiejętności jest jednak efekt kontroli tłumu - przerażenie. Wszyscy wrogowie, którzy znajdą się w centrum okręgu wskazanego przez umiejętność, zostaną przerażeni i przez sekundę będą uciekać od Hecarima. Skuteczności takiego efektu, wywołanego na całej wrogiej drużynie, nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć! Ta umiejętność jest w stanie obrócić każde starcie na waszą korzyść, a także srogo karać wroga za złe pozycjonowanie.

W połączeniu z Butami Ruchliwości i Niszczycielską Szarżą, nie ma możliwości, by któryś wróg był w stanie od ciebie uciec i uchronić się przed walką, gdyż po prostu będziesz poruszał się zbyt szybko. Umiejętność doskonale współgra z jego Duchem Przerażenia, gdyż automatycznie znajdziesz się wewnątrz całej wrogiej drużyny, co umożliwi łatwe wyleczenie ran, gdy twoi sojuszniczy będą atakować wrogów.

Pamiętaj też, że umiejętność możesz wykorzystać by przeskoczyć przez przeszkody terenowe - możesz tego użyć by wydostać się z trudnej sytuacji, lub by niespodziewanie wskoczyć do zatoczki Smoka / Barona, rozpędzając wrogów na wszystkie strony. Jak każdy ultimate, dodaj do niej punkt na 6, 11 i 16 poziomie doświadczenia.