Przeciwnicy na linii | Shyvana | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Shyvana jungler
Przeciwnik | Ikona | Poziom Trudności | Opis |
Aatrox | Wysoki | Aatrox jest postacią, która dzięki kilku wcześnie zdobytym zabójstwom może szybko urosnąć w siłę i w efekcie ponieść swoją drużynę. Nie pozwól mu na to. Warduj jego dżunglę, żeby wiedzieć skąd i gdzie zamierza gankować i staraj się być obecny w momentach, kiedy atakuje twoich sojuszników. Jak większość postaci tego typu, jeżeli nie zdobywa zabójstw, zostaje z tyłu, a jego wartość dla drużyny spada. | |
Amumu | Średni | Amumu jest postacią, która posiada niesamowite ganki. Dodatkowo jest użyteczny dla drużyny przy odpaleniu swojego R. Postaraj się wymóc na twojej drużynie wardowanie dogodnych dróg, z których może gankować. W starciu 1v1 nie ma z tobą większych szans we wczesnej fazie gry, staraj się więc wpadać na jego dżunglę. Uważaj tylko, kiedy inni przeciwnicy zejdą z linii, ponieważ oznacza to, że 1v1 przerodzi się za chwilę w 1v2 lub nawet 1v3. | |
Elise | Wysoki | Na wczesne ganki Elise nie możesz za wiele poradzić. Jeżeli gracz dobrze zna tę postać, gankuje bardzo skutecznie. Poproś drużynę o grę defensywną i wykorzystaj czas, jaki Elise będzie spędzać na liniach do czyszczenia jej dżungli, sprawi to, że pozbawiona złota będzie dużo mniej użyteczna w późniejszych fazach gry. | |
Evelynn | Średni | W starciu z Evelynn każdy członek drużyny powinien mieć na mapie postawionego różowego warda, ponieważ zwykłe wardy nic przeciw niej nie dają. Postać ta jest dość miękka i kiedy skontrujesz jej ganka, może się to dla niej źle skończyć. Nie masz się też czego obawiać w starciu 1v1, więc czuj się dość swobodnie poruszając się po jej dżungli. | |
Fiddlesticks | Średni | Ten chodzący strach na wróble może sprawić ci nieco problemu, kiedy spotkasz go w dżungli. Jego umiejętności skutecznie uniemożliwią ci zrobienie mu jakiejkolwiek krzywdy, podczas gdy on będzie wysysał z ciebie życie. Jeżeli jednak złapiesz go z zdolnościami podczas odnowienia - zabijesz go szybko i przyjemnie. Staraj się wardować jego dżunglę i czaić się w okolicach obozów, aby błyskawicznie wyskoczyć na niego, kiedy użyje umiejętności na potwory z lasu. | |
Hecarim | Średni | Ten kucyk nie jest niestety jednym z tych baśniowych. Napotkany w dżungli może wyrządzić ci sporą krzywdę, jeżeli ma tylko wystarczającą ilość many. Unikaj go i korzystaj z czasu, który spędza na liniach, aby utrudniać mu późniejsze zabijanie stworów. | |
Jarvan IV | Średni | J4 to postać o niesamowitym potencjale ganków, wszystko może się jednak zmienić, gdy będziesz obecny w pobliżu linii, którą odwiedza. Dodatkowo jest czempionem, który potrzebuje dość dużo many. Postaraj się o ukradnięcie mu pierwszego lub drugiego blue, a wszystko stanie się łatwiejsze. | |
Kha'Zix | Średni | Kha'Zix jest postacią, która posiada niesamowicie duży burst. Może zabić cię bardzo szybko (lub zabrać dużą część twojego życia), nawet jeżeli posiadasz już trochę pancerza. Staraj się kontrować jego ganki i uważaj ze spacerami po jego dżungli. | |
Lee Sin | Wysoki | Ten ślepy mnich jest jednym z najlepszych pojedynkowiczów w grze. Dodatkowo ma bardzo dobre ganki. Ma jednak jeden minus - jeżeli szybko nie zacznie rosnąć w siłę i zdobywać zabójstw, zostaje z tyłu w stosunku do innych graczy. Postaraj się skontrować kilka pierwszych ganków i zabrać parę stworów z jego dżungli. To powinno wybić go z rytmu. | |
Maokai | Średni | Ganki tego enta potrafią być bardzo groźne we wczesnej fazie gry, będzie on jednak wrażliwy na podbieranie mu stworów z dżungli. Kiedy spotkasz go między drzewami, nie masz się czego obawiać. Postać ta stanowi bardziej wsparcie dla swojej drużyny niż bezpośrednie zagrożenie. | |
Master Yi | Średni | Jedyny moment, w którym możesz stawić czoła Masterowi, to bardzo wczesna faza gry. Podczas biegania po jego dżungli staraj się go unikać. Skuteczność ganków Mastera zależy od jego drużyny i łatwo ich uniknąć spodziewając się ataku. Wardy będą więc niezastąpioną pomocą. Jest to postać, która nawet nie błyszcząc na początku może odbić się w środkowej fazie i zabijać wszystko na swojej drodze. | |
Nautilus | Średni | Nautilusa nie tylko ciężko zabić, nie będzie on również miał problemów z gonieniem cię. Zbierając jego dżunglę staraj się go unikać. Zabierając mu doświadczenie i złoto mocno zaszkodzisz tej postaci, przez co nie pomogą mu nawet udane ganki. Nie walcz z nim, jest zbyt tankowy. | |
Nocturne | Średni | Ganki tej postaci mogą przyprawić człowieka o paranoję. Będzie ci ciężko łapać go w dżungli, zamiast tego skup się raczej na kontrowaniu ganków. Walcz z nim samotnie tylko, jeśli musisz, skup się raczej na wczesnym zdobyciu smoka, niż na bieganiu po jego części lasu. | |
Nunu | Niski | Nunu czuje się w dżungli bardzo dobrze, trochę słabiej jednak z gankami. Spodziewaj się, że jeżeli już wskoczy na jakąś linię, spędzi tam trochę czasu. Aby spełniać swoją rolę nie potrzebuje za bardzo przedmiotów, a co za tym idzie - złota. Walcząc przeciw niemu skup się na bronieniu swoich wież. Pamiętaj, że combo Nunu Q+Porażenie sprawia, że praktycznie niemożliwe jest ukradnięcie mu smoka/buffa/barona, za to on może to zrobić z powodzeniem. | |
Olaf | Średni | Walka z Olafem 1v1 może przysporzyć ci dużo problemów. Tego typka lepiej unikać. Czyści dżunglę bardzo szybko, więc spodziewaj się, że będzie się też po niej szybko poruszał. Staraj się pomagać swoim sojusznikom i nie daj mu zdobyć wczesnych zabójstw, bo może to zapoczątkować zgubę twojej drużyny. | |
Rammus | Niski | Ramus nie jest w stanie zrobić prawie nic samemu. Jeżeli jednak współpracuje z drużyną, staje się bardzo groźnym przeciwnikiem. Zawsze miej na uwadze, że może sprowokować cię do atakowania go i łatwo dogonić cię/uciec. Walka z nim nie ma większego sensu, nie stanowi jednak dla ciebie zagrożenia. Śmiało zbieraj jego dżunglę i postaraj się skontrować kilka ganków. To sprawi, że Rammus będzie prawie bezużyteczny w środkowej fazie gry. | |
Rengar | Średni | Urodzony zabójca. Walka z nim jest podobna do walki z Kha'Zixem, unikaj jej. Staraj się też wardować jak najwięcej krzaków na jego dżungli, jeżeli zamierzasz ją podbierać. Kiedy widzisz w krzakach Rengara, szybko zwiększ dystans dzielący cię od nich. Za wszelką cenę nie daj mu zdobyć zabójstw i złota, którego potrzebuje. Rengar, który zdobędzie esencjonalne przedmioty przed innymi graczami, stanie się twoim najgorszym koszmarem. | |
Sejuani | Niski | Jungler, który jest bardzo zależny od drużyny. Nie stanowi jednak dla ciebie większego zagrożenia w walce. Zdecydowanie spędzaj dużo czasu po nie swojej stronie rzeki. W późniejszej fazie gry staraj się odsuwać ją R od swojej drużyny, ponieważ jej Ult może całkowicie zmienić przebieg walki. | |
Shaco | Średni | Ta postać zdobędzie oba swoje buffy, zanim ty zdobędziesz jednego. Chwilowa niewidzialność zdecydowanie utrudnia też zabicie go. Gra przeciw Shaco to jeden z tych wyjątków, kiedy powinieneś skupić się na udanych gankach i kontr gankach, zamiast na ciągłym uganianiu się po dżungli. Jeżeli będzie chciał wdać się z tobą w bezpośrednią walkę, możesz uznać go za martwego. | |
Skarner | Średni | Twarda postać z dobrymi gankami. Sama w sobie nie stanowi dla ciebie zagrożenia. Zbieraj jego dżunglę zwłaszcza we wczesnej fazie gry, ponieważ przez 6. poziomem ganki Skarnera wnoszą naprawdę niewiele. Odetnij go więc od przypływu doświadczenia. | |
Trundle | Średni | Mobilny jungler, z którym nie należy za bardzo wdawać się w walkę. Nie czyści dżungli tak szybko jak Shyvana, staraj się jednak wchodzić do jego lasu tylko, kiedy widzisz, że jest zajęty gankiem na którąś z linii. Nie próbuj go gonić, nie uda ci się to. Skup się raczej na pozbawianiu go złota i wczesnym zdobyciu smoka. | |
Udyr | Wysoki | Uciekaj! Ten jungler to twoja zmora. Nigdy nie wdawaj się z nim w walkę 1v1 (chyba, że na 1. poziomie). Ciężko też będzie ci zbierać jego dżunglę. Pomóż swoim sojusznikom i czekaj na następną fazę gry. Udyr jest jedną z niewielu postaci, która może odważyć się na zbieranie dżungli Shyvanie. Rozstawiaj więc wardy i w razie potrzeby proś drużynę o pomoc. | |
Vi | Średni | Vi charakteryzują dobre ganki i możliwość przebicia pancerza przeciwnika. Jest ona jednak wrażliwa na zabieranie jej złota. Mimo, że w czasie walki zrobi swoje nawet bez przedmiotów, nie będzie mogła zrobić bez nich wiele więcej. Vi może ci łatwo uciec w dżungli, nie warto więc jej gonić. Vi ma tendencję to zabierania wszystkich zabójstw swojej drużynie. Jeżeli tak się dzieje, nigdy nie skupiaj się na niej w trakcie walki. | |
Volibear | Niski | Gracze grający tą postacią często przeceniają ją pod kątem jej wytrzymałości. Spotykając takiego w dżungli we wczesnej fazie gry, możesz spokojnie wdać się z nim w walkę i spalić jego umiejętność pasywną. Wtedy wycofaj się i trochę podlecz, aby po chwili złapać go niemal bezbronnego. Voli bez przedmiotów to bezużyteczny Voli. Kontruj go więc z całych sił i prześladuj, a w następnych fazach gry będziesz się czuł jak w grze 4v5. | |
Warwick | Średni | Mało skomplikowany, ale skuteczny jungler. Powinieneś pamiętać, że jest bardzo zależny od blue. Jeżeli uda ci się ukraść mu pierwsze lub drugie, możesz pokrzyżować jego plany. Dżunglę czyści powoli i ma duży cooldown na W. Bez przeszkód żeruj na stworach po jego stronie rzeki. Samotnie nie powinien odważyć się zaatakować (wilki atakują stadami). Niestety gonienie go nie ma większego sensu, chyba że masz dużo życia a on nie ma many. Tak jak Skarner, WW potrzebuje 6. poziomu, żeby jego ganki zaczęły być skuteczne. Opóźnij ten moment jak tylko możesz. | |
Xin Zhao | Średni | Silny duelista. W walce 1v1 może stanowić dla ciebie problem. Zbieraj jego dżunglę, kiedy widzisz, że jest zajęty na linii. Xin bez przedmiotów jest dużo mniej skuteczny. Skup się na zdobyciu smoka i proś middera o pomoc w trakcie ganków na boczne alejki. | |
Zac | Średni | Pamiętaj, aby rozdeptywać gluty, które Zac z siebie wyrzuca, uniemożliwiając mu w ten sposób leczenie. Zac jest silnym junglerem, który może pokusić się o wchodzenie na twoją część dżungli. Powinieneś (w zależności od run i specjalizacji) położyć go jednak w walce 1v1, wtedy nawet spalenie jego umiejętności biernej uważaj za sukces. |
Shyvana top
Przeciwnik | Ikona | Poziom Trudności | Opis |
Aatrox | Wysoki | Aatrox ma możliwość szybkiego wyleczenia się z zadanych przez ciebie obrażeń i odrodzenia się po śmierci, jeżeli pasek pod puktami życia ma kolor czerwony. Niewielka jest szansa, że zabijesz go bez pomocy sojuszników, więc staraj się bezpiecznie farmić i czekać na pomoc junglera. Grając przeciw Aatroxowi albo nie wchodź z nim w żadne wymiany ciosów, albo wywieraj na nim ciągłą presję. Opcja pośrodku sprawi, że sam oddasz mu przewagę w fazie gry na linii. | |
Cho'Gath | Niski | Cho'Gath jest dość uciążliwym przeciwnikiem ze względu na jego podbicie i wyciszenie, jest to jednak postać, która szybko spala się z many na początku gry. Wykorzystaj to, że ty jej nie potrzebujesz i wywieraj na nim ciągłą presję. Staraj się uniemożliwić mu lasthity, a przez to pozbawić go złota. Kiedy po 6. poziomie zacznie pożerać stwory, staraj się go karać za każdą podjętą próbę. Jeżeli uda mu się pożreć stworka 2 lub więcej razy, postaraj się go zabić, lub poprosić o pomoc swojego junglera. Paszcza Malmortiusa jest dobrym wyborem przeciw Cho'Gathowi. | |
Darius | Wysoki | Darius jest jedną z postaci, z którymi nie opłaca się wchodzić w wymiany ciosów. Jemu wystarczy, że wrzuci ci krwawienie i jest zadowolony, ponieważ nawet po rozejściu się będziesz otrzymywał obrażenia. Jeżeli zainicjował taką wymianę, postaraj się bić go nico dłużej, niż on by tego chciał, tzn. kiedy już odpali cooldowny, nie odpuszczaj, inaczej w wymianie stracisz więcej życia niż on. Wykorzystaj pełną długość trwania wypalenia i zaopatrz się przedmioty podnoszące pancerz. | |
Dr Mundo | Średni | Mundo jest uciążliwy głównie przez to, że trudno go zabić. Jeżeli nie masz podpalenia, a Mundo osiągnął już poziom 6, harassuj go i proś o pomoc swojego junglera. Mundo jest jedną z postaci, przeciwko którym grając możesz wbiec za wieżę przeciwnika i tam czyścić kolejne fale jego stworów. Pamiętaj, że takie zagranie jest niebezpieczne i nie rób tego, dopóki nie masz Kordelasa z Bilgewater. | |
Fiora | Średni | Fiora już na wczesnych poziomach potrafi zadać duże obrażenia pojedynczemu celowi. Jeżeli jednak będziesz wywierał na niej presję i zaopatrzyłeś się w Tarczę Dorana, to albo spali całą manę, albo będzie powoli umierać. Uważaj na jej R, ponieważ dzięki niemu może dobić cię pod twoją wieżą nie narażając się przy tym zbytnio na jej ataki. | |
Gangplank | Średni | Gangplank ma bardzo dobry mechanizm lasthittowania i harassowania przy pomocy Q. Dodatkowo może wyleczyć się po wymianach ciosów zjadając pomarańczki. Bardzo niebezpieczny przeciwnik, jeżeli dołącza do niego jungler. Jest on jednak mało wytrzymały, wykorzystaj to więc na swoją korzyść i oddzielaj go od sług. Nie zdobywając złota nie będzie w stanie wiele ci zrobić. | |
Garen | Średni | Tego maniaka naprawdę trudno zabić, dogonić i wygrać z nim walkę. Jeżeli odbierze ci wcześniej odpowiednią ilość życia, może bez problemu cię dobić z użyciem R. Nie licz na zabójstwa na linii, czekaj na pomoc junglera i zmuszaj Garena do odwrotu, aby popchnąć wieżę. Możesz też minąć pierwszą wieżę i tam żerować na jego stworach, co utrudni mu farmienie i przyspieszy twoją wygraną na linii. | |
Jax | Wysoki | Jax jest postacią, która jeżeli wymiana ciosów będzie dla niej niekorzystna, nie dopuści do niej ogłuszając cię. Jax jest potworem w późnej fazie gry. Na linii staraj się czekać z inicjacją walki aż spali kontratak z ogłuszeniem. Na poziomach od 6 wzwyż nie atakuj go sam, ma to bardzo nikłe szanse powodzenia. Czekaj na pomoc junglera i staraj się jak najbardziej przeszkadzać mu w lasthitowaniu. | |
Jayce | Wysoki | Jayce jest groźnym przeciwnikiem, jeżeli ma w zanadrzu wystarczającą ilość many. Postaraj się zmusić go do wyczerpania jej zapasów i dopiero wtedy atakuj. Postać ta może wpłynąć na pozycję przeciwników i ma naprawdę dużego bursta. Uważaj na ganki, ponieważ Jayce potrafi bardzo ułatwić junglerowi pracę. Niewiele możesz mu zrobić, więc graj defensywnie i czekaj na pomoc swojego junglera. | |
Kayle | Średni | Kayle jest groźnym przeciwnikiem ze względu na atak zasięgowy. Staraj się lasthitować w przerwach między jej E. Podejście zbyt blisko niej może zakończyć się dla ciebie bezsensowną utratą punktów życia. Atakuj, kiedy wiesz, że E zaraz się skończy. To pozwoli ci ją złapać w momencie, kiedy jej możliwości są najmniejsze. Pamiętaj, że jej R osłoni ją na chwilę od wszelkich obrażeń. Czasem wystarczy to, żeby cię dobić lub uciec. | |
Kennen | Wysoki | Kennen będzie cię nękał przez całą fazę gry na linii. Nie korzysta z many, a jego możliwości harassu dzięki umiejętnością są jednymi z najlepszych w grze. Czekaj z inicjacją na moment, w którym wykorzysta E (często używa go do farmienia), wtedy nie będzie mógł ci uciec i będzie miał mniejszą możliwość ogłuszenia cię. Jeżeli wykorzysta swoje combo E+W do zebrania fali stworów, nie jest w stanie przez chwilę nic zrobić. Atakując go w tym momencie możesz zmusić go do spalenia R defensywnie. | |
Kha'Zix | Średni | Kha'Zix ma bardzo duży burst już na początku gry. Jeżeli wytrzymasz kilka minut gry defensywnej nie pozwalając mu się zabić i zdobyć zbyt dużo lasthitów, Kha'Zix będzie w stanie zrobić ci naprawdę niewiele. Szybko zaopatrz się w przedmioty dodające pancerza i nie pozwól Kha'Zixowi zejść z linii, cały czas wywieraj na nim presję wypychając stwory pod jego wierzę. Pamiętaj, żeby wardować jak szalony, Kha'Zixowi wystarczy niewiele na początku gry, aby stać się potworem pożerającym kolejnych czempionów jak cukierki. | |
Lee Sin | Wysoki | Jeden z trudniejszych przeciwników na linii. Jeżeli jednak zacznie za bardzo kogucić we wczesnej fazie gry, oberwie od ciebie po nosie. Potencjał ofensywny Lee Sina jest bardzo duży, dodatkowo grając na linii ma dostęp do regularnej farmy, co uławia mu zdobywanie kolejnych przedmiotów. Z użyciem swojego R ofensywnie czekaj, aż spali on swoje, ponieważ może kopnąć cię w trakcie twojego lotu. Graj ostrożnie i czekaj na pomoc junglera. | |
Malphite | Średni | Malphite jest bardzo zależny od many. Jeżeli jej poziom jest niski, nie jest w stanie wiele zrobić. Jeżeli jesteś w stanie zmusić go do wykorzystania zapasu many, zdominujesz linię podczas walki z nim. Nie jest to łatwy przeciwnik do zabicia, więc nie spodziewaj się zabójstw we wczesnej fazie gry. Możesz też minąć wieżę i zacząć zabijać przeciwne stwory na tyłach wroga, co pomoże ci w szybszym wygraniu twojej linii. | |
Master Yi | Średni | Poziom many Mastera we wczesnej fazie gry nie pozwala mu za bardzo szaleć na linii. Zmuszaj go do używania Q, żeby zdobyć lasthity i nie atakuj niepotrzebnie, kiedy zacznie medytować. Ciężko powiedzieć kto byłby zwycięzcą starcia 1v1, zależy to od run i zestawów przedmiotów na jakie decydują się gracze. Nie ryzykuj więc walki, chyba, że masz naprawdę dużą przewagę. Staraj się ograniczyć zdobywaną przez Mastera farmę do minimum , co opóźni jego kupno esencjonalnych przedmiotów. | |
Nasus | Średni | Nasus jest przeciwnikiem, któremu za wszelką cenę musisz ograniczyć możliwość dobijania stworów z pomocą Q. Najlepszym wyjściem jest minięcie jego wierzy kiedy tylko zakupisz Kordelas. W ten sposób zmusisz go do trzymania twoich stworów pod wieżą, co nie pozwoli mu nabijać tak łatwo kolejnych ładunków Q. Walka z tą postacią bardzo rzadko się opłaca, ponieważ jest on w stanie łatwo uciec, jeżeli nie chce walczyć. Jeżeli nie jesteś w stanie wywrzeć presji na Nasusie, proś o pomoc junglera. Nasus, który spokojnie farmi w początkowej i środkowej fazie gry, staje się potworem w końcowej i nic nie jest w stanie go powstrzymać. | |
Olaf | Wysoki | Gra ofensywna przeciw Olafowi raczej się nie opłaci. Nie ochroni cię przed nim pancerz ani to, że na początku starcia wydaje ci się, że wygrywasz. Grając przeciw niemu, stawiaj bardziej na ilość życia, niż pancerza (Plemienna Zbroja, Lodowy Młot, Omen Randuina). Staraj się utrudniać mu lasthitowanie i zmuszać do zużywania swojej many. Bądź wyjątkowo wyczulony na ganki, ponieważ Olaf może podczas nich łatwo zdobyć zabójstwo, co bardzo utrudni ci dalszą grę przeciwko niemu. | |
Pantheon | Średni | Pantheon zazwyczaj gra dość ofensywnie na początku gry. Jeżeli przez nieuwagę zużyje cały zapas many, zyskasz dużą przewagę. Jego włócznie mogą być irytujące na początku, ale kiedy tylko zaopatrzysz się w nieco pancerza, wszystko się zmieni. Shyvana nie jest czempionem, który posiada natychmiastowy burst, ciężko będzie ci więc zabić Pantheona tą postacią. Możesz jednak zdominować linię do tego stopnia, że nie będzie wiedział, co ze sobą zrobić. | |
Poppy | Średni | Poppy jest nieskomplikowanym czempionem, staraj się jej jednak nie pozwolić się obejść by zmienić twoją pozycję. W połączeniu z gankiem może to być dla ciebie śmiertelne. Kiedy Poppy zaopatrzy się już w Moc Trójcy, wymiany ciosów z tą postacią są całkowicie nieopłacalne. Przebiegnij za jej wieżę i tam zabijaj stwory, by wygrać swoją linię. | |
Renekton | Wysoki | Jeden z najgroźniejszych przeciwników, jakiego możesz spotkać w górnej alejce. Jego zdolność do dominowania linii i bezkarnych wymian ciosów jest niesamowita. W większości starć z tą postacią będziesz potrzebować ciągłej pomocy ze strony junglera. Jednym ze sposobów walki jest ominięcie przeciwnej wieży, kiedy tylko kupisz Kordelas. Unikaj konfrontacji, bo zazwyczaj tylko ci ona zaszkodzi. | |
Riven | Średni | Riven to postać, która może spróbować cię zabić już na 2. poziomie. Jej gra na topie jest zazwyczaj bardzo ofensywna, jeżeli jednak zaopatrzysz się szybko w nieco pancerza - może się zdziwić. To, że Riven nie kupuje przedmiotów defensywnych sprawia, że obrażenia jakie jej zadajesz nie zmniejszają się z czasem. Obowiązkowo zakup jak najszybciej Tarczę i Ostrze Dorana, a po jednym ganku twojego junglera powinieneś zdobyć przewagę, która zmusi Riven do zmienienia taktyki na bardziej defensywną, która jest dla niej niekorzystna. | |
Rumble | Niski | Cokolwiek by się nie działo, kiedy użyje R, NIE STÓJ W NIM! Stanie w jego R jest błędem, który popełnia wielu graczy chcąc zabić Rumbla. Potem zaczynają się pytania "Co to było?". Rumble jest wrażliwy na kilku wczesnych poziomach doświadczenia, w przeciwieństwie do Shyvany. Wykorzystaj to. Wywarcie wczesnej presji na przeciwniku często powoduje, że popełni błąd. Również wczesny gank twojego junglera może zakończyć się nie tylko zdobyciem zabójstwa, ale i zostawieniem przez ciebie Rumbla w tyle. Ta postać bardzo rośnie w siłę wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów. Po zdobyciu przez niego 6. poziomu nie atakuj go sam. | |
Shen | Średni | Shen prędzej zabije ciebie, niż ty zabijesz jego. Nawet nie próbuj tego robić sam, i przyzwyczaj się do ciągły zaczepek z jego Q. Kiedy osiągnie 6. poziom powinieneś ostrzec drużynę, że jego R jest już dostępne dla przeciwników i kiedy tylko go użyje, pchać linię jak szalony. Aby uniknąć konfrontacji możesz też minąć wieżę i zabijać jego stwory, nim zetrą się z twoimi. Nigdy nie zbliżaj się do niego pod wieżą, ponieważ może łatwo sprowokować cię do ataku, przez co staniesz się celem dla wieży. | |
Singed | Wysoki | Singed jest postacią, z którą rzadko kiedy wiadomo jak walczyć. Jest twardy, łatwo czyści kolejne fale stworów (może z powodzeniem minąć twoją wieżę i tam zabijać potworki) i nie należy go gonić. Walka z nim na linii najczęściej powoduje impas i obaj gracze czekają na swoich junglerów. Pamiętaj, żeby nie dać się sprowokować Singedowi, to zazwyczaj źle się kończy. | |
Sion | Średni | Sion posiada możliwość ogłuszenia i osłonięcia się od obrażeń, jednak korzysta z many. To jest właśnie twoja przewaga nad nim. Będąc między stworami zawsze odpalaj W, kiedy Sion podchodzi lasthitować. Kiedy Sion odpali R, nie walcz z nim, zaczekaj aż się skończy. Nawet jeżeli zostało mu bardzo niewiele życia, jego kradzież, jaką otrzymuje w bonusie z R sprawia, że jest nie do zabicia. | |
Teemo | Niski | Teemo jest męczącym przeciwnikiem. Atak dystansowy w połączeniu z trucizną sprawi, że twój poziom życia nigdy nie osiągnie maksimum. Dobrym zakupem podczas walki z nim jest Koniec Rozumu lub Paszcza Malmortiusa, ponieważ podnosząc twoją odporność na magię, ułatwią ci również zabicie Teemo przez zwiększenie twoich obrażeń ataku lub jego prędkości. Jeżeli nie chcesz zmieniać swojego zestawu, po prostu kup Oblicze Ducha przed Słoneczną Peleryną. Kiedy już zdobędziesz trochę odporności, zabicie Teemo nie powinno być dla ciebie większym problemem. | |
Tryndamere | Niski | Trynda to postać, z którą walczyć trzeba ostrożnie. Staraj się sprowokować go do zużycia swojego R i wykorzystaj to w następnym starciu z nim, kiedy to będzie podatny na śmierć;) Walcząc z Tryndą już niewielka ilość pancerza daje ci dużą przewagę - po prostu nie będzie ci w stanie nic zrobić. Uważaj na przeciwne ganki, ponieważ ten barbarzyńca jest postacią, która bardzo ułatwia zdobycia zabójstwa podczas wizyty junglera. | |
Vladimir | Wysoki | Vladimir będzie dla ciebie bardzo ciężkim przeciwnikiem. Jego ciągłe dystansowe zaczepki i leczenie się całkowicie kontrują wszystko, co możesz zrobić grając przeciw niemu. Będzie ci trudno lasthitować, więc graj defensywnie i błagaj swojego junglera o pomoc. Aby uniknąć konfrontacji możesz minąć wieżę i tam czyścić przeciwne stwory. | |
Volirbear | Niski | Volibear jest postacią, którą gracze mają tendencje przeceniać podczas starć z Shyvaną. Może próbować zaczepiać już na niskich poziomach, co jeżeli podejmiesz walkę zaowocuje spaleniem jego umiejętności biernej, a w konsekwencji bycia bardziej wrażliwym na twoje inicjacje. Jeżeli Volibear nie będzie ostrożny, szybko zdobędziesz przewagę na linii, a wtedy nie pozwalaj mu lasthitować. Raz jeszcze - Volibear bez potrzebnych przedmiotów to bezużyteczny Volibear. | |
Wukong | Niski | Kiedy Wukong atakuje cię swoim E, od razu włączaj W i biegnij w stronę, z której skoczył. Wu ma bardzo proste combo do zaczepek w początkowej fazie gry i wycofuje się po jego wykonaniu będąc przez chwilę niewidzialnym. Mimo, że nie możesz go atakować, będziesz mu zadawał obrażenia wypaleniem. To pomoże ci ukrócić zapędy tej małpki do ciągłego harassowania cię. Kiedy tylko Wukong zdobędzie poziom 6. staraj się cały czas mieć wardy zabezpieczające cię przed gankami, ponieważ R Wu w połączeniu z atakiem junglera to praktycznie pewna śmierć dla jego przeciwników. | |
Xin Zhao | Średni | Xin grający ofensywnie będzie miał duże problemy w starciu z Shyvaną, kiedy ta zdobędzie trochę pancerza. To starcie zawsze zaczynaj od Tarczy Dorana i utrudniaj Xinowi lasthitowanie jak tylko możesz. Postaraj się zmusić go do zużycia swojej many i wtedy poproś swojego junglera o ganka. Jeżeli już raz zdobędziesz przewagę nad Xinem, trudno mu się będzie odbić w starciu z tobą. Słoneczna Peleryna jest dobrym pomysłem, kiedy ten wróg staje naprzeciw ciebie. | |
Yorick | Wysoki | Kiedy widzisz Yoricka, lepiej pogódź się z myślą o ciągłym harassie. Szybki zakup Słonecznej Peleryny zmniejszy znacznie groźbę ze strony jego ghouli, nadal będzie on jednak wymagającym przeciwnikiem. Proś junglera o pomoc i nie daj się zabić przez bezmyślną inicjację z twojej strony. | |
Zac | Średni | W walce z Zaciem pamiętaj o rozdeptywaniu glutów, które upadają na ziemię. Jest twardym przeciwnikiem z dobrymi zaczepkami, jednak potencjały jego i Shyvany do walki na linii są porównywalne. Jeżeli boisz się wejść w starcie z Zaciem, po prostu miń jego wieżę i tam czyść kolejne fale jego stworów. Pamiętaj, że Zac może doskoczyć do ciebie z dużej odległości, a czas odnowienia tej umiejętności nie jest wcale duży. |