Przeciwnicy na linii | Aatrox | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Renekton | Wysoki | Renekton dysponuje bardzo silnym early game'em więc należy być szczególnie ostrożnym na samym początku rozgrywki. Należy szczególnie uważać gdy Renekton nabił powyżej 50 furii (pasek pod jego życiem stał się czerwony) ponieważ wtedy dysponuje większymi obrażeniami i mocniejszą kradzieżą życia. Aatrox ma znacznie większy sustain także kiedy zajdzie taka potrzeba, przełącz W na kradzież życia i podreperuj zdrowie bohatera. Nie daj się podpuścić do walki gdy włączył ulti (odzyskuje wtedy natychmiast pewną ilość życia i zadaje obrażenia AoE poprzez samo przebywanie przy przeciwniku) - wtedy najlepiej jest odskoczyć za pomocą Q w bezpiecznym kierunku i dodatkowo spowolnić przeciwnika częstując go Ostrzami Udręki. Poza zakupie Ostrza Zniszczonego Króla, Aatrox powinien mieć już przewagę nad krokodylem i można pomyśleć o poważnej wymianie ciosów i próbie zmuszenia przeciwnika do wykorzystania R. Kiedy efekt Dominusa przeminie, można się podleczyć i zacząć drugi atak. Dobrą opcją jest również poproszenie junglera o wczesną pomoc. | |
Nasus | Średni | Nasusa należy uciszyć na samym początku rozgrywki i nękać go tak, aby nie miał możliwości rozwinąć skrzydeł. Jeśli pozwoli mu się na zbyt wiele i spokojną farmę to w późniejszej fazie rozgrywki może być nie do zabicia. Starcie to należy zacząć bardzo agresywnie i za każdym razem gdy spróbuje dobić miniona za pomocą Q - ukarz go używając E i paru AA. Pamiętaj, że Aatrox ma znacznie większy sustain także szybko podreperujesz stracone zdrowie. Miej na uwadze, że W Nasusa spowalnia zarówno prędkość ruchu, jak i szybkość ataku także unikaj walki z przeciwnikiem jeśli postać ma na sobie ten negatywny efekt. Poproś o wczesny gank, większość graczy wybiera Ghosta dla Nasusa więc używając CC można łatwo go zabić. | |
Tryndamere | Średni | Tryndamere dysponuje dużymi obrażeniami, a także ma możliwość leczenia się przy pomocy Q. Ponad to jego szansa na trafienie krytyczne jest bardzo duża także w tym starciu dobrze jest zainwestować w pancerz. Jeśli spowolni Cię używając Okrzyku, odskocz w bezpiecznym kierunku za pomocą Q ponieważ Twój bohater otrzyma negatywny efekt, który odejmuje AD i szybkość ruchu. Pamiętaj, że po zdobyciu przez przeciwnika 6 poziomu będzie go znacznie ciężej zabić ponieważ po włączeniu ulti będzie niewrażliwy na jakiekolwiek obrażenia przez 5 sekund. Nie daj się wciągnąć do walki pod wrogą wieżą jeśli wiesz, że ma do dyspozycji R. Poproś junglera o pomoc, aby zdobyć przewagę nad przeciwnikiem do osiągnięcia przez niego 6 poziomu. Nie bój się starć 1 na 1 ponieważ masz przewagę w bezpośredniej wymianie. Postaraj się sprowokować przeciwnika do skorzystania z R i wykończyć go przed odnowieniem się jego ulti. | |
Lee Sin | Średni | Na początku rozgrywki najlepiej jest trzymać się za linią własnych minionów. Większość Lee Sin'ów staruje z Q, a tym samym nie będzie mógł nas trafić. Najważniejszą rzeczą jest unikać jego Q, jeśli nie będzie trafiał - traci większą część swoich obrażeń. Jeśli zjawi się blisko nas (np. używając W na miniona, którego chcemy zabić) na pewno użyje E, aby nas spowolnić i ograniczyć szybkość ataku (na 5 poziomie nawet o 60%!) dlatego nie warto walczyć z nim w trakcie trwania tego negatywnego efektu. Pamiętaj, że jeśli przeciwnik stwierdzi, że nie da rady wygrać bezpośredniego starcia, zawsze może użyć W aby odskoczyć do własnego miniona lub Warda. W takim momencie dobrze jest skoczyć za nim za pomocą Q, aby kontynuować atak. Należy również pamiętać, że swoim ulti może wykopać nas pod własnego Turreta, a wtedy szybko może nas wykończyć. Walkę z tym przeciwnikiem dobrze jest zacząć gdy zużył W/E na farmie, albo gdy dysponuje małą ilością energii lub gdy nie trafił Q. | |
Rumble | Średni | Przeciwnik ten dysponuje silnym early game'em a ponad to posiada całkiem solidnego poke'a. Za pomocą harpunów lub miotacza ognia może zadawać obrażenia z bezpiecznej odległości. Graj pasywnie, staraj się farmić i poproś junglera o wczesną pomoc. Po zdobyciu 6 poziomu przeciwnik będzie dysponował bardzo uprzykrzającym życie ulti, które rzuci na pewien obszar, a wtedy lepiej nie stać w ogóle w obszarze jego działania (zadaje obrażenia co sekundę i spowalnia) - wtedy najlepiej jest odskoczyć Q w bezpiecznym kierunku. Pamiętaj, że gdy Rumble znajdzie się w "danger zone" czyli pasek pod jego życiem będzie na czerwono - zadaje znacznie większe obrażenia, a wtedy nie warto znaleźć się pod jego miotaczem ognia. Kiedy Rumble się przegrzeje nie może używać ŻADNYCH umiejętności przez kilka sekund i wtedy jest najlepsza pora do ataku. | |
Rengar | Średni | "Rango" jest typowym assassin'em, który potrafi wyrządzić naprawdę poważne szkody. Miej się na baczności szczególnie w początkowej fazie rozgrywki ponieważ może użyć swojego Q dwukrotnie i zadać poważne rany, a dodatkowo zwiększyć swoją szybkość ataku. Miej na uwadze, że Rango może się leczyć za pomocą swojego okrzyku i zatrzymać przeciwnika w miejscu za pomocą wzmocnionego rzutu bolasem. Staraj się farmić spokojnie i dotrwać do 6 poziomu aby w razie przegranego starcia móc się wskrzesić. Gdy Rengar uzyska 6 poziom może skryć się w cieniu i wyskoczyć na Ciebie w najmniej przewidywalnym momencie także cały czas należy zachować czujność. Cały czas staraj się wiedzieć gdzie znajduje się przeciwnik, a jeśli zniknie z Twojego pola widzenia - natychmiast poinformuj o tym członków drużyny, aby nie zostali paskudnie zaskoczeni. Pamiętaj, aby nie iść z nim na wymianę w krzakach lub w ich pobliżu ponieważ wtedy Kot będzie dysponował doskokiem z AA. Jako, że Rango dysponuje większymi obrażeniami od Aatroxa należy być uważnym przy bezpośredniej wymianie i w razie konieczności odskoczyć przy pomocy Q. Dobrze jest zainwestować tutaj w Randuina, aby ostudzić trochę zapędy bojowe Kota. | |
Pantheon | Średni | Pantheon w większości przypadków zaczyna z Q, aby móc nękać przeciwnika włóczniami. Nie musi nimi ręcznie celować więc jeśli znajdzie się w pobliżu to na 100% trafi. Pamiętaj, że w bezpośrednim starciu może bardzo szybko odświeżyć swój blok (jego W resetuje CD na pasywie od razu) i zminimalizować przez to otrzymane obrażenia. Jeśli uda mu się zbić życie przeciwnika do poziomu 30% na pewno zaatakuje all in: Q + W + E + AA/Q. Istotna sprawa: Pantheon ma 100% szansę na krytyczne uderzenie z AA/Q jeśli życie przeciwnika spadnie do >15%. To bardzo ważne, żeby wtedy nie znaleźć się w jego zasięgu. Dobrą opcją jest po prostu farmić i osłabiać przeciwnika przy pomocy E. Pamiętaj - Aatrox ma sustain, a Pantheon nie. Co więcej, jeśli będzie często używał umiejętności to szybko skończy mu się mana, a wtedy stanie się znacznie łatwiejszym celem. | |
Darius | Wysoki | Darius jest wymagającym przeciwnikiem, który dysponuje silnym early game'em. Najważniejszą rzeczą jest nauczyć się zasięgu jego Q, bo właśnie tym skillem będzie starał się harrasować. Najlepiej trzymać się na dystans i nie dać się przyciągnąć. Jeśli tak się stanie używamy Q, aby natychmiast odskoczyć bo w bezpośrednim starciu i nałożonym na postać krwawieniem, ciężko będzie wygrać wymianę. Darius zapewne przepchnie linię pod Twojego Turreta także farm tam spokojnie i czekaj na gank ze strony junglera. Jeśli Darius nie trafi swoim Q, masz kilka sekund aby zaatakować i bezpiecznie się wycofać. Pamiętaj, że po osiągnięciu przez przeciwnika 6 poziomu będzie mógł po prostu ściąć Ci głowę zadając nieuchronne obrażenia. Przed rozpoczęciem bezpośredniego starcia staraj się najpierw dość znacznie osłabić przeciwnika Ostrzami Udręki. Darius bez many zadaje znacznie mniejsze obrażenia więc wtedy jest najlepszy moment do ataku. | |
Riven | Wysoki | Riven dysponuje bardzo wysoką mobilnością, a to sprawia, że może zacząć i przerwać atak w dowolnym momencie. Riven w swoim wachlarzu umiejętności może podrzucić przeciwnika za sprawą 3 użycia Q, zestunować, a do tego dysponuje krótkim Dashem, który gwarantuje jej tarczę na 1,5 sekundy. Właśnie za pomocą E może absorbować część otrzymanych obrażeń. Niech idź z nią na wczesną wymianę, staraj się farmić i uprzykrzać jej życie za pomocą E. Miej na uwadze, że po aktywacji ulti (jej miecz staje się kompletny) zyskuje znaczny bonus do AD - najlepiej jest wtedy odbiec i nie walczyć w zwarciu. Po drugiej aktywacji R, Riven może strzelić energią Ki w stożku na pewną odległość także nie możesz czuć się w pełni bezpiecznie nawet pod własną wieżą. Riven może i zadaje większe obrażenia, ale nie ma "wbudowanego" sustaina także pod tym względem Aatrox ma przewagę na początku rozgrywki. W tym starciu nigdy nie powinno używać się Q w ofensywny sposób (chyba, że ma się 100% pewności na zdobycie zabójstwa) ponieważ jest to jedyna forma ucieczki Aatroxa i może się przydać gdy Riven nagle zjawi się u Twego boku. Najlepszy moment do ataku to taki, kiedy zauważysz, że Riven właśnie zużyła wszystkie swoje CD na umiejętnościach. Poproś junglera o wczesny gank. | |
Shyvana | Średni | Shyvana zapewne zacznie z W czyli będzie zadawać spore obrażenia AoE dlatego nie ma co zbytnio się do niej zbliżać. Na drugim poziomie Shyvana będzie dysponować naprawdę sporymi obrażeniami więc należy być bardzo uważnym i unikać jej skill shota z E. Najlepiej jest trzymać przeciwnika na dystans za pomocą E i nie wchodzić w bezpośrednią wymianę gdy ma włączone W. Cały czas miej na uwadze cooldowny Shyvany i ruszaj do ataku gdy zużyje swoje umiejętności, a odskakuj gdy tylko ogień znowu zacznie krążyć dookoła niej. Farm spokojnie i atakuj, gdy tylko nadarzy się okazja. Pamiętaj, że przeciwnik może zamienić się w smoka i odskoczyć w wybranym kierunku lub odepchnąć przeciwnika w którąś ze stron. Ostrze Zniszczonego Króla w połączeniu z E (2 x możliwość spowolnienia wroga) może skutecznie zmusić przeciwnika do odskoczenia w stronę własnego Turreta przy pomocy R. Jeśli wiesz, że zabijesz przeciwnika, ale trzeba będzie przy tym poświęcić własne życie - ruszaj śmiało, ale miej na uwadze, aby umiejętność pasywna była naładowana. | |
Trundle | Średni | Troll jest wytrzymałym przeciwnikiem i potrafi bardzo szybko zregenerować własne zdrowie za sprawą pasywa (otrzymuje punkty zdrowia za każdą zabitą jednostkę w jego pobliżu). Nie ma co iść z nim na wczesną wymianę ponieważ za sprawą ugryzienia z Q potrafi zadać spore obrażenia, zwiększyć własny AD, a przeciwnika osłabić. Poproś junglera o wczesny gank, aby zdobyć przewagę nad przeciwnikiem. Uważaj na jego filar, który może naglę wyrosnąć przed Tobą i odciąć drogę ucieczki. Właśnie dlatego staraj się unikać bliskości ścian. Nie bij się z Trundlem w jego Zamarzniętym Terytorium ponieważ w obrębie działania tej umiejętności zyskuje bardzo dużą premię do szybkości biegu, szybkości ataku, a także ogranicza czas działa na sobie umiejętności takich jak np. spowolnienie po użyciu E. Jeśli użyje na Tobie ulti, odsuń się i poczekaj aż negatywny efekt przestanie działać i dopiero wtedy rusz do ataku. W tym starciu również trzeba zainwestować w Randuina, aby zwiększyć defensywę Aatroxa i zmniejszyć szybkość ataku przeciwnika ponieważ walcząc na obszarze swojego W potrafi naprawdę szybko machać maczugą. |