Bohaterowie | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Bohater | Ikona | Plusy | Minusy |
Irelia | + Dobry sustain + Duże obrażenia w późniejszych etapach gry + Łatwo się nią farmi (Q) + Spora dawka true damage'u (W) | - Dość słabe early game - Uzależniona od przedmiotów - Łatwa do skontrowania | |
Lee Sin | + Silny early game + Jego Q i E ukazują niewidzialnych wrogów + Mobilny + Praktycznie niegankowalny | - Słabnie w late game - Słaby na Lane Swapy - Przy braku uzyskaniu przewagi na początku rozgrywki szybko staje się bezużyteczny | |
Trundle | + Passyw odnawiający nam spore ilości zdrowia + Ult redukujący defensywne wartości tankom, przekazując je nam + Dobrze użyte E może przesądzić o losach niejednej walki + Świetny Split Push + Jest w stanie wygrać 1 na 1 z niemal każdą postacią | - Korzysta z many - Brak Gap Closera (doskoku) | |
Kha'Zix | + Niesamowite obrażenia w 1 cel + Dobra ucieczka / gonienie + Niezły sustain na linii + Mobilność w walkach drużynowych | - Dość mało wytrzymały - Podatny na CC - Gdy, nie uda się zabić upatrzonego celu może mieć problemy z ucieczką | |
Rumble | + Dobry late game + R decydujące o losach walk drużynowych + Mocne spowolnienia z E i R | - Słaby split push - Ciężki early game - Wymaga odpowiedniego użycia Pasywa | |
Teemo | + Daje drużynie jakże potrzebną wizję + Długi blind + Bardzo wymagający przeciwnik na linii + Duża mobilność dzięki przyśpieszeniu z W | - Mało wytrzymały - Często przeciwny jungler skupia się na naszej linii - Niezbyt użyteczny pasyw | |
Zed | + Dobry escape mechanizm + Silny Late Game + Mocny split push + Może równie dobrze iść na mida | - Ciężko kogoś zabić bez ulta - Kontrowany przez Zhony'e / Quicksilver Sash'a - Bardzo ciężki do opanowania - Małe obrażenia na początku rozgrywki | |
Elise | + Dobry Poke + Sustain + Ciężka do zgankowania + Doskok pomagający w gonieniu / ucieczce | - Manożerna - Jedyne CC jest ciężkim do trafienia skillshotem | |
Malphite | + Wytrzymały + Inicjator walk + Jego E poważnie redukuje szybkość ataku przeciwników | - Małe obrażenia - Ciężki early game - Manożerny | |
Vladimir | + Dobry sustain + Świetny push + Mocny late game + R zwiększające zadawane obrażenia przez drużynę | - Brak CC - Łatwo go skontrować - Złe użycie W robi nas bezużytecznym | |
Gangplank | + Dzięki pasywowi z Q mamy więcej złota od przeciwnika + W przerywające wszystkie CC + Silny, globalny Ult | - Potrzebuje przedmiotów - Dość słaby na linii - Mana - Stosunkowo małe obrażenia w stosunku do innych bohaterów | |
Renekton | + Dominator linii + Świetny sustain + Ult dający nam szanse 1 vs 2 na ganku + Mobilny podczas walk drużynowych | - Traci na znaczeniu w późniejszej fazie gry - Uzależniony od swoich umiejętności - Spore cooldowny | |
Tryndamere | + Mocny split push + Dobry sustain + Spora dawka szansy na uderzenie krytyczne i obrażeń z samych pasywów + R dające nam nieśmiertelność na 6 sekund | - Podatny na CC - Słaby early game - Bazuje na autoataku | |
Wukong | + Bardzo użyteczny ultimate + W dające wiele możliwości ucieczki + Mobilny + Może z powodzeniem pójść na Mida | - Słaby early game - Manożerny | |
Nasus | + Potężny late game + Mocny Slow + Duże obrażenia z jednego spella (Q) co 3 sekundy | - Potrzebuje stacków - Słaby early game - Gdy Nasus musi farmić na linii, aby być użytecznym przeciwny toplaner może roamować (chodzić po mapie pomagając sojusznikom) - Bezbronny przeciwko lane swapom - Brak silnego CC | |
Mundo | + Niesamowity sustain + Po 6 niemal niezabijany dzięki R + zadaje 2 typy obrażeń: magiczny, jak i fizyczny | - umiejętności kosztujące Hp - kontrują go przedmioty/ umiejętności zadające %obrażenia od zdrowia - Podpalenie poważnie osłabia działanie naszego ultimate | |
Shyvana | + Dobry Split Push + Postać silna w każdej fazie rozgrywki + Darmowe Czary + Hybrydowe obrażenia | - Brak Sustainu - Słabe CC | |
Shen | + Globalne R pomagające sojusznikom + Dobry Escape Mechanism / Inicjacja (E) + Niezły poke + Ciężki do zabicia | - Małe obrażenia - Łatwo przerwać castowanie R - Często ma problemy z Energią | |
Jax | + Silny Late Game + Bardzo Ciężki do zgankowania + Doskok pozwalający przechodzić przez ściany + Mocny 1 na 1 | - Potrzebuje przedmiotów - Słaby we wczesnym etapie gry | |
Darius | + Świetne Early + Duży True Damage z R + Dobry poke | - Brak gap closera - Zależny od E - Brak sustainu - Słaby na lane swapy | |
Garen | + Silne early + Wytrzymały + W znacznie redukujące otrzymywane obrażenia | - Brak Gap Closera - Bez CC - Z biegiem trwania gry coraz więcej traci | |
Lissandra | + Inicjacja + Silne CC + Mobilna + Wiele sposobów użycia E/R | - Dość mało wytrzymała - Spore Cooldowny | |
Olaf | + R niwelujący wszystkie CC + Spory true damage z E + Niezły w każdym etapie rozgrywki | + Manożerny + Słabe CC | |
Singed | + Świetny push linii + Pasyw zamieniający manę w zdrowie | + Brak Sustainu + Bez doskoku + W walkach drużynowych musi stale poruszać się pomiędzy przeciwnikami | |
Rengar | + Dobry sustain + Brak many + Doskok z każdego krzaku | - Bez escape mechanismu - Spore cooldowny | |
Warwick | + Świetne R przygważdżające przeciwnika + Dobry sustain + Niezabijalny w late game + Spory boost do szybkości ataku dla siebie i sojuszników | - Manożerny - Uzależniony od swojego R - Słabe early | |
Pantheon | + Mocne Early + Świetne R pozwalające dołączyć do walki drużynowej w odległości około 1/3 mapy + Dobry Poke + Dash i Stun w jednej umiejętności | - Manożerny - Łatwo przerwać castowanie jego E, oraz R - Słabnie z biegiem trwania gry | |
Mordekaiser | - Dobre R same potrafi zwyciężyć walkę drużynową - Świetny Push - Niezły Poke | - Brak CC - Umiejętności zabierające zdrowie - Słabe early - Bardzo mocno pushuje linię - Niemobilny | |
Kayle | + Świetny poke + Dobry escape mechanizm + Ult ratujący życie nam bądź naszym kompanom + Może iść Ad, jak i Ap | - Wymaga przedmiotów - R wymaga użycia w doskonałym momencie - Słabe CC |