Morgana (Upadły Anioł) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Kreator (Zakłócacz) Atak: Dystansowy Typ obrażeń: Magiczne Poziom trudności: Niski Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Niska Kontrola tłumu: Wysoka Mobilność: Niska Preferowane role: Wsparcie, Środkowa Aleja Kolejność Umiejętności: R > Q > E > W | + Bardzo wysokie przeliczniki obrażeń + Jedyna w swoim rodzaju tarcza chroniąca przed CC + Jedno z najdłuższych unieruchomień w grze | - Brak mobilności - [R] wymusza bliski kontakt z drużyną przeciwną - Po nietrafionym [Q] ciężko jej zapanować nad walką |
Morgana, Upadły Anioł to jedna z najstarszych bohaterek w League of Legends, której zestaw umiejętności praktycznie wcale się nie zmienił na przestrzeni wielu lat. To Kreator który w pierwotnym zamyśle miał występować na Środkowej Alei, lecz najczęściej można ją spotkać w roli Wsparcia. Jej [Q] Mrocznie Uwiązanie przeszło już do historii gry pod względem długości unieruchomienia wroga - aż 3 sekundy (i to na podstawowej umiejętności) które podczas walk drużynowych potrafią wydawać się wiecznością. Jej [W] Udręczony Cień to proste narzędzie do nękania przeciwników w alei i łatwego zdobywania ładunków z Opaski Przepływu Many czy Ostrza Złodziejki Czarów. [E] Mroczna Tarcza to druga umiejętność która czyni Morganę tak użyteczną w roli wspierającego - potrafi zablokować wszelkie efekty CC na osłoniętym sojuszniku, o ile obrażenia magiczne nie przekroczą wartości tarczy. Jest to niezwykle silna umiejętność przeciwko drużynie składającej się w większości z bohaterów zadających obrażenia fizyczne. [R] Kajdany Duszy to bardzo silne, ale i ryzykowne zagranie, które najlepiej współgra z Błyskiem oraz Klepsydrą Zhonyi. Do jej wad należy przede wszystkim brak mobilności oraz fakt, że przy nietrafionym [Q] Bardzo ciężko jej zatrzymać agresywnego przeciwnika. Grając Upadłym Aniołem należy skupić się zarówno na osłanianiu swojego Strzelca za pomocą [E], jak i szukaniu nieostrożnych oponentów i wyłapywaniu ich za pomocą [Q] i [R].
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Pochłanianie Dusz - Morgana wysysa dusze swoim wrogom, lecząc się, gdy zadaje obrażenia bohaterom, dużym stworom i dużym potworom. | |
[Q] Mrocznie Uwiązanie - Morgana unieruchamia wroga za pomocą czarnej magii i zadaje mu obrażenia magiczne. | |
[W] Udręczony Cień - Morgana rzuca na dany obszar przeklęty cień, zadając obrażenia wrogom, którzy ośmielą się stać w jej mrocznym kole. Wrogowie otrzymują obrażenia magiczne w czasie; tym większe, im mniej zdrowia mają. | |
[E] Mroczna Tarcza - Morgana otacza sojusznika ochronną barierą z ognia gwiazd, która pochłania obrażenia magiczne i efekty osłabień, póki jest aktywna. | |
[R] Kajdany Duszy - Morgana pęta pobliskich wrogich bohaterów łańcuchami mrocznego bólu, zyskując prędkość ruchu podczas poruszania się w ich kierunku. Łańcuchy spowalniają, zadają obrażenia początkowe, a po krótkiej chwili ogłuszają tych, którym nie udało się ich zerwać. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Alei
Zanim Morgana rozpocznie wymiany na Dolnej Alei, warto przekonać swoich sojuszników do Invade'u w Dżungli przeciwnika. [Q] Mrocznie Uwiązanie to jedna z najsilniejszych umiejętności na pierwszym poziomie w całym League of Legends. Trafienie przeciwnika gwarantuje minimum użycie przez niego Błysku co może drastycznie wpłynąć na przebieg początkowych minut. Przechodząc do samej walki alei - należy nękać wroga za pomocą [W] Udręczonego Cienia oraz Autoataków, żeby jak najbardziej zmaksymalizować przychód z Ostrza Złodziejki Czarów. Co jakiś czas można postarać się o trafienie z [Q], lecz nie warto robić tego na oślep - przeciwnik będzie czekał na okazję do kontrataku. Po uzyskaniu szóstego poziomu presja na linii tylko wzrasta, a kombinacja [Q] - [R] pozwala na pewne uzyskanie zabójstwa. W sytuacji gdy sojuszniczy Strzelec musiał udać się do bazy, można przejść się do Dżungli lub na Środkową Aleję, żeby wywrzeć jeszcze większą presję na drużynie przeciwnej.
Porada - [E] Mroczna Tarcza posiada bardzo długi czas odnowienia, przez co najlepiej jest zostawić tą umiejętność na sytuacje kryzysowe.
Walki Drużynowe
Morgana, pomimo tego że jej [R] Kajdany Duszy potrafi złapać aż 3 przeciwników, nie jest najlepszym bohaterem w Walkach Drużynowych. Swoją siłę najbardziej pokazuje podczas organizowania zasadzek na terenach bez wizji. Gracz widząc Upadłego Anioła będzie spodziewał się [Q] Mrocznego Uwiązania, ale kiedy zostanie trafiony tą umiejętnością z ukrycia, będzie to pewny wyrok śmierci dla jego herosa. W przypadku gdy to przeciwna drużyna szuka inicjacji, należy trzymać się tuż przy najcenniejszym sojuszniku, i chronić go z [E] Mrocznej Tarczy oraz [Q]. Na tym etapie [W] Udręczony Cień zaczyna zadawać stosunkowo duże obrażenia, dlatego warto wypatrywać bohaterów o niskim poziomie zdrowia.
Porada - W pewnych sytuacjach można spróbować agresywnego zagrania za pomocą Błysku oraz [R]. Uwiązani przeciwnicy będą starali się albo uciec, albo zabić Morganę przed drugą fazą jej Ultimate'a. Jest to idealna okazja na zwabienie ich jak najbliżej i włączenie Klepsydry Zhonyi, przez co nie będą w stanie odpowiednio zareagować.