Opis bohatera | Hecarim | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Wysoki Mobilność: Bardzo duża CC: Duże Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Bardzo duża Tryb obrażeń: AD / AP Preferowane role: Jungler | + duża ilość CC (odrzucenie, przerażenie) + genialny do inicjacji walk, dzięki swojej mobilności i ultimate + szybkie czyszczenie dżungli + duża odporność dzięki dobrze skalującym się statystykom i umiejętnościom + bohater o prawdopodobni największej mobilności i szybkości poruszania w grze + mobilność i umiejętności pozwalają mu na gankowanie każdej alejki, niezależnie od wrogiej wizji na mapie + umiejętność pasywna, zwiększająca obrażenia wraz ze wzrostem szybkości poruszania się, a także możliwość przechodzenia przez jednostki + może dotrzeć do każdego miejsca na mapie w krótkim czasie + spore możliwości dostosowania przedmiotów + wypasione skórki ;) | - podany na counterjungling - jego skuteczność zależy w dużej mierze od przedmiotów - problemy z maną, szczególnie na początku rozgrywki, przez co uzależniony jest od blue buffa - niewłaściwe korzystanie z umiejętności może wpędzić cię w tarapaty |
Hecarim jest jednym z najlepszych junglerów w grze, jeśli chodzi o możliwości gankowania. Jego niewiarygodna mobilność i zestaw umiejętności pozwalają mu na często odwiedzanie innych alejek, przy możliwości kontrolowania i czyszczenia własnej dżungli w jednym czasie.
Jego zestaw umiejętności oferuje pokaźną ilość CC (odrzucenie, przerażenie możliwe do nałożenia na kilka celów), a ultimate potrafi odwrócić losy całego starcia. Odpowiednio wykorzystana Nawałnica Cieni potrafi zdoła rozpędzić całą wrogą drużynę na wszystkie strony, przez co jest idealnym narzędziem do inicjowania walk. Z uwagi na spory zasięg, pozwala ona Hecarimowi na przeskoczenie przez wszystkie przeszkody terenowe w grze.
Wspomniana mobilność objawia się w dwóch aspektach - umiejętności pasywnej, Wojennej Ścieżce, a także jego E, Niszczycielskiej Szarży. Pierwsza z nich, prócz procentowanego bonusu do obrażeń od dodatkowej prędkości poruszania się, pozwala mu przenikać przez wrogie jednostki, co znacznie ułatwia walkę pośród wrogich minionów. Jego E daje gigantyczną premię do prędkości poruszania się (przez co zwiększa jego obrażenia), a jego następny atak pozwala mu doskoczyć do wroga, odrzucając go w wybranym kierunku i zadając spore obrażenia fizyczne.
Niemniej ważną umiejętnością jest Duch Przerażenia. Umiejętność ta zadaje obrażenia magiczne celom wokół, jednak posiada także dużo ważniejszą cechę, o której przeczytasz w dziale poświęconym umiejętnościom. Jego Q, Spustoszenie, pozwala na zadawanie sporych obrażeń fizycznych celom wokół.
Hecarim niespecjalnie sprawdza się na innych alejkach, lecz jako jungler wykonuje swoją robotę perfekcyjnie. Jego niesamowita mobilność pozwala mu nawiedzać wrogów na innych alejkach, niezależnie od wrogiej wizji na mapie - nawet jak wróg cię zobaczy, nie będzie miał czasu na ucieczkę.