Przeciwnicy na linii | Janna | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 12 lipca 2019
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Alistar | Niski | Alistar jest jednym z łatwiejszym przeciwników dla Janny ponieważ jest wolny i łatwo jest go wymanewrować. Jeśli zaszarżuje na Ciebie lub ADC, natychmiast osłoń atakowanego za pomocą E i stłum atak przeciwników za pomocą Q. Jeśli któryś z nich dalej będzie parł do przodu, spowolnij go za pomocą W. W skrajnych przypadkach należy użyć R, aby odepchnąć wszystkich przeciwników na raz. Pamiętaj, żeby nie robić tzw. Face check w jakiekolwiek krzaki. Jeśli wejdziesz tam bez wizji, Alistar zapewne wybije Cię w powietrze i odepchnie w stronę własnego ADC, a to oznacza śmierć. Zawsze dbaj o wizję w krzakach, w których byk może się schować. Twoje podstawowe ataki nie wywrą na nim żadnego wrażenia więc najlepiej skupić się na harassowaniu ADC. | |
Blitzcrank | Wysoki | Janna nie jest dobrym wyborem przeciwko Blitzowi, ale jak nie ma innego wyjścia to trzeba się jakoś uporać z takim problemem. Najważniejszą kwestią jest dbanie o wizję w krzakach ponieważ właśnie tam robot będzie się czaił i czekał, aby przyciągnąć jedno z was do siebie. Jeśli Blitz nie trafi Q, jest to dobry moment, aby ukarać go lub wrogiego ADC za taką próbę ponieważ następny raz będzie mógł użyć tej umiejętności dopiero po około 10 sekundach. Jeśli natomiast Blitzowi uda się kogoś złapać i przyciągnąć do siebie to zapewne podrzuci go w powietrze i uciszy za pomocą R (obrażenia AoE) dlatego natychmiast trzeba uformować Q, aby odepchnąć przeciwników i ochronić atakowany cel tarczą. Podobnie, jak w przypadku Alistara, podstawowe ataki Janny nie wywrą na nim zbyt dużego wrażenia. | |
Fiddlestick | Średni | Ten strach na wróble jest bardzo irytującym przeciwnikiem. Na szczęście jest też bardzo podatny na obrażenia, a jego fear (Q) ma krótki zasięg więc musi podejść na bliską odległość, za co może zostać ukarany. Jego Dark Wind (E) przeskakuje z jednego celu na kolejny znajdujący się najbliżej więc jeśli użyje tej umiejętności, należy jak najszybciej odsunąć się od sojusznika, aby stłumić zagrożenie. Fiddla można harassować za pomocą Q->AA lub W->AA. W takim starciu również trzeba dbać o wizję w krzakach bo właśnie w takich miejscach Fiddlestick będzie starał się włączyć ulti i wskoczyć pomiędzy was. Jeśli zauważysz taki ruch, użyj szybkiego Q aby podrzucić go w powietrze - dzięki temu nie wykona ataku, a umiejętność przejdzie w czas schłodzenia. Jeśli jednak uda mu się wykonać skok i wrony zaczną latać dookoła was, natychmiast użyj R aby odepchnąć zagrożenie do tyłu. Dobrze jest zainwestować w Tygiel Mikaela za pomocą którego można zniwelować działanie feara. | |
Karma | Średni | Karma dysponuje dobrym pokiem za pomocą Q, które zadaje obrażenia AoE (kółko z zieloną obwódką na ziemi), jak i posiada umiejętność unieruchomienia przeciwnika (świetlista linia wiążąca Karmę i jej cel). Unikaj jej Q i używaj tornada, gdy ta spróbuje złapać któreś z was na roota, a wszystko będzie dobrze. Wyczuj dobry moment i w razie potrzeby użyj E na któreś z was, gdy tylko zauważysz, że nie unikniecie obrażeń z jej Q. | |
Leona | Średni | Leona jest postacią, która musi znaleźć się przy przeciwniku, aby być efektywnym. Janna dzięki swoim umiejętnościom może jej to uniemożliwić i rzucać w nią bezkarnie podstawowymi atakami z dystansu. Zadbaj o wizję w krzakach ponieważ stamtąd Leona będzie starała się wyprowadzić atak i przyciągnąć się do któregoś z was. Jeśli jej się to uda, zapewne przytrzyma jeden cel na tyle długo, aby wrogi ADC mógł zdobyć zabójstwo dlatego nie można do tego dopuścić i w razie potrzeby szybko zareagować za pomocą Q (aby podrzucić przeciwników) lub R (żeby całkowicie ich odepchnąć). Jeśli Janna zostanie złapana przez Leonę jedną z jej umiejętności to zapewne zginie w mgnieniu oka dlatego należy być bardzo ostrożnym. | |
Lulu | Wysoki | Lulu może być bardzo irytującym przeciwnikiem ze względu na jej umiejętności. Zapewne będzie starał się używać kombinacji Q (dwie wiązki promieni), aby spowolnić przeciwnika i później skorzystać z AA->W->AA. Spróbuj podpuszczać Lulu do używania Q w próżnię, a szybko zabraknie jej many. Gdy udanie unikniesz Q, możesz harassować przeciwnika. Pamiętaj, aby chronić ADC tarczą jeśli widzisz, że otrzyma obrażenia, a gdy zostanie zamieniony w małe zwierzątko - natychmiast użyj Q, aby podbić przeciwników w górę. Należy uważać na jej ulti ponieważ dodaje sporo życia i podbija pobliskie cele także nie dajcie się ponieść emocjom i szarżować na przeciwnika z małą ilością zdrowia, jeśli sami jesteście w takiej sytuacji. A już na pewno nie nurkuj pod wrogą wieżę. | |
Nami | Wysoki | Nami zapewnia większą przeżywalność swojemu sojusznikowi przez jej "skaczące ataki", które dodatkowo leczą. Najważniejszą sprawą w pojedynku z tą syreną jest unikać jej baniek wodnych (Q), za pomocą których unosi przeciwnika w powietrze i całkowicie go obezwładnia. Tarcza Janny może spokojnie zablokować cały harass skaczących ataków Nami. Jeśli ADC zostanie złapany w Q, natychmiast osłoń go tarczą i odepchnij przeciwników za pomocą tornada. Spróbuj podpuścić Nami do użycia Q, a gdy unikniesz ataku możesz ruszyć do harassowania. Pamiętaj, że tsunami Nami może całkowicie odmienić przebieg walki, a olbrzymie spowolnienie nakładane przez tą umiejętność ułatwi wcelowanie Q. Na całe szczęście ulti to porusza się bardzo powoli więc można tego uniknąć, gdy znajdujesz się w pewnej odległości. | |
Nidalee | Średni | Nidalee jest agresywnym suportem, który bazuje przede wszystkim na zadawaniu obrażeń za pomocą oszczepów (Q). Jej jedyną umiejętnością wspomagającą jest leczenie, które dodaje dodatkowo szybkość ataku. Zadbaj o wizję w krzakach, unikaj oszczepów, a gdy widzisz, że ADC nie zdoła uciec od lecącego drzewca, osłoń go natychmiast za pomocą E. Jeśli Nidalee zamieni się w formę jaguara i wskoczy na któregoś z was, użyj E/Q i odbiegnij. Jeśli zauważysz na ziemi pułapkę zostawioną przez Nidalee, użyj E, aby się osłonić i po prostu w nią wejdź, aby ją rozbroić. Pamiętaj, że po wejściu na pułapkę Janna zostanie odkryta i będzie widoczna na minimapie także uważaj na lecące w Twoją stronę oszczepy. | |
Sona | Wysoki | Niestety, Sona ma przewagę w tym starciu nad Janna. Jej harass jest bardzo wysoki i zapewne za każdym razem zdoła się przebić przez tarczę Janny. Mimo to, używaj E na ADC lub sobie jeśli widzisz, że Sona szykuje się do ataku. Nie unikniesz obrażeń, ale częściowo je zniwelujesz. Po użyciu przez Sonę trzech zaklęć, następny atak zada dodatkowe obrażenia więc zapewne wtedy postara się użyć Q, co może solidnie zaboleć. Jeśli jest taka możliwość, stań za minionami, a może stać się tak, że Sona trafi właśnie w nie, zamiast w któreś z was. Po zdobyciu 6 poziomu przez Sonę, staje się ona jeszcze poważniejszym zagrożeniem ponieważ przy użyciu R potrafi zadać solidne obrażenia i dodatkowo ogłuszyć wszystkich przeciwników w zasięgu Crescendo. Jeśli dobrze się ustawisz za ADC możesz uniknąć ogłuszenia i zareagować za pomocą E (na sojusznika)->R (Odepchnięcie przeciwników). | |
Thresh | Wysoki | Walcząc z tym przeciwnikiem należy zachowywać się jak w przypadku Blitzcranka. Dbaj o wizję w krzakach i unikaj jego Q (lecąca w Twoją stronę kosa), które może unieruchomić Cię na 1,5 sekundy, a później przyciągnie się do Ciebie i podbije za pomocą E. Jeśli zauważysz, że Thresh złapał ADC na Q, użyj na nim tarczy i podbij przeciwników za pomocą Q. Gdy Thresh zdoła się przyciągnąć w waszym kierunku i postawi tzw. Boxa (barierki na ziemi dookoła niego), naruszenie jednej z barierek zada obrażenia i poważnie spowolni cel także od razu użyj R, aby uniknąć nieprzyjemności. |