Garen (Potęga Demacii) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Wojownik (Moloch) Atak: Wręcz Typ obrażeń: Fizyczne Poziom trudności: Niski Obrażenia: Średnie Wytrzymałość: Wysoka Kontrola tłumu: Niska Mobilność: Niska Preferowane role: Górna Aleja Kolejność umiejętności: R > E > Q > W | + Łatwość rozgrywki + Silny w początkowej fazie gry + Uciszenie [Q] + Obrażenia obszarowe + Egzekucja [R] + Nie potrzebuje many | - ma problemy z dotarciem do przeciwnika - przewidywalny - niemobilny |
Garen, Potęga Demacii, jest bardzo silną i prostą w obsłudze postacią. Zalicza się do grupy Wojowników zadających obrażenia fizyczne i można go spotkać na Górnej Alei. Do korzystania z umiejętności nie potrzebuje żadnych zasobów w postaci many czy energii, więc jedynym ograniczeniem są czasy odnowienia. Największą siłą Garena stanowią jego uniwersalne umiejętności. [Q] Rozstrzygające Uderzenie przyspiesza go i sprawia, że jego kolejny atak ucisza wroga, z kolei [E] Osąd idealnie sprawdza się jako narzędzie do czyszczenia dużych fal minionów. W razie gdy przyjdzie mu spotkać się przeciwko groźniejszemu przeciwnikowi, jego umiejętność Pasywna oraz [W] pozwolą mu na wytrzymanie większej ilości obrażeń. Po uzyskaniu 6 poziomu Garen odblokowuje [R] Demaciańską Sprawiedliwość, która praktycznie gwarantuje mu zwycięstwo w pojedynku. Słabością Garena jest natomiast jego brak doskoków oraz przewidywalność - w późniejszej fazie gry jest mu bardzo ciężko dostać się do wybranego celu. Nie stwarza też dużego zagrożenia jako Splitpusher, i nie posiada żadnego trwałego efektu CC.
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Wytrwałość - Jeśli Garen nie otrzymał obrażeń i nie został trafiony przez wrogie umiejętności, zaczyna regenerować pewien procent całkowitego zdrowia co sekundę. Obrażenia od stworów nie przerywają Wytrwałości. | |
[Q] Rozstrzygające Uderzenie - Garen otrzymuje przyspieszenie, uwalnia się od efektów spowolnienia, a jego następny atak trafia w czuły punkt, zadaje dodatkowe obrażenia i ucisza przeciwnika. | |
[W] Odwaga - Garen biernie zwiększa swój pancerz i odporność na magię, gdy zabija wrogów. Może także aktywować tę umiejętność i na krótką chwilę zapewnić sobie ogromny przyrost nieustępliwości i redukcji obrażeń, po której otrzyma nieco mniejszą premię do redukcji obrażeń na dłuższy czas. | |
[E] Osąd - Garen wykonuje taniec śmierci przy użyciu miecza, zadając obrażenia i rozdzierając pancerz wszystkich trafionych wrogich bohaterów. | |
[R] Demaciańska Sprawiedliwość - Wrogi bohater, który w ciągu ostatnich kilku minut dokonał największej liczby zabójstw, staje się Czarnym Charakterem. Garen zadaje mu dodatkowe nieuniknione obrażenia. Garen przywołuje potęgę Demacii, by wymierzyć ostateczny cios wrogowi, zadający dodatkowe obrażenia zależne od brakującego zdrowia przeciwnika. Zadaje nieuniknione obrażenia Czarnemu Charakterowi. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Alei
Garen dobrze radzi sobie na większość bohaterów w alei. Jego umiejętności zadają duże obrażenia bazowe, a ich prostota przekłada się na realne zagrożenie dla przeciwnika walczącego wręcz. W sytuacji gdy gra przeciwko bohaterowi dystansowemu, to wystarczy, że wytrzyma kilka pierwszych minut i zakupi przedmioty zwiększające zdrowie. Po uzyskaniu 6 poziomu stwarza realne zagrożenie zabójstwa za pomocą kombinacji Q-E-R.
Porada - [Q] Garena usuwa wszelkie spowolnienia, co bardzo przydaje się w sytuacji gdy gankuje go przeciwny leśnik z aktywnym Czerwonym Wzmocnieniem. Warto zaczekać z aktywacją [Q] do ostatniego momentu.
Walki Drużynowe
Walki drużynowe nie należą do najmocniejszych stron Garena. Ze względu na jego prostolinijny styl gry przeciwna drużyna w łatwy sposób może odeprzeć szarże. Najlepiej będzie, jeśli wykorzysta on swoją wytrzymałość i utrzyma swoją pozycję z przodu drużyny, aż do momentu gdy walkę zacznie inny gracz. Wtedy wystarczy utrzymać się w środku walki z włączonym [E], które wraz z Czarnym Tasakiem usunie część pancerza przeciwników. Oflankowanie również wchodzi w grę, jednak w tej sytuacji drużyna traci Molocha na froncie, co może zostać wykorzystane przez oponentów.
Porada - Na tym etapie rozgrywki [Pasyw] Garena potrafi w mgnieniu oka zregenerować jego zdrowię. To plus fakt, że nie wykorzystuje on many, oznacza że może on spokojnie osłonić sojuszników swoim ciałem, odczekać chwilę, i wrócić do walki