Umiejętności | Pantheon TOP / MID | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Umiejętności
Opis | Błysk/Flash | Podpalenie/Ignite |
Ofensywa |
Opis | Błysk/Flash | Teleport |
Mobilność |
Opis | Błysk/Flash | Wyczerpanie/Exhaust |
Defensywa |
Wybór odpowiedniego zestawu czarów przywoływacza dla Pantheona zależy przede wszystkim od tego z kim przyjdzie ci się zmierzyć w alei oraz poziomu na jakim będzie przebiegać komunikacja w drużynie. Jeśli chcesz zdominować przeciwnika w alei, sięgnij po zestaw ofensywny. Podpalenie ułatwi wykańczanie osłabionych przeciwników już w pierwszych minutach gry. Jeśli czujesz się niepewnie wobec przeciwnika, który wybrał postać wyjątkowo agresywną, możesz skorzystać z zestawu defensywnego, żeby zablokować przeciwnika kiedy postanowi wykończyć cię serią ataków. Wyczerpanie ułatwi też unikanie zagrożenia ze strony junglera lub innych przeciwników, którzy przyjdą z pomocą twojemu rywalowi. Jeśli rozpoczynasz grę w kolejce z jednym ze swoich przyjaciół, możesz skorzystać z zestawu mobilnego, żeby szybko pojawiać się w umówionych punktach. Zestaw mobilny pozwoli ci szybko przenieść się na inną linię żeby wykończyć przeciwników a Wielki Skok pomoże wrócić ci na swoją linię, bądź umożliwi gank na kolejną linię, jeśli będzie taka potrzeba.
Rozwój umiejętności
W pierwszych minutach gry Pantheonem postaraj się wzmocnić Rzut Włócznią (Q) i odblokować pozostałe umiejętności, żeby móc wykonywać kombinacje na przeciwnikach. Pierwszą umiejętnością, która powinna zostać maksymalnie wzmocniona to Rzut Włócznią (Q), a następnie zmaksymalizuj obrażenia Ciosu w Serce (E). Regularnie rozwijaj Wielki Skok (R) i staraj się często używać tej umiejętności do zabezpieczenia własnej linii lub do pomocy sojusznikom w czasie walk drużynowych. Rozwój Egidy Zeonii możesz odłożyć na koniec meczu, ponieważ umiejętność ta ma bonusowy przelicznik od Mocy Umiejętności, więc nie będzie przynosić odpowiednich korzyści w początkowych fazach gry.
Ochrona Egidy
Ochrona Egidy (zdolność pasywna) - Po zaatakowaniu atakiem podstawowym lub użyciu umiejętności 4 razy, Pantheon zablokuje następny atak podstawowy wrogiego bohatera, stwora oblężniczego, super-stwora (zniszczony inhibitor), stwora epickiego (np. Blue Buff) lub wieży. |
Zaawansowane:
Pamiętaj, że umiejętność pasywna aktywuje się za każdym razem kiedy używasz umiejętności i ataków na bohaterach bądź stworach. Nad zestawem umiejętności pojawi się ikonka z liczbą wykonanych ataków. Wykorzystaj tą informację oceniając szansę na wykończenie przeciwnika np., pod wieżą.
Rzut Włócznią (Q)
Rzut Włócznią - Aktywna: Panteon rzuca włócznią we wroga, zadając mu obrażenia fizyczne. Jeśli cel ma mniej niż 15% maksymalnego zdrowia, Rzut Włocznią będzie trafieniem krytycznym. Zasięg: 600 jednostek Obrażenia fizyczne: 65/105/145/185/225 (+140% AD) Krytyczne obrażenia: 130/210/290/370/450 (+280% AD) |
Zaawansowane:
Zasięg tej umiejętności daje ci możliwość swobodnego obijania przeciwnika bez zbytniego zbliżania się do grup minionów. Pamiętaj, żeby używać umiejętności tak często jak tylko jest aktywna. Po kilku użyciach uruchom miksturę, żeby odnowić zasoby many. Po kilku atakach twój przeciwnik będzie starał się cie unikać. Używaj zawsze rzutu przed Egidą Zeonii, ponieważ czas animacji tej umiejętności będzie na tyle długi, że Rzut Włócznią będzie już ponownie dostępny.
Egida Zeonii (W)
Egida Zeonii - Aktywna: Pantheon skacze na wrogą jednostkę (bohatera lub stwora) zadając obrażenia magiczne i ogłuszając na 1 sekundę, oraz odnawia pasywną Ochronę Egidy Zasięg: 600 Obrażenia magiczne: 50/75/100/125/150 (+100% AP) |
Zaawansowane:
Staraj się używać tej umiejętności, żeby zablokować przeciwnikowi zdolność do użycia czaru przywoływacza, przerwać działający czar, bądź odnowić Ochronę Egidy będąc bod wieżą. Odpowiednie wyczucie potencjału umiejętności biernych ze zdolnością do unieruchamiania przeciwników da rewelacyjne rezultaty. Pamiętaj, że zawsze możesz użyć tej umiejętności, żeby zmusić przeciwnika do przyjęcia pełnych obrażeń od Ciosu w Serce.
Cios w Serce (E)
Cios w Serce - Bierna: Niechlubna Śmierć: Pantheon ma 100% szansy na trafienie krytyczne przeciwko celom, które mają mniej niż 15% maksymalnego zdrowia. Rzut Włócznią zadaje dodatkowe 100% obrażeń przeciwko celom posiadającym mniej niż 15% max HP. Aktywna: Pantheon skupia się przez 0.75 sekundy i wyprowadza 3 szybkie ciosy zadając obrażenia fizyczne co 0.25 sekundy w stożku przed nim. Stwory otrzymują 60% obrażeń. Zasięg: 600 Stwory: Obrażenia fizyczne na cios: 16/26/36/46/56 (+60% AD) Maksymalne obrażenia fizyczne: 48/78/108/138/168 (+150% AD) Bohaterowie: Obrażenia fizyczne na cios: 26,66/43,33/60/76,66/93,33 (+100% AD) Maksymalne obrażenia fizyczne: 80/130/180/230/280 (+300% AD) |
Zaawansowane:
Umiejętność ta jest bardzo przydatna szczególnie w walkach drużynowych. Staraj się jej używać, żeby wykończyć niewidzialnych przeciwników bądź osłabić walczących wręcz wojowników. Idealne wyczucie w użyciu tej umiejętności podczas kontaktowego teamfightu na małym obszarze może w ciągu sekundy zapewnić ci nawet pentakilla.
Wielki Skok(R)
Wielki Skok - Aktywna: Pantheon przygotowuje się do skoku. Jeśli przygotowanie nie zostanie przerwane to wyskakuje w powietrze na 2 sekundy stając się niewrażliwy na ciosy. Po 1.5 sekundy spada na ziemię w wyznaczonym miejscu, zadając obrażenia magiczne. Wrogowie w obszarze działania otrzymują obrażenia magiczne zależne od położenia względem środka i zostają spowolnieni o 35% na jedną sekundę. Na krawędzi okręgu obrażenia są zredukowane od 50%. Jeśli skok zostanie przerwany to czas odnowy umiejętności zostanie skrócony do 30 sekund. Zasięg: 5500 Średnica obszaru działania: 1400 Obrażenia magiczne: 400/700/100 (+100% AP) Minimalne obrażenia magiczne: 200/350/500 (+50% AP) |
Zaawansowane:
Pamiętaj, że zasięg użycia tej umiejętności nie obejmuje całej mapy, a czas ładowania umiejętności to kilka sekund. Zaplanuj dokładnie gdzie możesz skoczyć, żeby użycie było najskuteczniejsze i wykonaj skok. Pamiętaj, że gra automatycznie użyje pingu dla twoich sojuszników, aby mieli świadomość, że używasz ultimate'a obok nich. Umiejętność ta jest też bardzo przydatna do wykańczania nieuważnych przeciwników, którzy mają bardzo mało zdrowia i wracają do bazy poprzez recall. Ważne jest odpowiednie przewidzenie ich ruchów, jeśli nie masz zapewnionej odpowiedniej wizji.