Umiejętności | Tahm Kench | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Czary Przywoływacza/Summoner Spells dżungla
Błysk / Flash | Porażenie / Smite | Opis |
Błysk to standard u większości bohaterów, a w szczególności u kogoś tak wolnego, jak Tahm Kench. Czar ten pozwoli ci doskoczyć do wroga, by wykonać na nim swoje combo, uciec gdy sytuacja będzie krytyczna, doskoczyć do sojusznika by go Pożreć, bądź po prostu przeskoczyć przez przeszkodę terenową. Porażenie to mus jeśli chodzi o każdego junglera - nie ma tutaj nawet dyskusji. Jest też wymagane do zbudowania przedmiotu, który bardzo zwiększy twoją skuteczność. Przydaje się zarówno w początkowej rozgrywce, by zwiększyć zadawane przez ciebie obrażenia i skrócić czas czyszczenia jungli, jak i w late game, gdyż możesz za jego pomocą ukraść smoka / barona. |
Czary Przywoływacza/Summoner Spells support
Błysk / Flash | Wyczerpanie / Exhaust | Opis |
Sprawa z Błyskiem wygląda tak samo jak wyżej - Tahm Kench jest tak wolny, że nie obędzie się bez tego czaru przywoływacza. Wyczerpanie przyda się zarówno podczas walki na alejce, by osłabić na kilka sekund wrogiego ADC, bądź w late game, by na moment wyłączyć z walki bohatera, który gromi całą waszą drużynę. Możesz zmienić Wyczerpanie na Podpalenie jeśli chcesz, jednak jeśli w drużynie wroga jest bohater, który skupia się na zadawaniu obrażeń za pomocą ataków (Tryndamere, Master Yi, Riven), lub jeśli twoja drużyna nie ma wystarczająco czarów nakładających efekty kontroli tłumu, weź Wyczerpanie |
Przydzielanie punktów umiejętności w dżungli
Przydzielanie punktów umiejętności jako support
Opis Umiejętności
Smakosz
Przy pomocy zwykłych ataków i trafienia wroga za pomocą umiejętności zadającej obrażenia, Tahm Kench nakłada na wroga ładunek Smakosza. Gdy nałoży na przeciwnika 3 ładunki, umiejętności Smagnięcie Językiem i Pożarcie otrzymują wzmocniony efekt. Nałożone ładunki znikają z wroga, jeśli nie zostanie on zaatakowany ponownie przez 5 sekund - ładunki znikają co 0.5s. |
Wyjaśnienie:
Fantastyczna umiejętność pasywna i podstawa skutecznej rozgrywki tym bohaterem. Mimo faktu, iż nie zadaje ona bezpośrednio obrażeń (jak w przypadku Brauma), pozwala ona znacznie wzmocnić działanie dwóch (Q i W) umiejętności Tahm Kencha, zwiększając znacznie ich skuteczność. Smagnięcie Językiem (Q), które trafi we wroga z 3 ładunkami ogłuszy go (zamiast spowolnić), a Pożarcie (W) pozwoli ci wszamać wrogiego bohatera, zadając tym samym gigantyczne obrażenia, bądź pozwalając ci wciągnąć go w szeregi swojej drużyny.
Należy cały czas pamiętać o nakładaniu ładunków na wrogiego bohatera - bez tego Tahm Kench nie będzie w stanie Pożreć swojego celu, co znacznie zmniejszy jego obrażenia. Idealnym sposobem na nałożenie 3 ładunków w bardzo krótkim czasie jest zaatakowanie wroga zwykłym atakiem, następnie błyskawiczne użycie Smagnięcia Językiem i ponowny atak - Smagnięci Językiem "resetuje" atak, przez co całą kombinację można wykonać w niespełna sekundę, po czym wróg jest gotowy do zjedzenia!
Pamiętaj też o tym, że nieatakowany wróg zacznie tracić ładunki, oraz to, że potwory neutralne nie mogą otrzymywać ładunków Smakosza.
Smagnięcie Językiem
Tahm Kench zostaje unieruchomiony na ułamek sekundy, a następnie wypluwa swój język we wskazanym kierunku. Język zatrzymuje się przy trafieniu w pierwszy cel, zadając mu obrażenia magiczne, spowalniając i nakładając (jeśli to wrogi bohater) ładunek Smakosza. Jeśli Tahm Kench trafi tą umiejętnością bohatera, który posiada 3 ładunki Smakosza, zostanie on ogłuszony zamiast spowolniony. Zadawane obrażenia : 80 / 125 / 170 / 215 / 260 (+70% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych Spowolnienie: 30 / 40 / 50 / 60 / 70% Czas odnowienia : 6 sekund Koszt many: 50 Zasięg: 800 |
Wyjaśnienie
Kolejna bardzo skuteczna umiejętność Tahm Kencha, która pozwala z łatwością nękać wrogów. Warto zauważyć, że umiejętność posiada nieznacznie dłuższy zasięg, niż sugeruje to wskaźnik przed jej użyciem - czasem uda ci się nią trafić wroga, który, w teorii, będzie po za jej zasięgiem.
Smagnięcie Językiem, prócz zadawania dość pokaźnych obrażeń, przydaje się w głównej mierze po to, by nakładać ładunki Smakosza na wroga, którego chcesz potem Pożreć. Najlepszym celem będzie tutaj rzecz jasna wrogi ADC / APC, który zadaje spore obrażenia, jednak ma niewielką wytrzymałość - każde trafienie językiem zada dotkliwe obrażenia, a po 3-4 trafieniach możesz być pewny, że wróg będzie miał mniej niż połowę punktów zdrowia.
Jest to także doskonała umiejętność do łapania wroga, który jest po za zasięgiem, gdyż nakłada potężne spowolnienie, które przy maksymalnym poziomie redukcji czasu odnowienia można nakładać co niespełna 4 sekundy!. Pamiętaj też, że wróg który posiada 3 ładunki Smakosza zostanie zamiast tego ogłuszony. Zdolność ta przydaje się także podczas ucieczki, by spowolnić wrogów którzy ścigają ciebie, bądź twojego sojusznika.
Zainwestuj w tą umiejętność na 1 poziomie i jako support rozwiń ją jako pierwszą, a jako bohater grający w dżungli jako drugą. Nie zyskuje ona zmniejszonego czasu odnowienia, który i tak jest krótki, jednak znacznie rosną obrażenia, a także poziom spowolnienia.
Pożarcie
Tahm Kench może pożreć sojuszniczego bądź wrogiego bohatera (po nałożeniu 3 ładunków Smakosza), neutralnego lub wrogiego stwora, przez co przez kilka sekund cel nie będzie w stanie wykonywać żadnych akcji. W przypadku pożarcia wrogiego bohatera, Tahm Kench zostaje spowolniony o 95%, wrogi bohater traci wizję otoczenia (a także współdzielenie wizji z sojusznikami), a samo pożarcie trwa dwa razy krócej. W przypadku pożarcia wrogiego bądź neutralnego stwora, Tahm Kench nie zostaje spowolniony. Gdy Tahm Kench pożre sojusznika, otrzymuje on premię do prędkości poruszania się. Po pożarciu, Tahm Kench może wypluć jednostkę. Jeśli jest to wroga istota, otrzymuje obrażenia magiczne, a jeśli pożarty był stwór, uderzy on w pierwszy napotkany cel i zada obszarowe obrażenia magiczne. Sojusznicy nie są ranieni. Pożerając wrogiego bohatera, ściągasz z niego wszystkie ładunki Smakosza. Zasięg pożarcia: 250 Zasięg wyplucia: 650 Czas trwania pożarcia: 4 / 4.5 / 5 / 5.5 / 6 sekund Czas trwania pożarcia w przypadku wrogiego bohatera: 2 / 2.25 / 2.5 / 2.75 / 3 sekundy Obrażenia zadawane bohaterom: 20 / 23 / 26 / 29 / 32% (+2% za każde 100 punktów mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu. Obrażenia zadawane stworom: 400 / 450 / 500 / 550 / 600 Obrażenia obszarowe: 100 / 150 / 200 / 250 / 300 (+60% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych. Czas odnowienia : 14 / 13 / 12 / 11 / 10 sekund Koszt many: 90 |
Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie