Przedmioty | Malphite | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Malphite Jungle
Zestaw początkowy
Maczeta Łowcy | Mikstura Zdrowia x2 | Strażniczy Totem (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Zestaw początkowy każdego junglera. Maczeta Łowcy pozwala ci zadawać większe obrażenia stworom neutralnym (a więc zamieszkującym dżunglę), otrzymując przy tym mniejsze obrażenia od nich. Przedmiot możesz później przekształcić na jeden z dostępnych dla junglera. Mikstury Zdrowia przydadzą ci się przez pierwsze dwa-trzy poziomy, gdy twoje umiejętności będą za słabe, by skutecznie utrzymać cię przy życiu, a możliwość rozstawienia Totemu Widzenia przyda się, gdy będziesz chciał zabezpieczyć przejście we własnej dżungli, bądź zrobić inwazję na wrogi teren.
Przedmioty w środkowej fazie gry
Buty Szybkości | Ostrze Łowcy (Żar) | Lodowcowy Całun |
Wyjaśnienie:
Powyższe przedmioty powinieneś mieć w granicach 10-15 minuty rozgrywki. Ostrze Łowcy (z zaklęciem Żar) oferuje potężną premię do zdrowia, zwiększa o 25% wartość twoich dodatkowych punktów zdrowia, pochodzących z innych przedmiotów (w końcowym etapie gry może to być bonus rzędu 500-600 punktów zdrowia), a także daje umiejętność bierną (Pożoga), która zadawać będzie obrażenia magiczne wszystkim przeciwnikom w pobliżu twojego bohatera.
Ważnym elementem Ostrza Łowcy jest ulepszenie zdolności Porażenie, która teraz może zostać wykorzystana na wrogim bohaterze. Pozwoli ci to zadać zmniejszone nieuchronne obrażenia, a także wykraść 20% prędkości ruchu wrogiego bohatera - w połączeniu z kradzieżą ruchu z Sejsmicznego Odłamka Malphite będzie w stanie przykleić się do każdego, nawet najbardziej mobilnego celu bez wykorzystania swojego ultimate'a.
Buty Szybkości dadzą ci premię do prędkości poruszania się, a Lodowcowy Całun zaoferuje wszystko to, czego ci potrzeba - premię do pancerza, która odrobinę zwiększy obrażenia z Wstrząśnienia Ziemi, manę, oraz 10% redukcję czasu odnowienia umiejętności.
Zestaw końcowy
Obuwie Merkurego | Ostrze Łowcy (Żar) | Mroźne Serce | Omen Randuina | Oblicze Ducha | Kolczasta Kolczuga | Soczewka Wyroczni (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Zestaw przedmiotów nastawiony na bardzo dużą wytrzymałość, szczególnie pod względem pancerza i punktów zdrowia (choć odporności na magie też nie brakuje). W pierwszej kolejności należy skończyć budowę Mroźnego Serca - zaoferuje ci ogromną premię do punków pancerza, wspomnianą wcześniej aurę spowalniającą ataki pobliskich wrogów, dość spory zastrzyk many i 20% redukcję czasu odnowienia umiejętności.
Następnie ulepsz buty do Obuwia Merkurego, które dodadzą trochę prędkości poruszania się, zwiększą odporność na magię, a przede wszystkim skrócą czas działania efektów ograniczających kontrolę (wraz z punktami w masteries będziesz miał teraz 45% Tenacity). W tym momencie warto spoglądnąć na wrogą drużynę - jeśli posiadają oni sporo bohaterów zadających obrażenia magiczne, warto zainwestować w Oblicze Ducha, które, prócz odporności na magię, oferuje dość spory przyrost punktów zdrowia i dodatkową redukcję czasu odnowienia umiejętności. Jeśli jednak wrogowie zadają głównie obrażenia fizyczne, zainwestuj w Omen Randuina i Kolczastą Kolczugę.
Soczewka Wyroczni pozwoli ci niszczyć wrogie totemy, pozbawiając go wizji. Na Obuwie Merkurego nałóż Obronę Terytorialną.
Podsumowanie:
- bardzo dużo życia - wartość powinna oscylować w granicach 3500-4000 punktów zdrowia
- potężna dawka pancerza i odporności na magię
- duża pula many
- 40% redukcja czasu odnowienia umiejętności
- przedmiot zmniejszający szybkość ataku pobliskich wrogów, oraz taki, który zmniejszy szybkość ataku atakujących cię wrogów i pozwoli spowolnić pobliskich przeciwników.
Dodatkowe, przydatne przedmioty
Powyższy zestaw przedmiotów jest dość standardowy, jednak niektóre z nich można zamienić na inne.
Nazwa | Ikona | Opis |
Naszyjnik Żelaznych Solari | Możesz kupić go zamiast Oblicza Ducha. Naszyjnik Żelaznych Solari daje premię do odporności na magię, zdrowia i czasu odnowienia umiejętności. Dodatkowo, daje aurę zwiększającą odporność na magię i regenerację zdrowia pobliskich sojuszników, a także umiejętność aktywną, która nakłada tarczę na pobliskich sojuszników. | |
Zaklęcie - Żwawość | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie oferuje dodatkową prędkość poruszania się, co w połączeniu z Niezłomnością powinno umożliwić ci dogonienie każdego przeciwnika. | |
Zaklęcie - Obrona Terytorialna | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie przydatne w wypadku, gdy często musisz wracać się do bazy lub twoja drużyna broni się przy Nexusie - możesz w takiej sytuacji szybko się zregenerować i wrócić do walki. W innym wypadku zaklęcie kompletnie nieprzydatne. |
Malphite Top
Zestaw początkowy
Lekka Szata | Mikstura Zdrowia x5 | Strażniczy Totem (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Zestaw początkowy w przypadku starcia z wrogiem zadającym spore obrażenia fizyczne. Lekka Szata zmniejszy otrzymywane obrażenia (można ją potem ulepszyć do Lodowcowego Całunu), a 5 sztuk Mikstur Zdrowia zapewni ci regenerację zdrowia, gdy wróg będzie cały czas nękał. Możliwość rozstawienia Totemu Widzenia przyda się, gdy będziesz chciał zabezpieczyć przejście z rzeki na swoją alejkę.
Przedmioty w środkowej fazie gry
Buty Szybkości | Słoneczna Peleryna | Lodowcowy Całun |
Wyjaśnienie:
Powyższe przedmioty powinieneś mieć w granicach 10-15 minuty rozgrywki, chyba że jesteś mocno do tyłu z farmą. Najważniejszym jest budowa Słonecznej Peleryny - oferuje ona sporą dawkę punktów zdrowia i pancerza, a także zdolność pasywną, która będzie zadawać obrażenia magiczne pobliskim wrogom. Przyda ci się to zarówno podczas starć z wrogim bohaterem (bądź bohaterami, gdyż powoli zacznie dochodzić do starć drużynowych), jak i do sprawniejszego farmienia swojej alejki.
Lodowcowy Całun przyda się do zwiększenia pancerza i puli many, lecz przede wszystkim do zmniejszenia czasu odnowienia umiejętności - będziesz w ten sposób mógł efektywniej nękać wroga. Warto też zainwestować w Buty Szybkości - nie dają one zdolności ofensywnych, czy defensywnych, jednak znacznie łatwiej będzie ci dogonić uciekającego wroga, bądź samemu się ulotnić, gdy sytuacja obierze zły obrót.
Zestaw końcowy
Obuwie Merkurego | Słoneczna Peleryna | Mroźne Serce | Omen Randuina | Oblicze Ducha | Kolczasta Kolczuga | Soczewka Wyroczni (Talizman) |
Wyjaśnienie:
Zestaw bardzo zbliżony do tego, który przedstawiony jest w poprzednim rozdziale - różnicą jest brak przedmiotu dla bohatera walczącego na dżungli. W pierwszej kolejności skończ budowę Mroźnego Serca - zaoferuje ci ogromną premię do punków pancerza, wspomnianą wcześniej aurę spowalniającą ataki pobliskich wrogów, dość spory zastrzyk many i 20% redukcję czasu odnowienia umiejętności.
Następnie ulepsz buty do Obuwia Merkurego, które dodadzą trochę prędkości poruszania się, zwiększą odporność na magię, a przede wszystkim skrócą czas działania efektów ograniczających kontrolę (wraz z punktami w masteries będziesz miał teraz 45% Tenacity). W tym momencie warto spoglądnąć na wrogą drużynę - jeśli posiadają oni sporo bohaterów zadających obrażenia magiczne, warto zainwestować w Oblicze Ducha, które, prócz odporności na magię, oferuje dość spory przyrost punktów zdrowia i dodatkową redukcję czasu odnowienia umiejętności. Jeśli jednak wrogowie zadają głównie obrażenia fizyczne, zainwestuj w Omen Randuina i Kolczastą Kolczugę.
Soczewka Wyroczni pozwoli ci niszczyć wrogie totemy, pozbawiając go wizji. Na Obuwie Merkurego nałóż Obronę Terytorialną.
Podsumowanie:
- bardzo dużo życia - wartość powinna oscylować w granicach 3500-4000 punktów zdrowia
- potężna dawka pancerza i odporności na magię
- duża pula many
- 40% redukcja czasu odnowienia umiejętności
- przedmiot zmniejszający szybkość ataku pobliskich wrogów, oraz taki, który zmniejszy szybkość ataku atakujących cię wrogów i pozwoli spowolnić pobliskich przeciwników.
Dodatkowe, przydatne przedmioty
Powyższy zestaw przedmiotów jest dość standardowy, jednak niektóre z nich można zamienić na inne.
Nazwa | Ikona | Opis |
Naszyjnik Żelaznych Solari | Możesz kupić go zamiast Oblicza Ducha. Naszyjnik Żelaznych Solari daje premię do odporności na magię, zdrowia i czasu odnowienia umiejętności. Dodatkowo, daje aurę zwiększającą odporność na magię i regenerację zdrowia pobliskich sojuszników, a także umiejętność aktywną, która nakłada tarczę na pobliskich sojuszników. | |
Zaklęcie - Żwawość | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie oferuje dodatkową prędkość poruszania się, co w połączeniu z Niezłomnością powinno umożliwić ci dogonienie każdego przeciwnika. | |
Zaklęcie - Obrona Terytorialna | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie przydatne w wypadku, gdy często musisz wracać się do bazy lub twoja drużyna broni się przy Nexusie - możesz w takiej sytuacji szybko się zregenerować i wrócić do walki. W innym wypadku zaklęcie kompletnie nieprzydatne. |