Mordekaiser (Żelazny Upiór) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Wojownik (Moloch) Atak: Wręcz Typ obrażeń: Magiczne Poziom trudności: Średni Obrażenia: Wysokie Wytrzymałość: Średnia Kontrola tłumu: Niska Mobilność: Niska Preferowane role: Górna Aleja, Środkowa Aleja, Dżungla Kolejność umiejętności: R > Q > E > W | + Mocny w każdej fazie gry + Brak kosztów many + Odporny na ganki po 6 poziomie + Jego [R] wyłączy wybranego przeciwnika z walki drużynowej | - Brak jakiejkolwiek mobilności - ciężko mu dotrzeć do przeciwnika - krótkie zasięgi umiejętności |
Mordekaiser, Żelazny Upiór sieje postrach wśród graczy Strzelców bądź Magów. Bohater najczęściej widywany na Górnej Alei znany jest z jednej z najciekawszych umiejętności ostatecznym w League of Legends - [R] Wymiaru Śmierci. Potrafi on rzucić wyzwać na pojedynek dowolnego przeciwnika, stwarzając przy tym wiele okazji dla siebie i sojuszników. Reszta umiejętności o bardzo to standardowy zestaw dla Molocha - Pasyw zadaje obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia przeciwnika, a [Q] Unicestwienie to obszarowy atak który zadaje podwójne obrażenia pojedynczemu celowi. [E] Śmiertelny Uścisk stwarza ogromne zagrożenie dla mniej mobilnych jednostek, i wymusza pasywną grę na bohaterach o niskim stanie zdrowia. [W] Niezniszczalny to świetne narzędzie do obrócenia wymiany na swoją korzyść - oponent często zapomina tej umiejętności, pakując się przy tym w tarapaty. Wady Mordekaisera idealnie odzwierciedlają jego tożsamość w grze - brak mu jakiejkolwiek mobilności, a zasięg umiejętności ogranicza go do walk na odległość autoataków. Kluczem do wygranej jest eliminacja wybranego przeciwnika podczas [R] i wtopienie się w szeregi drużyny przeciwnej.
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Nadejście Ciemności - Ataki podstawowe Mordekaisera zadają dodatkowe obrażenia magiczne. Po trzech atakach lub zaklęciach przeciwko bohaterowi Nadejście Ciemności zadaje obrażenia pobliskim wrogom i zapewnia prędkość ruchu, dopóki Mordekaiser nie znajdzie się poza walką. | |
[Q] Unicestwienie - Mordekaiser uderza swoją maczugą w ziemię, zadając obrażenia każdemu trafionemu wrogowi. Obrażenia zostają zwiększone, jeśli trafi tylko jednego wroga | |
[W] Niezniszczalny - Mordekaiser przechowuje otrzymywane i zadawane obrażenia, żeby tworzyć tarczę. Może zużyć tarczę, aby się uleczyć. | |
[E] Śmiertelny Uścisk - Mordekaiser przyciąga wszystkich wrogów z danego obszaru. | |
[R] Wymiar Śmierci - Mordekaiser wciąga swoją ofiarę do innego wymiaru i wykrada część jej statystyk. Jeśli ją zabije, zachowa te statystyki, dopóki ofiara się nie odrodzi. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Alei
Mordekaiser jest w stanie poradzić sobie dużą ilością przeciwników, głównie za sprawą [W] oraz brakiem kosztów many. Grając pasywnie wystarczy używać [Q] Unicestwienia i autoataków na minionach, a później skorzystać z [W] Niezniszczalnego do uleczenia się. Jeśli wróg zapomni o odpowiedniej pozycji, to kombinacja [E] - [Q] zada duże obrażenia i zniechęci go do walki. Po udanej kombinacji wystarczy 1 autoatak do włączenia umiejętności Pasywnej, która to przechyli szalę na korzyść Żelaznego Upiora. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że Mordekaiser nie posiada jakiejkolwiek mobilności - wrogi Dżungler z pewnością będzie szukał Ganków, a bez Błysku jest duże prawdopodobieństwo, że mu się taka akcja powiedzie. Sytuacja zmienia się jednak o 180 stopni po uzyskaniu dostępu do [R] Wymiaru Śmierci - wtedy to Mordekaiser może spokojnie pchać linię w stronę wieży wroga, a przy ewentualnej zasadce wybrać sobie przeciwnika do pojedynku. Przy odpowiednim rozegraniu tej walki Żelazny Upiór prawie zawszę wychodzi z przynajmniej jednym zabójstwem.
Porada - Mordekaiser nie posiada żadnej formy ucieczki w swoim zestawie umiejętności, ale jego [E] Śmiertelny Uścisk przy rzuceniu pod własne nogi wypycha wszystkich wrogów ścigających go za plecami.
Walki Drużynowe
Mordekaiser to na swój sposób wyjątkowy bohater, ponieważ uwielbia on zarówno walki drużynowe, jak i pojedynki. Na tym etapie gry umiejętność Pasywna zadaje ogromne obrażenia w czasie, co w połączeniu z Udręką Liandry'ego i Zdobywcą tylko potęgują jego siłę na Summoner's Rift. To co go wyróżnia spośród innych herosów to wszechstronność [R] Wymiaru Śmierci. Najprościej jest wybrać wrogiego Strzelca lub Maga i rozprawić się z nim w pojedynkę, wracając do walki jeszcze silniejszym. Drugim zastosowaniem będzie wybranie bohatera, który najbardziej zagraża drużynie przeciwnej - wyłączenie go z walki przez tak długi czas potrafi drastycznie zmienić losy potyczki. Jeszcze innym zastosowaniem dla [R] będzie wybranie najsłabszego ogniwa w sytuacji kryzysowej - zabranie ze sobą wspierającego ułatwi przeżycie kolejnych chwil, tym bardziej przy włączeniu Klepsydry Zhonyi. Z tym samych względów Mordekaiser nadaję się również do Splitpushu - jego ataki podstawowe skalują się z Mocą umiejętności, a umiejętności nie kosztują go many. W sytuacji gdy drużyna przeciwna będzie starała się powstrzymać Żelaznego Upiora, wystarczy wybrać oponenta według tych samych wytycznych co powyżej, tym samym gwarantując sojusznikom masę czasu na odpowiedź na drugiej stronie mapy.
Porada - Warto śledzić kolorowe płomienie podczas trwania [R]. W zależności gdzie gracz chce wylądować po zakończonym pojedynku może on ustawić się bezpośrednio wśród członków drużyny przeciwnej (czerwone płomienie) - proponowany zestaw przedmiotów i run jest stworzony do takich sytuacji. Z drugiej strony można udać się w stronę sojuszników (niebieskie płomienie), żeby wyjść bez szwanku z nieciekawej sytuacji.