Malphite (Okruch Monolitu) w League of Legends | Bohaterowie polecani na start League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Podstawowe Informacje | Zalety | Wady |
Klasa: Obrońca (Inicjator) Atak: Wręcz Typ obrażeń: Magiczne Poziom trudności: Niski Obrażenia: Niskie Wytrzymałość: Wysoka Kontrola tłumu: Wysoka Mobilność: Niska Preferowane role: Górna Aleja Kolejność Umiejętności: R > Q > E > W | + Najlepsza inicjacja w grze + Obrażenia skalują się z pancerzem + bardzo łatwo czyści fale minionów + posiada niskie czasy odnowienia umiejętności | - Bardzo słaby przeciwko bohaterom zadającym obrażenia magiczne - Duże koszty many na wczesnym etapie gry - Podatny na ganki przeciwników - Jest bardzo słabym bohaterem do Split Pushu |
Malphite, Okruch Monolitu jest bardzo dobrą postacią dla graczy Górnej Alei, którym bardziej zależy na wygranej, niż na KDA. Już od pierwszych minut cechuje się wysoką wytrzymałością przeciwko postaciom zadającym obrażenia fizyczne. Umiejętność pasywna jest świetnym narzędziem do obrony przed agresją przeciwnika, natomiast [W] Trzask Pioruna i [E] Wstrząśnienie Ziemi z łatwością przepchną linię w kierunku wieży wroga. Jego [R] Niepowstrzymana Siła to jedna z najbardziej rozpoznawalnych umiejętności w League of Legends - jest niezawodna i świetnie wpisuje się w każdą kompozycję drużyny. Niestety jego największa zaleta jest również jego największą wadą - umiejętności skalujące się z Pancerzem praktycznie wymuszają budowanie przedmiotów z tą statystyką. W sytuacji gdy drużyna przeciwna wybierze bohaterów zadających obrażenia magiczne, to gracz zmuszony jest kompletnie zmienić swój zestaw, nie wykorzystując tym samym pełnego potencjału herosa. Jego umiejętności obszarowe również stanowią problem - Okruch Monolitu nie radzi sobie z zabijaniem stworów pod wieżą, dlatego musi on korzystać z [W] i [E], żeby przepchać linię. To z kolei kosztuje go pokaźną ilość many (szczególnie na początku) oraz stawia go w idealnej pozycji dla wrogiego Junglera.
Umiejętności
Ikona | Opis |
[Pasyw] Granitowa Tarcza - Malphite jest pokryty warstwą skał, która pochłania obrażenia w wysokości 10% jego maksymalnego zdrowia. Jeżeli Malphite nie jest atakowany przez kilka sekund, tarcza się odnowi. | |
[Q] Sejsmiczny Odłamek - Malphite wysyła przez ziemię kawał skały we wroga, zadając obrażenia przy trafieniu i wykradając prędkości ruchu. | |
[W] Trzask Pioruna - Malphite atakuje z tak ogromną siłą, że wytwarza grom soniczny. Przez kilka kolejnych sekund jego ataki zadają obrażenia obszarowe. | |
[E] Wstrząśnienie Ziemi - Malphite uderza w ziemię, wytwarzając falę uderzeniową, która zadaje obrażenia magiczne oraz zmniejsza prędkość ataku przeciwników na krótką chwilę. | |
[R] Niepowstrzymana Siła - Malphite dziko szarżuje we wskazane miejsce, zadając obrażenia przeciwnikom i wyrzucając ich w powietrze. |
Runy, Czary Przywoływacza, Przedmioty
Runa Kluczowa | Czary Przywoływacza | Przedmioty Startowe |
Przykładowy Zestaw Przedmiotów |
Walka w Alei
Malphite świetnie sobie radzi z postaciami, które zadają obrażenia fizyczne. Dzięki tarczy z oraz spowolnieniu autoataków ze [E] Wstrząśnienia Ziemi to on wychodzi na korzyść przy dłuższych wymianach. Jego największą bolączką są natomiast bohaterowie tacy jak Vladimir czy Rumble. W takim przypadku można zmienić swój przedmiot startowy na Miksturę skażenia. Pozwoli to na przyjęcie większej ilości obrażeń oraz łatwiejsze zabijanie minionów. Po uzyskaniu dostępu do [R] Niepowstrzymanej Siły można pokusić się o zabójstwo przeciwnika - najlepiej jest wtedy zachować tą umiejętność na koniec walki, kiedy nie ma on już żadnej możliwości na unik. Bezpieczniej jednak jest zachować [R] na przyjście sojuszniczego Dżunglera - lepiej jest gdy to on dostanie złoto za zabójstwo. Ostatnim wyjściem jest użycie Teleportu i zaskoczenie graczy Dolnej Alei - w przypadku trafienia obu oponentów praktycznie gwarantuje to podwójne zabóstwo dla drużyny.
Porada - Jeśli gracz grając Malphitem przesadzi z przepchnięciem linii, i da się zaskoczyć wrogiemu Leśnikowi, to może on użyć [R] do ucieczki. Dzięki temu zachowa on swój Błysk, który ma o wiele dłuższy czas odnowienia.
Walki Drużynowe
Walki drużynowe to bardzo zero-jedynkowy fragment gry dla Malphite'a. Na tym etapie gry pozostaje mu jedynie trafić swoją [R] Niepowstrzymaną Siłą w jak największą ilość przeciwników i starać się zbierać jak największą ilość obrażeń. Właśnie dlatego zalecane jest oddawanie zabójstw dla swojej drużyny - to oni muszą podążyć za inicjacją i wykończyć wrogów. Okruch Monolitu jest słabym Split-Pusherem, a dla jego Teleportu brakuje zastosowań - to on musi być pierwszy na polu walki.
Porada - Świetnym przedmiotem w późniejszej fazie gry jest Kamienna Płyta Gargulca, którą to moża aktywować zaraz po trafieniu swoim [R].