Przedmioty | Jinx | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Zestaw początkowy
Ostrze Dorana | Mikstura Zdrowia | Strażniczy Totem (Talizman) |
Ostrze Dorana i jedna Mikstura Zdrowia to standardowy zestaw początkowy dla każdego ADC grającego na dolnej alejce. Ostrze Dorana zwiększa twoje obrażenia, powiększa pulę twoich punktów zdrowia i pozwala ci wykradać małą ilość zdrowia przy każdym ataku - nie jest to może skuteczne po jednym czy dwóch atakach, ale potrafi wyleczyć sporo zdrowia w ciągu kilkudziesięciu sekund atakowania. Mikstura Zdrowia przy da ci się, gdy odniesiesz sporo obrażeń, a nie będzie możliwości, bądź czasu, na powolną regenerację za pomocą Ostrza Dorana.
Strażniczy Totem jest najlepszym wyborem jeśli chodzi o dobór totemu - pozwala ci ustawić na 60 (lub 120 czy 180, w zależności od etapu rozgrywki) sekund Totem Ukrycia, co przyda ci się szczególnie wtedy, gdy twojemu supportowi skończą się wardy, lub zostaniesz samotnie na alejce.
Przedmioty w środkowej fazie gry
Nagolenniki Berserkera | Krwiopijec | Ostrze Nieskończoności | Totem Wizji (opcjonalnie) |
Nagolenniki Berserkera to najlepszy wybór z pośród ulepszeń do butów dla każdej postaci ADC - prócz zwiększonej premii do prędkości poruszania się, dodają także bonus do szybkości ataku, który bardzo dobrze współgra z pasywnym bonusem z twojego Zmienianka! (Q). Możesz, w ekstremalnej sytuacji (np. gdy drużyna ma bardzo dużo CC, a nie posiadasz Oczyszczenia) zmienić je na Obuwie Merkurego.
Krwiopijec powinien być twoim pierwszym "dużym" przedmiotem - dodaje masę dodatkowych obrażeń, jednocześnie dając ci bardzo użyteczne wykradanie zdrowia. Po zakupie tego przedmiotu z pewnością zauważysz, że twoje obrażenia znacznie wzrosną.
Ostrze Nieskończoności to najważniejszy przedmiot dla każdego ADC - dodaje bardzo dużo punktów obrażeń (jedynie maksymalnie "zestackowany" Krwiopijec dodaje więcej), zwiększa twoją szanse na trafienie krytyczne, a także zwiększa wartość owego trafienia krytycznego do 250 % obrażeń (ze standardowych 200%). Każdy inny ADC musiałby kupić jakiś przedmiot zwiększający szybkość ataku (np. Kosę Statikka), ale Jinx posiada praktycznie niekończącą się, gigantyczną premię do szybkości ataku wbudowaną w jej Q.
Dodatkowo, powinieneś zainteresować się kupieniem Totemu Wizji i ustawienie go w jakimś kluczowym miejscu (np. w krzakach na dolnej alejce, niedaleko smoka, lub koło któregoś z buffów w waszej dżungli, jeśli jungler ma problem z utrzymaniem jej). Nie jest to gigantyczny wydatek (kilka minionów zrekompensuje go w zupełności), a może niejednokrotnie uratować wam tyłek, lub pozwolić zniwelować wroga wizję w danym miejscu.
Zestaw końcowy
Nagolenniki Berserkera | Krwiopijec | Ostrze Nieskończoności | Kosa Statikka | Ostatni Szept | Anioł Stróż | Wielki Totem Wizji (Talizman) |
Zestaw końcowy, prócz wymienionych wcześniej przedmiotów, powinien prezentować się mniej więcej tak jak na tabeli powyżej.
Kosa Statikka zwiększy twoją szybkość ataku, prędkość poruszania się i szanse na trafienie krytyczne. Dodatkowo, oferuje bardzo fajną umiejętność pasywną - przy naładowaniu 100 ładunków (które ładują się cały czas, gdy coś robisz - czy to poruszasz się, czy atakujesz), przy następnym ataku uwolniony jest ładunek, który zadaje dodatkowe obrażenia magiczne 4 celom (włącznie z tym, którego trafiłeś) - dodatkowo, atak ten może być trafieniem krytycznym, co czasami pozwala zadać gigantyczne obrażenia.
Ostatni Szept przydaje się w late game, gdy praktycznie każda postać zaczyna budować trochę wytrzymałości. Prócz dodawania dość sporej ilości obrażeń, przedmiot ten pozwala ci przebić część pancerza wroga - w połączeniu z punktami rozdanymi w specjalizacje i z dobranymi runami, bez przeszkód powinieneś poradzić sobie nawet z najtwardszymi celami.
Anioł Stróż to defensywny przedmiot, który na ogół zbudujesz jako swoista "wisienka na torcie" - choć rzecz jasna możesz go kupić wcześniej, jeśli zajdzie taka potrzeba. Prócz dodawania sporej ilości odporności na magię i pancerza, pozwala ci się odrodzić z częścią zdrowia, co w walkach w late game, gdy wskrzeszenie potrafi trwać ponad minutę, może mieć kluczowe znaczenie.
Wielki Totem Wizji (Talizman) pozwoli ci na ustawianie darmowego Totemu Wizji, zamiast standardowego, zielonego warda. Przyda się to wam w late game, by kontrolować wizję na mapie.
Zestaw ten zapewni ci:
- bardzo dużą premię do szybkości ataku, w szczególności w połączeniu z pasywną częścią umiejętności Zmienianko! (Q);
- olbrzymie obrażenia - trzy przedmioty bezpośrednio zwiększające obrażenia i 45% szansa na trafienie krytyczne pozwolą ci przebijać się przez cele jak nóż przez masło;
- sporą ilość przebicia pancerza - punkty w specjalizacjach, runy i Ostatni Szept dają ci niewiele poniżej 50% przebicia pancerza, więc nawet najtwardsze cele nie będą stanowić problemu
- dużą szybkość poruszania się, zarówno z butów drugiego poziomu jak i z Kosy Statikka;
- dość dużą ilość wykradania zdrowia - ilość zadawanych przez ciebie obrażeń powinna wyleczyć cię do pełna w przeciągu sekund;
- możliwość "drugiej szansy" poprzez wskrzeszenie za pomocą Anioła Stróża.
Dodatkowe, przydatne przedmioty i alternatywy
Widmowy Tancerz | Możesz zastąpić Kose Statikka Widmowym Tancerzem, jeśli chcesz. Widmowy Tancerz oferuje większą premię do szybkości ataku i szansy na trafienie krytyczne, lecz minimalnie mniejszą do szybkości poruszania się. Zamiast wyładowania przy 100 ładunkach oferuje możliwość przechodzenia przez jednostki. | |
Całun Banshee | Całun Banshee oferuje dość pokaźny bonus do punktów zdrowia i odporności na magię i dodaje ci tarczę, która blokuje działanie jednego, wrogiego czaru - efekt ten odnawia się 25 sekund. Możesz zastąpić Anioła Stróża Całunem Banshee, jeśli często jesteś ogłuszany lub przyciągany przez wroga. | |
Rtęciowy Bułat | Przedmiot dodający obrażenia jak i odporność na magię, obie statystyki w dość sporej ilości. Najważniejszym efektem jest jednak możliwość "zdjęcia" z siebie efektu CC (i zwiększenia szybkości poruszania się na sekundę), co może być przydatne gdy często jesteś ogłuszany. Wadą przedmiotu jest jego wysoka cena. Kup go zamiast Anioła Stróża. | |
Zaklęcie - Żwawość | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie oferuje dodatkową prędkość poruszania się, co przyda się, gdy ktoś cały czas ucieka ci o włos, lub gdy po prostu potrzebujesz tego dodatkowego "kopa". | |
Zaklęcie - Obrona Terytorialna | Zaklęcie nakładane na buty drugiego poziomu. Zaklęcie przydatne w wypadku, gdy często musisz wracać się do bazy lub twoja drużyna broni się przy Nexusie - możesz w takiej sytuacji szybko się zregenerować i wrócić do walki. W innym wypadku zaklęcie kompletnie nieprzydatne. |