Umiejętności | Quinn | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 1
Błysk (Flash) | Uzdrowienie (Heal) | Opis |
Błysk jest obowiązkowym wyborem dla każdego ADC. Uzdrowienie ułatwi utrzymanie się na linii, a także w krytycznej sytuacji może uratować życie. Dodatkowo usuwa wszelkie efekty zmniejszające skuteczność uzdrawiania. |
Umiejętności Przywoływacza/Summoner Spells - opcja 2
Błysk (Flash) | Oczyszczenie (Cleanse) | Opis |
Na taką kompozycję czarów warto się zdecydować, gdy przeciwnicy dysponują dużą ilością ogłuszeń, przestraszeń, spowolnień itd. Umiejętność ta jest szczególnie przydatna gdy musisz zmagać się z Threshem lub Leoną. |
Kolejność rozwoju
Zaczynamy z Q ponieważ jest to bezpieczniejsza opcja od E - dash w stronę przeciwnika, a na 1 lvlu nie zawsze jest to przydatny, a efekt takiego zagrania pożądany. Na drugim poziomie E może przydać się w defensywie lub gdy widzisz okazję na zdobycie zabójstwa. Po wbiciu 3 poziomu warto dysponować Wyostrzonymi Zmysłami (W), aby móc sprawdzać pobliskie krzaki nawet gdy nie mamy pod ręką Warda. W pierwszej kolejności maxujemy Q, jako umiejętność do harassowania przeciwnika. E powinno być maxowane w drugiej kolejności. Umiejętność ta przeważnie używana jest do kite'owania. Wyostrzone Zmysły (W) rozwija się w ostatniej kolejności. Oczywiście, na 6/11/16 poziomie należy pamiętać o rozwijaniu ulti.
Gonitwa/Harrier
Valor na jakiś czas oznacza przeciwników jako Wrażliwych. Pierwszy podstawowy atak Quinn wykonany przeciwko Wrażliwemu celowi zada dodatkowe obrażenia fizyczne. |
Zaawansowane:
Umiejętność ta świetnie sprawdza się przy harassowaniu przeciwnika. Oznaczone cele będą otrzymywać zwiększone obrażenia fizyczne co może postawić ich w niedogodnej sytuacji. Staraj się korzystać z pasywa kiedy tylko jest to możliwe i zmusić przeciwnika do znacznie ostrożniejszej gry. Jeśli zbliży się, aby zabić miniona możesz go za to ukarać i poczęstować dodatkowymi obrażeniami.
Oślepiający Nalot/Blinding Assault
Koszt: 50/55/60/65/70 pkt. many Zasięg: 1025 Quinn wzywa Valora, aby oślepił i uszkodził cele na tym obszarze. Valor leci w linii prostej i uderza pierwszego przeciwnika, jakiego spotka na drodze. Potem atakuje wszystkich pobliskich wrogów zadając 70/110/150/190/230 (+65% dodatkowych obrażeń od ataku) (+50% mocy umiejętności) pkt obrażeń fizycznych i oślepia ich na 1.5 sek. Aktywne jako Valor: Valor zadaje obrażenia i oślepia na 1,5 sek wszystkich wrogów w pobliżu |
Zaawansowane:
Q to podstawowa umiejętność aktywna do harassowania na linii. Valor uderza w pierwszy napotkany cel, zadaje obrażenia AoE i oślepia trafionych przeciwników. Pamiętaj jednak, aby nie wykorzystywać tej umiejętności do czyszczenia fal minionów gdy przeciwnik jest w pobliżu ponieważ może to wykorzystać i zaatakować, gdy umiejętność ta będzie na CD. Aby dobrze korzystać z Q trzeba zadbać o odpowiednie pozycjonowanie postaci do strzału. Jeśli przeciwnik chowa się za minionem i jest zaraz przy nim, możesz w niego wycelować ponieważ i tak otrzyma obrażenia.
Wyostrzone Zmysły/Heightened Senses
Koszt: Umiejętność darmowa Zasięg: 2100 Zapewnia Quinn premię do prędkości ataku i ruchu, gdy bohaterka zaatakuje Wrażliwy cel. Prędkość ataku Valora jest stale zwiększona. Aktywuj, aby Valor ujawnił znaczny obszar (nie licząc ukrytych jednostek). Bierne: Atakowanie Wrażliwego celu zwiększy prędkość ataku Quinn o 20/25/30/35/40% oraz prędkość ruchu o 20/30/40/50/60 na 3 sek. Bierne jako Valor: Otrzymuje 40/50/60/70/80% do prędkości ataku. Aktywne: Valor ujawnia znaczny obszar na 2 sek. (ukryte jednostki pozostają niewidoczne). |
Zaawansowane:
Umiejętność, która zapewni trochę więcej bezpieczeństwa na linii. Po aktywacji, Quinn odkrywa teren wokół siebie. Zamiast zrobić przysłowiowy facecheck lepiej skorzystać z tej umiejętności. W można użyć również w przypadku, gdy przeciwnik wyflashuje się w głąb dżungli lub krzaków, aby nie stracić go z pola widzenia i móc dalej atakować.
Co więcej, poprzez atakowanie Wrażliwego celu (pasyw) można zwiększyć szybkość ruchu i ataku Quinn co świetnie sprawdzi się w trakcie starcia z innym bohaterem 1 na 1. Jeśli masz mało zdrowia, a przeciwnik nie odpuszcza i wciąż Cię goni możesz na tym skorzystać i zaatakować go, aby zwiększyć prędkość ruchu i zyskać na dystansie.
Doskok/Vault
Koszt: 50 pkt many Zasięg: 700 Quinn doskakuje do przeciwnika, spowalniając go i zadając obrażenia fizyczne. Następnie odbija się od celu, przerywając mu i ląduje w odległości, równej jej maksymalnemu zasięgowi ataku. Valor natychmiast zaznaczy tego wroga jako Wrażliwego. Aktywne: Quinn doskakuje do przeciwnika, zadając 40/70/100/130/160 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt obrażeń fizycznych i zmniejszając prędkość ruchu celu o 50% (ten efekt słabnie po 2 sek). Następnie odbija się od celu, przerywając mu koncentrację i ląduje w odległości, równej jej maksymalnemu zasięgowi ataku. Valor natychmiast zaznaczy tego wroga jako Wrażliwego. Aktywne jako Valor: Valor przeprowadza taki sam atak, ale nie odbija się, ani nie oznacza wroga. |
Zaawansowane:
Doskok świetnie sprawdza się w trakcie pościgu za przeciwnikiem ponieważ skracasz dystans, a dodatkowo spowalniasz wroga. Co więcej, po skorzystaniu z tej umiejętności natychmiast oznaczasz cel, jako Wrażliwy, a tym samym zadasz dodatkowe obrażenia przy następnym ataku i zwiększysz prędkość ataku/ruchu dzięki W. Dlatego też umiejętność ta jest bardzo przydatna na polu walki. Pamiętaj, aby nie korzystać z niej gdy w pobliżu jest więcej wrogów ponieważ możesz wpakować się w niezłe tarapaty i znaleźć się w samym centrum walki.
Wspólne Działanie(Uderzenie z Nieba)/Tag Team (Skystrike)
Koszt: 100 pkt. many Valor zastępuje Quinn na polu walki. Po ponownym aktywowaniu ulti, Quinn wraca z Gradem Strzał, zadając fizyczne obrażenia wszystkim znajdującym się w pobliżu wrogom. Aktywne: Valor zastępuje Quinn na polu walki jako mobilny atakujący w zwarciu na 20 sek. Valor może przenikać przez jednostki i otrzymuje +80/90/100% pkt. do prędkości ruchu, zmniejszonych do +20/30/40%, gdy bierze udział w walce. Ponowne użycie: Quinn powraca, by wykonać Uderzenie z Nieba, zadając od 100/150/200 (+50% dodatkowych obrażeń od ataku) do 200/300/400 (+100% dodatkowych obrażeń od ataku)pkt. obrażeń fizycznych wszystkim wrogom na dużym obszarze, w ilości zależnej od tego, ile pkt. zdrowia im brakuje. Jeśli Uderzenie z Nieba nie zostało rzucone przed końcem działania tej umiejętności, zostanie rzucone automatycznie. |
Zaawansowane:
Quinn zostaje zastąpiona przez Valora na polu walki przez co postać zyskuje znaczny bonus do szybkości ruchu.
W postaci Valora, Quinn może w dalszym ciągu korzystać ze swoich umiejętności, które teraz są odpowiednio dopasowane do jej towarzysza. Po ponownym aktywowaniu ulti, Quinn powraca na mapę zadając przy tym obrażenia AoE.
Pamiętaj, że zadasz tym większe obrażenia im mniej zdrowia mają przeciwnicy także umiejętność ta bardziej wykorzystywana jest w charakterze finishera, niż openera. Dlatego nie wskakuj w formie Valora w sam środek starcia drużynowego jeśli większość z wrogów nie ma bardzo mało zdrowia, bo bardzo szybko Quinn może zostać zlikwidowana.