Umiejętności | Brand | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Czary Przywoływacza/Summoner Spells Mid/Support
Błysk / Flash | Porażenie / Smite | Opis |
Błysk to standard u większości bohaterów, a w szczególności u kogoś tak wolnego, jak Brand. Czar ten pozwoli ci odskoczyć od wroga. W przypadku ganku lub walki drużynowej gdzie ktoś zajdzie cię od boku to ten czar jest niezastąpiony. Ignite to standard na Brandzie niezależnie czy jesteś na midzie czy też na suporcie. Coraz częściej obserwuje się zagrania tak zwanych agresywnych supportów, którzy próbują po prostu wybić wrogiego adc czy supporta nawet, jeśli mieliby zrobić to w pojedynkę. Ignite w połączeniu z umiejętnością pasywną oraz masterką może nieźle podpiec przeciwnego adc. Na midzie służy oczywiście do dobijania gdy ma się pewność że zabije się przeciwnika. |
Przydzielanie punktów umiejętności na midzie
Przydzielanie punktów umiejętności jako support
Opis Umiejętności
Płomień
Zaklęcia Branda podpalają cel zadając mu obrażenia magiczne przez 4 sekundy. Podczas trwania płomienia, wszystkie inne umiejętności Branda na tym bohaterze zyskują dodatkowe efekty. |
Wyjaśnienie:
Umiejętność pasywna Branda która pozwala na podpalenie przeciwników. Jest to zmora dla tanków w late'gamie, a w połączeniu z Rylai pozwala na ciągłe spowolnienie przeciwnika. Płomień zadaje obrażenia bazujące na maksymalnym zdrowiu przeciwnika, a więc im więcej ma on życia tym większe obrażenia zada umiejętność pasywna. W połączeniu z Rylaiem oraz Maską Liandry to piękna kombinacja.
Umiejętność idealna do walki z tankami przez dłuższy czas. Po prostu trzeba uciekać przed przeciwnikiem, a następnie rzucać zaklęcie. Nie dość, że przeciwnik będzie otrzymywał cały czas obrażenia, to jeszcze będzie gonił cały czas na spowolnieniu (o ile masz przedmiot Rylai, ale to podstawa).
Spalenie
Brand rzuca przed siebie kulę ognia, która zadaje obrażenia i naznacza cel umiejętnością bierną przy trafieniu. Oobrażenia : 80 / 120 / 160 / 200 / 240 (+65% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych Płomień: Jeśli cel zostaje naznaczony umiejętnością bierną, zostaje ogłuszony. Koszt many: 50 Zasięg: 1050 |
Wyjaśnienie
Umiejętność używana głównie do ogłuszania lub obijania przeciwników. Jeśli cel stoi tak daleko, że nie masz szans na trafienie go innymi umiejętnościami, można skorzystać z tej umiejętności, by spróbować uprzykrzyć celowi życie. Należy jednak uważać, gdyż jest to jedyna umiejętność, która może ogłuszyć przeciwnika. Bez niej, Brand nie ma praktycznie możliwości na obronę przed wrogimi bohaterami.
Drugim sposobem jest połączenie Spalania ze Słupem Ognia, Pożogą, czy Piroklazmem. Należy wcześniej użyć jednej z pozostałych umiejętności na wrogu, a następnie użyć Spalenia, by ogłuszyć wroga.
Najlepszą kombinacją ataku jest: Pożoga -> Spalenie - > Słup Ognia - > Piroklazm.
Słup Ognia
Brand po krótkim przygotowaniu rzuca słup ognia o dziqałaniu obszarowym. Umiejętność zadaje obrażenia magiczne wszystkim celom w obszarze działania i podpala je umiejętnością paswną. Cele, które są wcześniej podpalone otrzymują 25% większe obrażenia od tej umiejętności. Zasięg: 900 Płomień: Jeśli cel zostaje naznaczony umiejętnością bierną, otrzymuje 25% więcej obrażeń od tej umiejętności. Obrażenia: 75 / 120 / 165 / 210 / 255 (+60% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych. Koszt many: 70/80/90/100/110 |
Wyjaśnienie
Umiejętność zadająca największe obrażenia u tego bohatera. Należy używać jej na jak największą ilość wrogich bohaterów. Należy pamiętać, że umiejętności Branda też dobrze sprawdzają się przeciw tankom ze względu na umiejętność bierną. Więc zaatakowanie wytrzymalszych przeciwników też wyjdzie drużynie na dobre.
Jeśli masz możliwość możesz spróbować wykonać ładną, ale trudną kombinację: Spalenie -> Pożoga na trafionym przeciwniku -> Słup Ognia na wszystkich podpalonych przeciwnikach -> Piroklazm.
Ta kombinacja jest bardzo efektywna, ale wymaga podejścia blisko przeciwników by użyć Pożogi.
Pożoga
Brand atakuje przeciwnika wybuchem, który sprawia, że ten otrzymuje obrażenia magiczne, oraz zostaje naznaczony umiejętnością pasywną. Płomień: Jeśli cel zostaje naznaczony umiejętnością bierną, Pożoga przenosi się na wszystkie jednostki które znajdują się w pobliżu. Obrażenia: 70 / 105 / 140 / 175 / 210 (+55% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych. Koszt many: 50 |
Wyjaśnienie
Najlepsza umiejętność do kombinacji z Spaleniem. Podczas walk na linii najlepiej jest podpalić przeciwnika pożogą. Jest to umiejętność na kliknięcie na przeciwniku, więc nie ma możliwości by tego uniknął. Po trafieniu warto dodać do tego trafienie Spaleniem, dzięki któremu przeciwnik będzie ogłuszony. Gdy to nastąpi można na spokojnie zadać mu ogromne obrażenia Słupem Ognia. Taka kombinacja zadaje naprawdę duże obrażenia dla pojedynczego celu, a w początkowej fazie gry, jeśli dorzuci się do tego parę auto ataków i podpalenie to przeciwnik nie ma praktycznie szans na przeżycie.
Piroklazm
Brand rzuca wielką kulą ognia w wybranego przeciwnika. Kula zadaje obrażenia magiczne, podpala cel oraz odbija się maksymalnie do 5 razy w inne jednostki. Jeśli przeciwnicy zostali wcześniej naznaczeni umiejętnością pasywną to mają priorytet dla odbicia. Zasięg: 750 Obrażenia: 150 / 250 / 350 (+50% mocy umiejętności) punktów obrażeń magicznych. Płomień: Jeśli cel zostaje naznaczony umiejętnością bierną, umiejętność odbije się w kierunku tego bohatera. Koszt many: 100. |
Wyjaśnienie
Potężna umiejętność Brand pokazuje pazur dopiero, gdy w pobliżu jest dwóch lub większa ilość bohaterów. Podczas walki na linii warto używać go tylko do dobijania przeciwnika, lub gdy wróg jest obok pojedynczego miniona. Sprawi to, że przeciwnik oberwie z Piroklazmu kilka razy, gdyż umiejętność nie będzie miała innych celów do obrania.
Dodatkowo dobrze jest jej używać, gdy gankuje cię przeciwny jungler. Sytuacja dwóch na jednego jest dla Branda o tyle korzystna, że przy odrobinie umiejętności będzie mógł zabić dwie osoby tą umiejętnością.
Podczas walk drużynowych warto używać tej umiejętności, gdy przeciwnicy są skupieni w grupie. Połączenie tej umiejętności rzuconej wcześniej, a następnie Słupa Ognia, może dać bardzo dobre korzyści.