Przeciwnicy (nie tylko) na linii | Twisted Fate | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniższe opisy, to nie tyle opisy przeciwników na linii, co opisy postaci, które w wyraźny sposób nas kontrują i sposoby radzenia sobie z nimi. Jeśli chodzi o grę na linii, nie jesteśmy postacią nastawioną na wygrywanie jej, więc schemat działania jest taki sam przeciwko wszystkim postaciom (Poza zabójcami takimi jak Fizz, ale taki przykład znajduje się poniżej). Na linii gramy defensywnie i przede wszystkim unikamy walki (chyba, że pomaga nam nasz jungler) i spokojnie farmimy, czekając na okazję do zgankowania innych linii.
Przeciwnik | Ikona | Poziom trudności | Opis |
Fizz | Wysoki | Fizz uchodzi za największą kontrę Karciarza i nie jest to czcze gadanie. Mechanicznie ma możliwości do kontrowania wszystkiego, co chcemy zrobić. Jeśli gracz umie to wykorzystać, to będziemy w nie lada tarapatach. Jego E, może anulować nasza żółtą kartę, a sama rybka posiada ogromne obrażenia, także we wczesnej fazie gry (gdzie my z kolei jesteśmy słabi) i może z łatwością dostać się do nas i je nam wpakować. Gramy super defensywnie, skupiamy się tylko na dobijaniu minionków, natomiast jeśli mielibyśmy przypłacić 1 życia, dobicie 1 czy dwóch, to odpuszczamy - nie idziemy w zaparte. Ulitmate zawsze używamy, tak aby Fizz nas nie widział, jego knock up, może przerwać nam teleport, albo w lepszym wypadku "tylko" przykleić do nas rekina, który teleportuje się razem z nami. Na linii jesteśmy bez szans, jeśli chodzi o wymiany, skupiamy się na farmieniu i jak najczęstszym gankownaiu innych linii. | |
Ahri | Wysoki | Sytuacja podobna jak z Fizzem, z tym że po 6 poziomie Ahri nie musi wiele zrobić żeby się do nas dostać, 3 darmowe flashe które dodatkowo zadają spore obrażenia wystarczą, dlatego musimy być czujni i posiadać dobry refleks. Żółta karta w takiej sytuacji jest konieczna. Na linii przede wszystkim unikamy jej umiejętności zwłaszcza E, które może nas omamić na sekundę i Q, które zadaje Prawdziwe Obrażenia, podczas powrotu kulki do lisicy. Prosimy junglera o wsparcie, po 6 poziomie, możliwe że uda nam się zmusić ją do użycia ulti defensywnie, do ucieczki i zapewnimy sobie trochę minut spokoju. Szczęśliwie, lisica nie ma jak uniknąć naszego ogłuszenia, więc im gra będzie trwała dłużej, tym my zyskujemy na sile a ona traci. | |
Ziggs | Średni | Farmfest. Przy rozważnej grze i unikaniu jego bombek, będzie to dla nas linia na remis. Problemem jest fakt, że posiada on ultimate o dużym zasięgu, które może pokrzyżować nam plany, kiedy używamy Bramy na inne linie. W późnej fazie gry, nasza złota karta wyłącza go z gry, ale należy pamiętać, że do Ziggsa bardzo ciężko się dostać przez to, że posiada on spore zasięgi swoich umiejętności. Możemy spróbować sztuczki z ultimate w środek walki drużynowej, aby go dorwać i zabić, albo zmusić do odwrotu. W walkach drużynowych powinien on stanowić priorytet, ponieważ zadaje ogromne obrażenia obszarowe, które dodatkowo mają mały czas odnowienia. | |
Morgana | Ekstremalny | Morgana może zniszczyć nam grę, jeśli tylko dobrze wykona swoje zadanie. Jej Czarna Tarcza, jest utrapieniem przez cały czas trwania meczu. Ganki na dolną linię mijają się z celem, a jeśli już do nich podchodzimy to uważnie obserwujemy wydarzenia na linii i staramy się teleportować, kiedy Morgana użyje już swojej tarczy i będzie czekała na jej odnowienie. W przypadku nieudanych ganków na dole, górna linia będzie spodziewać się naszej wizyty i tracimy element zaskoczenia. Potrzeba niestandardowych zagrań całej drużyny, o co trudno w solo kolejce rankingowej. W walkach drużynowych Morgana, na pewno będzie bronić celu, który chcielibyśmy jak najszybciej wyeliminować nasza żółtą kartą, dlatego trzymamy się z tyłu i staramy się zadawać jak najwięcej obrażeń (pamiętamy o pasywie Zmory Licza). Szczęśliwe dla nas, nasze W ma mniejszy czas odnowienia niż Czarna Tarcza i powinniśmy to wykorzystywać. | |
Nocturne | Średni | Tego pana nie mogło tutaj zabraknąć. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego, już odpowiadam. To jedyna postać, która kontruje Przeznaczenie. Jego Paranoja, użyta w tym samym momencie pozbawia nas naszej boskiej wizji na całej mapie. Choć czas trwania naszego ultimate trwa dłużej niż jego, to w sytuacji, gdy szykujemy się do ataku z zaskoczenia, a całą mapę ogarnia Paranoja, zaczynamy grać z przeciwnikiem w otwarte karty i niczym go nie zaskoczymy, pomijając fakt, że zgubimy go na mapie i teleportacja może okazać się bez sensu. Jeśli często przytrafiają się sytuacje jak powyższa, możemy mieć nie lada problem z przydatnością dla naszego zespołu. Nocturne nie będzie jednak zostawiał swojego ulti tylko dla nas, po tym jak użyje go na ganku, mamy swoją szansę i musimy ją wykorzystać. |