Umiejętności | Miss Fortune | League of Legends League of Legends poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Opis | Błysk/Flash | Uzdrowienie/Heal |
Najpopularniejszy zestaw |
Opis | Błysk/Flash | Oczyszczenie/Cleanse |
Zestaw dla doświadczonego gracza |
Jeśli nie masz doświadczenia w grze League of Legends najlepiej zacznij od pierwszego zestawu czarów. Błysk zapewni ci możliwość ucieczki albo dobicia przeciwnika, a Uzdrowienie zwiększy szansę na przeżycie twoją i wspierającego. W krytycznych momentach możesz użyć Uzdrowienia żeby uciec z niebezpiecznego obszaru kiedy otrzymasz obrażenia i pasywa przestanie działać. Jeśli jesteś doświadczonym graczem możesz rozpocząć grę z Oczyszczeniem. Pozwoli ci uwolnić się z zasadzki lub zneutralizować efekt nałożony przez postać z którą się pojedynkujesz.
Rozwój umiejętności
W pierwszych minutach gry Miss Fortune najlepiej odblokuj Dwustrzał (Q) i Szybki Krok (W). Umiejętności te pozwolą ci łatwiej zabijać miniony i nękać przeciwnika bez narażania się na ciosy. Twoim głównym celem jest jednak rozwój umiejętności Deszcz Kul (E). Zapewni Ci odpowiednią kontrolę nad przeciwnikiem w alei oraz pozwoli zażegnać niebezpieczeństwo ze strony wrogiego dżunglera. Używając często Deszczu Kul szybko stracisz zasoby many, więc pamiętaj żeby używać go głównie aby zapobiec działaniom przeciwnika lub ułatwić wykończenie celu sobie lub twojej drużynie.
Miłosne klepnięcie
Miłosne Klepnięcie (umiejętność pasywna) - Ataki podstawowe Miss Fortune zadają dodatkowe 50-100% obrażeń ataku (30-50% obrażeń ataku w przypadku stworów i wież) nowym celom. |
Zaawansowane:
Pamiętaj, że umiejętność pasywna nie ma żadnego czasu odnowienia, za każdym razem kiedy wymienisz cele, nowy cel otrzyma dodatkowe obrażenia. Wykorzystaj to do nękania z AA nieuważnych przeciwników. W pierwszych minutach gry skup się na obijaniu supporta jeśli nie ma ataków dystansowych. Zmiana celu pomoże również dobijać grupy stworów, które podejdą pod twoją wieżę.
Dwustrzał (Q)
Dwustrzał - Aktywna: Miss Fortune wystrzeliwuje pocisk, który trafia wroga i cel za nim zadając obrażenia fizyczne pierwszemu celowi równe 20/35/55/65/80 (+85% obrażeń ataku)(+35% mocy umiejętności). Drugi cel otrzyma zwiększone obrażenia równe 40/70/100/130/160 (+100% obrażeń ataku)(+50% mocy umiejętności) Zasięg: 650 jednostek. Stożek działania: 60° Jeśli pierwszy cel umiejętności zginie, drugi pocisk zada dodatkowe 50% obrażeń. 60/105/150/195/240 (+150% AD)(+75% AP) Zasięg: 500 jednostek |
Zaawansowane:
Jeśli nie masz wprawy w używaniu tej umiejętności pamiętaj, że możesz w trakcie gry kliknąć na ikonę Dwustrzału i nakierować na dowolny cel, żeby zobaczyć zasięg działania odbicia i rozmiar stożka. Twoim najważniejszym celem przy użyciu tej umiejętności jest ustawienie się pod odpowiednim kątem do przeciwnika. Najlepiej będzie jeśli będziesz stał na wprost niego. Celuj w ostatnią linię minionów przed wrogiem, najlepiej w stwory, które możesz zabić pierwszym wystrzałem. Umiejętność ta sprawdza się znakomicie, kiedy gonisz grupę mocno obitych przeciwników.
Szybki Krok (W)
Szybki Krok - Pasywnie: Po pięciu sekundach bez otrzymywania obrażeń Miss Fortune otrzymuje dodatkowe 25 premii do prędkości poruszania się. Premia rośnie z każdą sekundą, aż do osiągnięcia maksymalnej wartości (60/70/80/90/100) Aktywnie: Miss Fortune zyskuje maksymalną bierną premię do prędkości ruchu i premię do prędkości ataku na trzy sekundy (40/55/70/85/100%). Miłosne Klepnięcia przedłużają czas trwania premii do prędkości ataku o sekundę (o dwie sekundy jeśli atakujesz bohatera) |
Zaawansowane:
Najważniejszym aspektem tej umiejętności jest fakt, że zmiana celu przedłuża bonus do prędkości ataku. Wykorzystaj ten fakt dla łatwiejszego farmienia linii lub zadawania większych obrażeń szczególnie jeśli jest więcej przeciwników. Premię warto wykorzystać też do niszczenia wież, o ile w pobliżu znajdą się wrogie stwory. Staraj się przełączać pomiędzy wieżą a stworami co atak, a każdy obiekt zniszczysz błyskawicznie.
Deszcz Kul (E)
Deszcz Kul - Aktywna: Miss Fortune wystrzeliwuje w powietrze setki kul, które po 0.5 sekundy spadają na wyznaczony obszar. Zadają obrażenia magiczne co 0.25 sekundy przez 3 sekundy i spowalniają trafionych wrogów na 1 sekundę. Zasięg: 1000 jednostek Średnica: 1000 jednostek Obrażenia magiczne co 0.25 sek.: 10/14,4/18,8/23,1/27,5 (+10% AP) Maksymalne obrażenia: 80/115/150/185/220 (+80% AP) Spowolnienie: 28/36/44/52/60% |
Zaawansowane:
Pamiętaj żeby używać tej umiejętności oszczędnie. Przydatna jest głównie w sytuacjach kiedy próbujesz odciąć grupę przeciwników od walki lub neutralizujesz gank wrogiego junglera. Pamiętaj, że twoja specjalizacja zwiększa obrażenia przeciwko m.in. spowolnionym celom, więc postaraj się dodatkowo obijać z AA przeciwników, którzy będą w zasięgu tej umiejętności.
Czas na Ostrzał (R)
Czas na ostrzał - Aktywna: Miss Fortune koncentruje się przez dwie sekundy ostrzeliwując obszar w kształcie stożka. Przy pełnym użyciu umiejętności wystrzeliwuje kilkanaście fal, których ilosć zwiększa się z rozwojem umiejętności (12/14/16). Zasięg: 1400 jednostek. Obrażenia od fali kul mogą stać się krytyczne i zadają wtedy więcej obrażeń o 20% + (1 + premia do obrażeń krytycznych) Maksymalne obrażenia (16 fal): (1200% AD)(320% AP) Maksymalne obrażenia krytyczne (16 fal): (1440% AD)(384% AP) |
Zaawansowane:
Ultimate Miss Fortune jest bardzo potężny lecz bardzo łatwo go przerwać. Staraj się zająć dogodną pozycję, która umożliwi ci wystrzelenie wszystkich fal. Obrażenia zadane przez tą umiejętność dosłownie zdezintegrują przeciwną drużynę, dzięki temu możesz z łatwością przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść. Nigdy nie zaczynaj walki od tej umiejętności, chyba, że dobiegasz do trwającej teamfightu. Użycie tej umiejętności zmusi przeciwników do natychmiastowego przemieszczenia bądź skupienia się na tobie.