Różne - Znajdź flet Pantei | Questy Akademii Bardów w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się opis przejścia misji Znajdź flet Pantei. To jeden z drobnych questów powiązanych z frakcją Akademii Bardów. Na poszukiwania fletu należy wyruszyć do Jaskini Hoba, w której przebywają szkielety i nekromanci. Poszukiwany obiekt jest w skrzyni na samym końcu lochu.
Uwaga! Do tego zadania możesz przystąpić dopiero po ukończeniu jedynego nadrzędnego questu Akademii Bardów, czyli Podsycanie płomieni.
Wybierz się do Akademii Bardów w Samotni i odszukaj Panteę Ateię (powyższy screen). Kobieta poinformuje Cię w trakcie rozmowy o kradzieży tytułowego fletu, za co odpowiada jej była uczennica Larina. Pantea nie zamierza odkupywać fletu, tylko będzie chciała żeby siłą go odebrać pewnemu nekromancie, który aktualnie jest w jego posiadaniu.
Wyjdź z akademii, otwórz mapę świata i zaplanuj podróż do Jaskini Hoba (powyższy screen). Miejsce to znajduje się w północnej części Skyrim i jeżeli jeszcze go nie odblokowałeś to najlepiej będzie rozpocząć w Zimowej Twierdzy lub w Gwieździe Zarannej. Do wejścia do jaskini najlepiej jest zbliżyć się od południowej strony, wybierając ścieżkę biegnącą między dużymi lodowcami.
Wejdź do jaskini i przystąp do jego eksploracji, przemierzając liniowe korytarze i natrafiając na niewielkie pomieszczenia. Po drodze będziesz atakowany przez szkielety i nekromantów (powyższy screen). W szczególności radzę uważać właśnie na nekromantów, bo są oni w stanie nie tylko rzucać zaklęcia ofensywne, ale również przyzywać do życia kolejnych nieumarłych lub poległych kolegów. W każdej z rozegranych bitew najpierw likwiduj silniejszych nekromantów, a dopiero na końcu uczniów.
Docelowo musisz dotrzeć do większego pomieszczenia zlokalizowanego w północno-wschodniej części jaskiń. Przystąp tu do walk z najliczniejszą jak dotąd grupą wrogów, skupiając się głównie na atakowaniu stanowiącego duże zagrożenie dominującego nekromanty. Po wygranej bitwie rozejrzyj się za zamkniętym kufrem i następnie udaj się na wschód. Tutejsze przejście jest zablokowane (powyższy screen), ale pociągnięcie za łańcuch znajdujący się na prawej ścianie rozwiąże ten problem.
W trakcie podróży do ostatniej sali uważaj na lodowe pułapki, które możesz rozbroić zabierając z piedestałów klejnoty duszy. Po dotarciu w oznaczone przez grę miejsce czeka Cię ostatnia bitwa z nekromantami. Radzę w całości skupić się na atakowaniu mistrza nekromanty (powyższy screen), albowiem jest on w stanie w łatwy sposób wskrzeszać swoich uczniów. Dbaj o stan zdrowia bohatera, bo wspomniana postać będzie też korzystała z silnych czarów lodowych, tak więc łatwo będzie tu można zginąć.
Po wygranej bitwie rozejrzyj się po okolicy i zauważ, że Larina została już zamordowana. Zabierz flet Pantei z dużego kufra (powyższy screen) i po dostatecznym zbadaniu jaskini opuść tę lokację. Powróć do Akademii Bardów z zamiarem zwrócenia fletu zleceniodawczyni tego questu. Pantea nie będzie miała dla Ciebie żadnej nagrody rzeczowej, ALE za to przyczyni się do rozwinięcia o 1 punkt sześciu umiejętności najbardziej przydatnych dla maga, czyli Przemiany, Przywołania, Przywracania, Zaklinania, Zniszczenia i Iluzji.