Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 grudnia 2019
Ta strona poradnika do gry The Elder Scrolls V: Skyrim ma do zaoferowania opis przejścia pobocznego zadania Święte próby Kyne. W ramach tego questu bohater przystępuje do wielu różnych polowań na święte duchy potworów i dzikich zwierząt. Ostatnia próba dotyczy pokonania trolla i zaliczenie jej nagrodzone zostanie m.in. amuletem o unikalnych właściwościach.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Pokonaj ducha wilka
- Nowy cel główny: Pokonaj ducha ślizgacza
- Nowy cel główny: Pokonaj ducha kraba błotnego
- Nowy cel główny: Wróć do Frokiego
- Nowy cel główny: Pokonaj ducha kota szablozębnego
- Nowy cel główny: Pokonaj ducha mamuta
- Nowy cel główny: Pokonaj ducha niedźwiedzia
- Nowy cel główny: Wróć do Frokiego
- Nowy cel główny: Pokonaj ducha trolla
- Nowy cel główny: Wróć do Frokiego
Uaktywnienie questu
Podczas swoich podróży po Skyrim być może będziesz miał ochotę odwiedzić południowo-zachodnie rejony domeny Pękniny. Jeśli tak, przy okazji powinieneś zajrzeć do Chaty Frokiego. Znalezienie jej nie należy do najłatwiejszych, dlatego poniżej znajdziesz stosowną mapkę.
Kiedy wejdziesz do domostwa, zauważysz tam całe mnóstwo trofeów łowieckich, a pośród nich starca oraz dziecko. Kiedy zagadniesz starszego człowieka, dowiesz się, że jest on wyznawcą starszych bogów, którzy obecnie są znieważani. Jako, że jest już dość wiekowy, chciałby przekazać swoje dziedzictwo kolejnym pokoleniom. Jeśli będziesz dla niego uprzejmy, zaproponuje Ci polowanie na trzy święte duchy: ślizgacza, wilka i kraba błotnego. Wypełniając zadanie, wiele się nauczysz o łowieckim fachu.
Zanim wyjdziesz z chatki pustelnika, rozejrzyj się jeszcze po jego regałach. Wśród masy szpargałów znajdziesz książkę Vernaccus i Bourlor, gwarantującą wzrost umiejętności Strzelectwo.
Nowy cel główny: Pokonaj ducha wilka
Nowy cel główny: Pokonaj ducha ślizgacza
Nowy cel główny: Pokonaj ducha kraba błotnego
Wszystkie cele Twojego polowania zostały zaznaczone na mapie (klawisz M), przez co nie powinieneś mieć z ich wyśledzeniem żadnych problemów. Ducha ślizgacza znajdziesz w Nawietrznych Ruinach na południowy-zachód od Gwiazdy Zarannej - przeciwnik jest bardzo słaby, więc pokonasz go jednym strzałem z łuku (screen poniżej).
Nie inaczej będzie z duchem wilka. Odnajdziesz go na północny-wschód od Falkret, w jaskini przed jeziorem. Ten przeciwnik również błyskawicznie polegnie - nie musisz się nawet starać. Nieco silniejszy jest duch kraba błotnego, żyjący na południowym wschodzie od Rorikstead. Prawdopodobnie będziesz musiał poświęcić na niego nie jedną, a dwie strzały (lub kilka ciosów).
Po tym, jak pokonasz wszystkie trzy bestie, powinieneś powrócić do Frokiego i odebrać nagrodę. Starzec powinien być z Ciebie dumny - w końcu poradziłeś sobie bez najmniejszego trudu.
Nowy cel główny: Wróć do Frokiego
Po tym, jak wejdziesz do chaty pustelnika, powiedz mu o swoim sukcesie. Starzec skwituje to tylko stwierdzeniem, że "być może nie jesteś jednak do niczego", po czym zleci Ci zabicie trzech kolejnych duchów. Jak widać, prawdziwe wyzwania dopiero na Ciebie czekają - dotychczasowe były ledwie rozgrzewką.
Nowy cel główny: Pokonaj ducha kota szablozębnego
Nowy cel główny: Pokonaj ducha mamuta
Nowy cel główny: Pokonaj ducha niedźwiedzia
Umiejscowienie wszystkich przeciwników znowu zostało zaznaczone na Twojej mapie - wystarczy, że na nią spojrzysz i udasz się w wyznaczone miejsca. Ducha kota szablozębnego znajdziesz na południowy-wschód od Zimowej Twierdzy, obok Zaułku Czeladnika. Najlepiej zrobisz wchodząc na klif i ostrzeliwując drapieżnika z góry - nie będzie miał gdzie uciec i szybko polegnie (screen poniżej).
Ducha mamuta spotkać możesz na północ od Białej Grani - pasie się tak samo, jak jego żywi bracia. Na swoje nieszczęście, wielki słoń wybrał dla siebie nienajlepsze miejsce - rozsiadł się bowiem w niecce, z której ciężko się wydostać, a która wprost idealnie nadaje się do tego, aby zrobić w niej zasadzkę (screen poniżej). Nic nie stoi więc na przeszkodzie, abyś zaczaił się na górze zbocza i stamtąd zastrzelił bestię - czy to przy użyciu strzał, czy to czarów. Fizyczny kontakt z mamutem nie jest natomiast wskazany - posiada on bowiem bardzo potężny atak, którym zabije Cię w kilka chwil.
Ostatnią z bestii tego zlecenia, czyli ducha niedźwiedzia, spotkasz na północny zachód od Falkret, zaraz przy Grobowcu Zmierzchu. Misiek nie jest wcale silniejszy od swoich żywych braci, w związku z czym pojedynek z nim nie należy do najtrudniejszych. Wystarczy, że będziesz odpowiednio szybko wymierzał ciosy.
Nowy cel główny: Wróć do Frokiego
Po pokonaniu trójki silniejszych przeciwników, możesz już pochwalić się pustelnikowi swoimi osiągnięciami. Kiedy dotrzesz na miejsce, otrzymasz pochwałę oraz... zlecenie zabicia ostatniej z bestii. Tym razem czeka Cię pojedynek z duchem trolla. To już nie przelewki, w związku z czym powinieneś dobrze się uzbroić, zanim wyruszysz w drogę.
Nowy cel główny: Pokonaj ducha trolla
Swój ostatni cel możesz znaleźć pomiędzy Białą Granią a Wieżami Valtheim, w jaskini nazywanej Zimową Strażnicą. Wchodząc do środka przygotuj się na walkę nie z jednym, a z trzema trollami - obok ducha znajdziesz bowiem dwóch jego braci i to całkiem żywych. Pamiętaj o tym, że trójokie stworzenia są bardzo wrażliwe na ogień i wykorzystaj to przeciwko nim.
Jeżeli nie posiadasz czarów opartych na ogniu, staraj się eliminować wrogów po cichu, jednego po drugim (szczególnie przydaje się tutaj łuk). Jeśli nie mógłbyś sobie z nimi poradzić, zawsze możesz wyjść na zewnątrz jaskini i tam zregenerować siły - przeciwnicy nie będą Cię ścigać.
Kiedy zakończysz rozprawę z trollami, rozejrzyj się po lokacji, gdzie je znalazłeś. W niecce za drzewem znajdziesz bowiem obóz bandytów (wszyscy leżą martwi), a w nim łuk Frokiego, wart nieco grosza. Wychodząc z jaskini zwróć szczególną uwagę na widok, jaki pojawi się przed Tobą - nie ulega wątpliwości, że tę lokację stworzono głównie po to, abyś mógł podziwiać widoki.
Nowy cel główny: Wróć do Frokiego
Pokonawszy wszystkie przeciwności, możesz już wrócić do Frokiego i obwieścić mu, że wykonałeś wszystkie jego zadania. Jeśli w jaskini trolla znalazłeś łuk staruszka, w pierwszej kolejności mu go pokaż (później nie będziesz już miał takiej okazji). Mężczyzna będzie wzruszony na tyle, że pozwoli Ci zachować cenny przedmiot. Kiedy zaś powiesz mu o sukcesie swojego polowania, ogłosi Cię on swoim przyjacielem i podaruje amulet Kyne (-10% do obrażeń zadawanych przez zwierzęta, +5% do obrażeń strzeleckich).
W tym momencie kończy się to zadanie. Udowodniłeś już, że jesteś najlepszym myśliwym w całym Skyrim i uzyskałeś błogosławieństwo bogini łowów.