Wprowadzenie | Questy daedryczne | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Niniejszy poradnik zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich piętnastu zadań (questów) daedrycznych zawartych w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. Każde z daedrycznych bóstw ma swoją odrębną misję i można do nich przystępować w dowolnej kolejności. W omówieniach questów znalazły się przede wszystkim informacje dotyczące wszystkich możliwych sposobów ich odblokowywania, jak również dodatkowych warunków, które niekiedy należy spełnić. Dużo miejsca poświęcono przedstawieniu lokacji, z których pozyskuje się ważne artefakty, czy podejmowaniu decyzji w sprawie wyboru zakończenia. Opis przejścia oferuje ponadto kompletne instrukcje rozwiązywania napotykanych w trakcie gry zagadek, jak również podpowiedzi odnośnie staczania walk w oparciu o diametralnie różne style gry. Całość uzupełniają wysokiej jakości zdjęcia i mapy, ukazujące najważniejsze momenty rozgrywki.
Pełne zestawienie daedrycznych questów:
- Okno do świata duchów (Hermaeus Mora)
- Księżycowa choroba (Hircyn)
- Powiew śmierci (Namira)
- Czarna Gwiazda (Azura)
- Umysł szaleńca (Sheogorath)
- Dom koszmarów (Molag Bal)
- Przeklęte plemię (Malacath)
- Jedyne lekarstwo (Peryite)
- Najlepszy przyjaciel daedry (Clavicus Złośliwy)
- Przedświt (Meridia)
- Pamiętna noc (Sanguine)
- Koszmar na jawie (Vaermina)
- Szepczące drzwi (Mephala)
- Fragmenty przeszłości (Mehrunes Dagon)
- Zew Boethiah (Boethiah)
Dodatkowe uwagi
Poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:
- Kolor czerwony odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.
- Kolor niebieski odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.
- Kolor zielony odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci
- Kolor pomarańczowy odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz Słów Mocy, choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).
Uwaga! Poradnik przygotowany został na bazie podstawowej polskojęzycznej wersji gry, czyli takiej, która dostarczona została do sklepów w dniu jej oficjalnej premiery. Wraz z publikacją kolejnych oficjalnych aktualizacji niektóre drobne elementy gry, jak na przykład rodzaje nagród przyznawanych za wykonywanie questów, mogą ulec niewielkim zmianom.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)