3 - Północno-wschodnie Skyrim (10-32) | Mapy świata w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2019
Na tej stronie atlasu świata do gry TES V: Skyrim znajdziesz drugą grupę lokacji (punkty 10-32) z trzeciego sektora mapy świata. Mowa tu o północno-wschodnim narożniku krainy. Z naszego poradnika dowiesz się gdzie dokładnie szukać lokacji i jakie oferują atrakcje (np. czy wykonuje się w nich jakieś unikalne questy albo odnajduje wartościowy loot).
10. SAARTHAL
Typ lokacji: loch
Dostępność: Eksploracja wykopalisk staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy W podziemiach Saarthal.
Uwagi: Wykopaliska są okupowana przez draugry i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy W podziemiach Saarthal, choć możesz to też uczynić między innymi przy okazji zaliczania pobocznego questu Zakazana wiedza.
11. MROCZNA JAMA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory.
12. KAPLICA AZURY
Typ lokacji: ołtarz
Dostępność: zawsze
Uwagi: Rozmowa z Araneą Ienith uaktywnia daedryczny quest Czarna Gwiazda. W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
13. KOPALNIA GYWGIZDÓW
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
14. ZAUŁEK CZELADNIKA
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Obozowisko jest okupowane przez bandytów.
15. GÓRA ANTHOR
Typ lokacji: siedziba smoka
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja domyślnie jest okupowana przez wrogich magów, przy czym jeżeli zdecydujesz się na jej zbadanie już po zaliczeniu głównego questu Budzenie smoka to spotkasz tu właśnie smoka.
16. JASKINIA PORONIEŃ
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory.
17. SANKTUARIUM ŚNIEŻNEGO WOALU
Typ lokacji: loch
Dostępność: Eksploracja sanktuarium staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania questu Gildii Złodziei Bez słów.
Uwagi: Sanktuarium jest okupowana przez draugry i najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Bez słów.
18. WRAK ZIMOWEJ WOJNY
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wrak jest okupowany przez bandytów.
19. OPUSZCZONA JASKINIA
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Krypta jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Biała ampułka.
20. YORGRIM - PUNKT WIDOKOWY
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Punkt widokowy jest okupowany przez szkielety.
21. JASKINIA BRĄZOWEJ WODY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Ślepota.
22. FORT KASTAV
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Na ratunek! (Legion Cesarski).
23. OBÓZ GROMOWŁADNYCH W ZIMOWEJ TWIERDZY
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.
24. TARTAK ANGIEGO
Typ lokacji: tartak
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Ennodiusa Papiusa.
25. PAŁAC KRÓLÓW
Typ lokacji: zamek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Pałac Królów jest częścią miasta o nazwie Wichrowy Tron (sektor 3, punkt 26). Miejsce to jest główną siedzibą buntu Gromowładnych i z tego właśnie powodu związanych jest z nim wiele różnych questów. Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez cały Wichrowy Tron w celu dotarcia do pałacu).
26. WICHROWY TRON
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wichrowy Tron to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów (głównych i pobocznych). W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz gospodę.
27. FARMA HLAALU
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
28. FARMA MROZOKRZEW
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
29. KURHAN YNGOLA
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez draugry.
30. POSTERUNEK ZDRAJCY
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: Gospoda jest okupowana przez bandytów.
31. SPOCZYNEK UCHODŹCÓW
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez dzikie zwierzęta.
32. JASKINIA NA PONURYM BRZEGU
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne.