Wyprawa do ruin Bthardamz (1) | Jedyne lekarstwo | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Wyprawa do ruin Bthardamz
Nowy cel główny: Zabij Orchendora
Jeśli chcesz możesz odbyć krótką rozmowę z Keshem Nieskalanym, wypytując go o lokalizację ruin oraz o Orchendora. Otwórz mapę świata i zlokalizuj ruiny Bthardamz, ustalając się, że znajdują się one na zachód stąd (powyższy screen). Jako że do pokonania jest niewielka odległość nie musisz starannie planować tej wyprawy, bo możesz ją w całości odbyć pieszo lub konno.
Kieruj się na zachód, docierając po kilku chwilach do dużych konstrukcji znajdujących się na powierzchni. To właśnie w tym miejscu po raz pierwszy spotkasz się z osobami określanymi mianem dotkniętych (powyższy screen). Eliminacja pierwszej grupy powinna przebiec bezproblemowo, ale warto wiedzieć o pewnym utrudnieniu, które będzie dotyczyło dalszej części tego questu. Dotknięci oprócz wyprowadzania standardowych ataków będą także próbowali przekazać Ci plagę, wypuszczając trujące opary z ust. Warto oczywiście w takich sytuacjach uskakiwać na bok i jest to szczególnie ważne jeśli grasz postacią preferującą walkę wręcz. Jeżeli chcesz się lepiej przygotować do wyprawy, to jeszcze przed wejściem do ruin możesz zakupić mikstury leczenia z chorób lub nauczyć się dobrych zaklęć ochronnych.
W dalszym ciągu podążaj na zachód, kierując się w stronę oznaczonego przez grę punktu. Docelowo powinieneś dotrzeć do wejścia do ruin (powyższy screen). Zignoruj dźwignię znajdującą się przy schodach, bo aktywuje ona pułapkę. Zamiast tego podejdź do dźwigni zlokalizowanej po prawej stronie. Zaczekaj aż przejście zostanie odblokowane, wejdź do środka i rozejrzyj się za kufrem. Możesz już otworzyć drugą bramę, przenosząc się do Górnej dzielnicy Bthardamz.
Odszukaj nowy kufer i następnie wybierz korytarz prowadzący na zachód. Po kilku chwilach zostaniesz postawiony przed wyborem. Jeżeli chcesz ominąć pierwszą grupę dotkniętych, to musisz złamać zabezpieczenie zamka północnej bramki. W przeciwnym wypadku wejdź do zachodniego pomieszczenia i pozbądź się przeciwników (powyższy screen) lub przekradnij się obok nich.
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania kontynuuj eksplorację ruin, udając się na północny-zachód. Po drodze dobrze byłoby zbadać północne pomieszczenie i otworzyć nową bramkę, odblokowując sobie dostęp do kufra z cennymi skarbami. Na kolejnych dotkniętych wpadniesz po dotarciu do większej sali (powyższy screen) i przy odrobinie szczęścia uda Ci się zaatakować ich z zaskoczenia. Pozbądź się wszystkich wrogów i wybierz korytarz prowadzący na zachód.
Zachowaj ostrożność, bo w kolejnej sali będą przebywali nowi dotknięci. Warto się dokładnie rozglądać, bo niektórzy z wrogów będą okupowali wyższe piętra tej sali i korzystali domyślnie z broni dystansowej (powyższy screen). Po wygranej bitwie rozejrzyj się za dźwignią odblokowującą widoczne w oddali południowe przejście. Skorzystaj z dowolnych schodów żeby tam dotrzeć. Wybierz się na południowy-wschód. W zależności od upodobań możesz od razu opuścić to miejsce lub zejść po okolicznej rampie na dół i zajrzeć do kufra.
Ruszaj na wschód, docierając wkrótce do rozwidlenia. Zbadanie wschodniego pomieszczenia jest opcjonalne i zostałbyś tam zaatakowany przez dwie krasnoludzkie sfery (powyższy screen). Jeżeli chcesz powalczyć z maszynami, to pamiętaj o tym żeby atakować je po kolei i w miarę możliwości blokować lub unikać ich ataki w walce wręcz. W celu kontynuowania eksploracji ruin musisz wybrać korytarz prowadzący na południe.
Zwróć uwagę na zwłoki, podpowiadające o tutejszej pułapce aktywowanej poprzez dotknięcie płyty naciskowej. Już wkrótce powinieneś dotrzeć do sali z kolejnymi dotkniętymi (powyższy screen) i zgromadzone w tym miejscu osoby powinieneś zdołać zaatakować z zaskoczenia. Po wygranej bitwie rozejrzyj się trochę po okolicy i następnie skieruj się w stronę bramy prowadzącej do Warsztatu w Bthardamz.
Zachowaj ostrożność, bo praktycznie od razu po dotarciu w nowe miejsce zaatakuje Cię grupa dotkniętych i co najmniej jeden z nich będzie magiem (powyższy screen). Po wygranej bitwie polecam poświęcić kilka chwil na zbadanie dwóch okolicznych pomieszczeń. Wybierz się następnie na południe, ale po dotarciu do dużej sali zapisz stan gry, bo przed Tobą wyraźnie trudniejsza bitwa.
Zbliż się do centralnej części nowej sali, a zostaniesz zaatakowany przede wszystkim przez krasnoludzkie pająki (powyższy screen). W trakcie walk z maszynami możesz na szczęście stosować swoje ulubione ataki, choć warto wiedzieć, że wszystkie krasnoludzkie konstrukcje cechują się częściową odpornością na magię. W szczególności uważaj na pająki - strażników, bo zazwyczaj porażają one swoje cele prądem. Do bitwy po pewnym czasie powinni dołączyć dotknięci, ale pozbycie się ich będzie już znacznie prostsze.
Po wygranej bitwie dobrze byłoby się oczywiście rozejrzeć, aczkolwiek warto wiedzieć o tym, że próba otwarcia jednego z tutejszych kufrów może doprowadzić do pojawienia się jeszcze jednego pająka. Zignoruj wschodnie drzwi i udaj się na południe (powyższy screen), dzięki czemu dotrzesz do bramy prowadzącej z powrotem do Górnej dzielnicy Bthardamz. Bez obaw - nie wracasz ponownie w to samo miejsce, bo przystąpisz do eksploracji niedostępnych wcześniej obszarów górnej dzielnicy.
Udaj się na południe i przystąp do atakowania nowej grupy dotkniętych. Bitwa nie będzie się niczym szczególnym odróżniała od poprzednich, choć dobrze będzie się dokładnie rozglądać, tak by nikogo nie pominąć. Po zakończonych walkach rozejrzyj się za nowymi kuframi i następnie skorzystaj ze schodów, co pozwoli Ci dotrzeć do rampy prowadzącej do wyjścia z tej sali (powyższy screen). Wejdź do nowego korytarza i odszukaj bramę, po otwarciu której zostaniesz przeniesiony do Uboższej dzielnicy Bthardamz.
Ruszaj na zachód i następnie skręć na północ, odnajdując w pobliżu kufer. Skorzystaj z północnego przejścia, będąc gotowym do wyeliminowania nowego krasnoludzkiego pająka. Zapisz stan gry i wejdź do większej wschodniej sali, przypominającej coś na kształt koloseum. Warto szybko podbiec do tutejszej dźwigni (powyższy screen), uruchamiając w ten sposób pułapkę i raniąc stojącego na dole przeciwnika. Przystąp do walk z dotkniętymi, którzy nie powinni stanowić dużego problemu.
Zbadaj kufer znajdujący się w miejscu, w którym uaktywniły się wcześniej ostrza, po czym wybierz wschodni korytarz. Po dotarciu do kolejnej sali nie spotkasz żadnych przeciwników, tak więc od razu udaj się w stronę północnego-zachodniego korytarza. Znajdziesz się teraz w dużej pieczarze z kładkami i dopiero tu czekają Cię walki z dotkniętymi (powyższy screen).