Na pomoc uciśnionym | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Na pomoc uciśnionym
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Maven Czarną-Różą
Wyjdź z Wyszczerbionej Bani i udaj się do karczmy Pod pszczelim żądłem, gdzie przebywa Maven Czarna-Róża. Wejdź na piętro i porozmawiaj z nią - otrzymasz w ten sposób zlecenie wyeliminowania z biznesu Miodosytni Czerwonak, czyli konkurencji Maven. Aby wprowadzić plan w życie, musisz udać się do Białej Grani i tam porozmawiać z Mallusem Macciusem.
Nowy cel główny: Pomów z Mallusem Maciusem
Swój kontakt znajdziesz w tawernie Pod chorągwianą klaczą, w sali po lewej. Mallus ma dość prosty pomysł na zaszkodzenie Miodosytni Czerwonak. Od jakiegoś czasu browar ten stawia czoła inwazji szkodników, co nie odbija się dobrym echem na jego renomie. Sprytny zleceniodawca zasugeruje Ci zatrudnienie się w Miodosytni Czerwonak jako tępiciel gryzoni, a następnie zatrucie kadzi z drogocennym trunkiem. Aby to uczynić, powinieneś wyruszyć do siedziby firmy i porozmawiać z jej właścicielem, Sabjornem.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Sabjornem
Aby dotrzeć do Midosytni Czerwonak, wyjdź z Białej Grani i skieruj się na południowy wschód. Znajdziesz tam dwa niepozorne budynki, z których większy jest główną siedzibą spółki (patrz screen powyżej). Kiedy wejdziesz do środka budynku, okaże się, że na jego podłodze znajdują się dwa martwe ślizgacze, a sam Sabjorn jest mocno zaaferowany Twoim wtargnięciem. W tym momencie zaproponuj mu wytępienie szkodników. Możesz to zrobić na jeden z trzech sposobów: używając perswazji, zastraszając go lub po prostu oferując pomoc (różnica polega na tym, że w dwóch pierwszych przypadkach otrzymasz zapłatę z góry - 500 złotych monet).
Nowy cel główny: Zatruj gniazdo
Sabjorn podaruje Ci truciznę na szkodniki i poprosi o wytępienie gryzoni, poprzez rozlanie groźnej cieczy wewnątrz ich gniazda. Aby tam dotrzeć, powinieneś zejść do podziemi budynku - skorzystaj w tym celu z klucza, który wcześniej dał Ci właściciel Miodosytni. Gdy wejdziesz do lochu, przygotuj się na walkę z całą masą ślizgaczy - zamieszkują one nie tylko piwnicę, ale i kręty tunel pod powierzchnią ziemi.
Kiedy będziesz zagłębiał się w mroki podziemnego korytarza, w pewnym momencie ujrzysz pajęczyny. Zgadza się - nie tylko ślizgacze zamieszkują jaskinie. Przed wejściem do dużej, spowitej mazią groty, powinieneś przygotować się do walki - czeka Cię starcie z kilkoma śnieżnymi pająkami.
Po tym, jak poradzisz sobie z pajęczakami, ruszaj dalej. Uważaj na pułapki - na podłodze rozstawiono wiele zatrzasków, a przed wejściem do dalszej części podziemi odnajdziesz linkę puszczającą w ruch kulę z kolcami. Przed wejściem do kolejnej pieczary wyposaż się w łuk i spróbuj ściągnąć z odległości kilka ślizgaczy - są one słabsze od tych osobników, z którymi miałeś kontakt wcześniej, w związku z czym ich eliminacja nie powinna być zbyt trudna. Znacznie większy problem może natomiast stanowić Hamelyn - szalony mag, który opiekuje się szkodnikami (patrz screen powyżej). Podczas walki z nim wypij kilka eliksirów uodparniających Cię na magię ognia oraz przygotuj się na to, że będziesz musiał szybko się leczyć. Na szczęście przeciwnik nie posiada zbyt wiele punktów życia, w związku z czym kilka celnych ciosów powinno stanowczo go uspokoić.
Kiedy sprawę czarownika będziesz już miał za sobą, po prostu zatruj gniazdo szkodników. Znajdziesz je w kącie sali, obok mebli należących do czarodzieja (screen powyżej). Przy okazji zwróć uwagę na książkę, znajdującą się na skrzyni i gwarantującą wzrost umiejętności skradanie.
Nowy cel główny: Wlej truciznę do kadzi z czerwoniakiem
Wydostań się z podziemi korzystając z korytarza po lewej od gniazda ślizgaczy. Podczas wychodzenia na powierzchnię, uważaj na wnyki zastawione tuż przy tunelu, z którego się wydostaniesz. W tym momencie nie pozostanie Ci już nic innego, jak tylko dostać się do pojemników z czerwoniakiem i wlać nieco trucizny do ich środka (screen poniżej). W tym celu wejdź po schodkach na piętro i otwórz właz do kadzi z trunkiem. Następnie zejdź na podłogę, weź klucz do drzwi wyjściowych (wisi tuż obok nich, na haczyku) i wróć do Sabjorna.
Nowy cel główny: Wróć do Sabjorna
Nowy cel główny: Weź udział w degustacji trunku
Kiedy wejdziesz do Miodosytni Czerwoniak, zauważysz, że w budynku znajduje się nie tylko Sabjorn, ale również szef miejscowej straży oraz Mallus. Tak się akurat złożyło, że wróciłeś w samą porę, aby ujrzeć spowodowany przez Ciebie upadek firmy. Porozmawiaj z właścicielem browaru i obejrzyj scenkę, która teraz się rozegra.
Naczelnik straży oczywiście nie może być zachwycony smakiem zatrutego przez Ciebie miodu - zgodnie z planem, uzna poczęstunek za próbę zamachu i zabierze Sabjorna do lochów w Białej Grani. Pieczę nad rozlewnią przejął Mallus, z którym powinieneś teraz porozmawiać.
Nowy cel główny: Pomów z Mallusem Macciusem
Po tym, jak rozwiązałeś sprawę Sabjorna, jego Miodosytnia Czerwoniak praktycznie przejdzie pod władanie Maven Czarnej-Róży. Podczas rozmowy z Mallusem powiedz mu, że Twoja zleceniodawczyni życzyła sobie dowiedzieć się, kto finansował jej konkurencję. Bladolicy mężczyzna zasugeruje Ci, byś zajrzał do gabinetu Sabjorna, który znajduje się na piętrze budynku.
Kiedy następnym razem zajrzysz do Miodosytni, będziesz mógł ponownie porozmawiać z Mallusem. Od tego momentu stanie się on paserem, u którego sprzedaż trefne towary.
Nowy cel główny: Zidentyfikuj cichego wspólnika Sabjorna
Wejdź na piętro budynku i otwórz drzwi do gabinetu na końcu korytarza. W komodzie, którą znajdziesz w rogu pomieszczenia, odszukaj weksel, którego szuka Maven (patrz screen poniżej). Z treści dokumentu raczej niewiele wynika, poza tym, że sojusznik Sabjorna bardzo pragnie upadku Twojej zleceniodawczyni.
Kiedy już zdobędziesz bezcenne akta, rozejrzyj się po pokoju - na jednym ze stolików znajdziesz książkę Gra przy kolacji, gwarantującą wzrost umiejętności alchemia. W pokoju obok znajdziesz zaś Karafkę Czerwoniaka - zainteresuje ona Dellvina Mallorego.
Nowy cel główny: Wróć do Maven Czarnej-Róży
Cel podróży znajduje się dokładnie w tym samym miejscu, co ostatnio - czyli w karczmie Pod pszczelim żądłem w Pękninie. Kiedy wręczysz Maven zdobyte dokumenty, stwierdzi ona tylko, że niewiele jej mówią, a Gildia powinna się o nich jak najszybciej dowiedzieć. Na odchodnym otrzymasz jeszcze magiczną broń, której jakość jest zależna od poziomu głównego bohatera.
Nowy cel główny: Wróć do Brynjolfa
Po rozmowie z Maven powinieneś spotkać się z Brynjolfem i przedstawić mu rozwój wydarzeń. Twój przełożony będzie bardzo zadowolony z Twoich postępów, jednak zmartwi go fakt, że symbol odnaleziony na wekslu Sabjorna jest dokładnie taki sam, jak na dokumentach z Posiadłości Złotoblask.
Sprawa jest na tyle poważna, że zainteresował się nią szef Gildii, sam Mercer Frey. Powinieneś z nim jak najszybciej porozmawiać.
Odblokowany quest Gildii Złodziei: Wybryk łajdaka