Chwała Sithisowi! (1) | Zadania Mrocznego Bractwa | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Chwała Sithisowi!
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Nazirem
Zlokalizuj Nazira i podejdź do niego by rozpocząć z nim rozmowę (powyższy screen). Poinformuj zaprzyjaźnionego zabójcę o tym, że przemówiła do Ciebie Nocna Matka, pragnąc by dokończyć rozpoczęty kontrakt związany z zamordowaniem cesarza. Nazir wyrazi aprobatę, a także poinformuje Cię o swoich planach przeniesienia kryjówki Mrocznego Bractwa do badanego już wcześniej Sanktuarium w Gwieździe Zarannej.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Amaundem Motierre
Opuść Sanktuarium Mrocznego Bractwa, otwórz mapę świata i zdecyduj się na odbycie szybkiej podróży do Białej Grani. Po dotarciu na miejsce odszukaj gospodę Pod Chorągwianą Klaczą (powyższy screen), którą być może już odwiedzałeś przy okazji wykonywania zlecenia dotyczącego zamordowania Gaiusa Maro.
Amaunda Motierre odnajdziesz w jednym z pokoi gościnnych gospody i musisz oczywiście rozpocząć z nim rozmowę. Mężczyzna będzie uradowany na wieść, że pragniesz wykonać kontrakt do końca i zdradzi, że prawdziwy cesarz przebywa aktualnie na pokładzie okrętu Katariah zacumowanego w zatoce niedaleko Samotni. Korzystając z okazji warto wypytać Amaunda o miejsce pobytu komendanta Maro (powyższy screen), tak by móc się na nim zemścić. Doprowadzi to do odblokowania opcjonalnego celu tej misji.
Nowy cel główny: Wejdź na pokład Katariah
Nowy cel opcjonalny: Zabij komendanta Maro
W pierwszej kolejności proponuję zająć się wyeliminowaniem komendanta. Wyjdź z gospody, otwórz mapę świata i zdecyduj się na odbycie podróży do Magazynu Kompanii Wschodniocesarskiej (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze tej lokacji, to najlepiej rozpocząć w Samotni i następnie udać się do doków. Uwaga - Jeżeli nadal jesteś poszukiwany przez strażników Skyrim, to po dotarciu na miejsce zmuszony zostaniesz do załagodzenia sporu. Proponuję zdecydować się na zapłacenie grzywny, choć równie dobrze możesz pójść na kilka dni do więzienia. Nie musisz się w każdym razie obawiać tego, że okręt cesarza nagle odpłynie.
Komendant Maro powinien stać na jednym z drewnianych pomostów w dokach i nie radzę rozpoczynać z nim rozmowy, bo niepotrzebnie zaalarmowałbyś w ten sposób okolicznych strażników. Zamiast tego zaczekaj na nastanie nocy, dzięki czemu większość wartowników zniknie z tej okolicy. Ostrożnie zbliż się teraz do komendanta, upewnij się, że znajdujesz się w ukryciu (musisz kucać) i wbij mu ostrze w plecy (powyższy screen). Warto tu skorzystać z dobrej broni (np. ze sztyletu Ostrze Cierpienia z poprzedniego questu), tak by mieć pewność, że jeden atak załatwi sprawę. Szybko oddal się od miejsca zabójstwa zanim zostaniesz przez kogoś zauważony.
Dopiero teraz zajmiemy się przedostaniem na pokład okrętu należącego do cesarza. Wybierz się mianowicie na wschód, a wkrótce powinieneś zauważyć zacumowaną jednostkę. Wskakuj do wody i popłyń do Katariaha. Zbadaj statek od wschodniej strony, a powinieneś zauważyć łańcuch kotwicy (powyższy screen). Podpłyń do łańcucha i wciśnij klawisz E, dzięki czemu zostaniesz automatycznie przetransportowany na dolny pokład.
Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce startu; 2 - Kuchnia; 3 - Schody; 4 - Zamknięte drzwi (ekspert lub klucz); 5 - Kajuta kapitana Avidiusa; 6 - Kajuta porucznika Alvarusa; 7 - Schody; 8 - Przejścia na górny pokład; 9 - Zamknięta kajuta cesarza (mistrz lub klucz).
Do kajuty należącej do cesarza możesz przedostać się na dwa różne sposoby, a mianowicie skradając się i pozostając przez cały czas w ukryciu, bądź też eliminując wszystkich napotykanych przeciwników. Jako że skradanie się wymaga znacznie więcej kombinowania, to właśnie ten temat zostanie szerzej przedstawiony. Przed podjęciem jakichkolwiek działań upewnij się, że dysponujesz dobrymi zdolnościami złodziejskimi lub miksturami i zaklęciami, dzięki którym chwilowo możesz stać się niewidzialny (zawsze możesz opuścić pokład okrętu i powrócić tu w przyszłości). Ruszaj na południe śladem jednego z marynarzy, do którego za chwilę powinien dołączyć kolega (powyższy screen).
Zatrzymaj się w miejscu, w którym pojawił się drugi osobnik, a to dlatego, że z pomieszczenia znajdującego się w oddali wyjdzie po chwili kolejny marynarz. W miarę możliwości wychylaj się co jakiś czas żeby sprawdzić czy przeszedł już do kuchni zlokalizowanej po prawej stronie. Gdy już się tak stanie ostrożnie zbliż się do tego pomieszczenia statku (powyższy screen).
Teraz z kolei musisz zaczekać aż po lewej stronie pojawi się agent Penitus Oculatus. Powinien on skierować się w prawo i usiąść przy barze (powyższy screen). Ostrożnie się do niego zbliż, ale uważaj dodatkowo na stojącego w okolicy mężczyznę grającego na flecie, starając się nie znaleźć w jego polu widzenia. Upewnij się, że jest bezpiecznie i skorzystaj z pobliskich północno-zachodnich schodów.
Jeżeli wszystkie czynności wykonałeś zgodnie z planem, to powinieneś znaleźć się przy zamkniętych drzwiach, których zamek ma poziom 'ekspert' (powyższy screen). Najprostsze rozwiązanie to oczywiście użycie posiadanych wytrychów do otwarcia tych drzwi.
Problem zamkniętych drzwi możesz też rozwiązać w inny sposób, a mianowicie wybierając się na południe i omijając dzięki chwilowej niewidzialności dwóch agentów. Mógłbyś następnie wejść do zlokalizowanej po prawej stronie komnaty kapitana Avidiusa (powyższy screen) i ukraść mu główny klucz Katariah.
Po tym jak pomyślnie otworzyłeś północne drzwi (z pomocą wytrychów lub skradzionego klucza) będziesz mógł przystąpić do eksploracji północnej części statku. Uważaj, bo w okolicznych kajutach przebywają kolejni przeciwnicy, wśród których będzie znajdował się między innymi porucznik Salvarus. Przesuwaj się na północ (powyższy screen), a następnie skorzystaj z lewych lub z prawych schodów. Po chwili zbliżysz się do kajuty cesarza.
Wspomniane wyżej zamknięte północne drzwi możesz też ominąć w inny sposób, a mianowicie wybrać się na południe, również pomagając sobie niewidzialnością. W południowej części okrętu znajduje się drabinka (powyższy screen) prowadząca na górny pokład Katariah. Ostrzegam jednak, że w miejscu tym będzie roiło się od przeciwników, tak więc musiałbyś się bardzo pilnować. Odnalezienie północnych drzwi na górnym pokładzie i ich otwarcie zaowocowałoby znalezieniem się tuż przy kajucie cesarza.
Na koniec jeszcze kilka słów o wariancie agresywnym. Jeżeli masz zamiar eliminować wszystkich napotkanych przeciwników, to największa bitwa rozegra się zapewne w głównym pomieszczeniu statku, czyli w kuchni. Najbardziej musisz jednak uważać na wspomnianych wyżej oficerów, czyli na kapitana Avidiusa i porucznika Salvarusa (powyższy screen). Użyj głównego klucza Katariah znalezionego przy ciele Avidiusa do otwarcia pierwszych drzwi lub przejdź przez górny pokład Katariah, docelowo docierając do kajuty cesarza.
Drzwi prowadzące do kajuty cesarza mają niestety mistrzowski zamek (powyższy screen), aczkolwiek możliwe jest ich otwarcie z wykorzystaniem głównego klucza Katariah będącego w posiadaniu Avidiusa oraz Salvarusa. Jeżeli osób tych do tej pory unikałeś, to musisz niestety wybrać czy chcesz podjąć próbę otwarcia zamka z pomocą wytrychów czy też powrócić do wspomnianych postaci i je po cichu zabić lub okraść.
Spotkanie z cesarzem w pewnym stopniu Cię zapewne zaskoczy, albowiem nie będzie on próbował uciekać ani z Tobą walczyć, wiedząc, że przyszła na niego pora. Titus Mede II będzie natomiast miał do Ciebie ostatnią prośbę przed śmiercią, a mianowicie będzie chciał żebyś zamordował osobą, która wydała na niego wyrok, czyli Amaunda Matierre. Możesz obiecać przemyślenie prośby cesarza (powyższy screen) lub odmówić. Zabij następnie Titusa z pomocą dowolnej broni.