Bez słów | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Bez słów
Nowy cel główny: Spotkaj się z Mercerem Freyem pod Sanktuarium Śnieżnego Woalu
Cel podróży znajduje się dość daleko na północy - gdzieś pomiędzy Wichrowym Tronem a Zimową Twierdzą. Najwygodniejsza droga do sanktuarium prowadzi właśnie z tych dwóch miejsc - wystarczy, że skierujesz się w odpowiednim kierunku i będziesz podążał za wskaźnikiem na kompasie. Gdybyś mimo to miał problemy ze zlokalizowaniem miejsca, gdzie masz się spotkać z Mercerem Freyem, zostało ono zaznaczone na poniższej mapce.
Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z szefem Gildii - dowiesz się od niego kilku istotnych faktów z historii tej organizacji, poznasz też charakter samej Karliah. Była ona kochanką Gallusa, poprzednika Mercera, co jednak nie przeszkodziło jej w zabiciu swego wybranka. Osoba tak bezwzględna nie może nadal żyć i zagrażać Gildii Złodziei - powinieneś wejść do sanktuarium i stawić czoła morderczyni.
Nowy cel główny: Wejdź do Sanktuarium Śnieżnego Woalu
Po rozmowie z Mercerem wespnij się na szczyt sanktuarium i zejdź po schodach do jego centralnej części. Następnie poczekaj na swego szefa - tylko on potrafi otworzyć skomplikowany zamek broniący wejścia do Katakumb Śnieżnego Woalu. Po tym, jak wrota zostaną sforsowane, wejdź do środka. Podczas eksploracji podziemi staraj się zachowywać jak największą dyskrecję - kurhan jest domem dla niezliczonej ilości nieumarłych przeciwników, z którymi łatwiej poradzić sobie walcząc po cichu.
Nowy cel główny: Odszukaj Karliah
Podążaj jedyną możliwą ścieżką, idąc przez kolejne korytarze. Skradaj się przez cały czas - w ten sposób łatwiej zaskoczysz draugry, co znacznie ułatwi ich zabicie. Uważaj również na pułapki i rozglądaj się dookoła - na niektórych pułkach i w wielu trumnach odnajdziesz złoto oraz przydatny ekwipunek. Jeśli nie uda Ci się zachować wystarczająco cicho, by nie obudzić truposzy, nie przejmuj się - Mercer Frey jest na tyle potężnym wojownikiem, że bez problemu poradzi sobie z każdym zagrożeniem.
Idąc przez katakumby zwróć uwagę na pojawiające się tu i ówdzie pułapki - szczególnie niebezpieczne są tutaj wiszące kości, które obudzą więcej draugrów (screen poniżej). Jeśli chcesz ułatwić sobie sprawę, możesz zboczyć nieco z trasy i zajrzeć do zamkniętego pokoju po prawej, z którego będziesz miał idealny widok na główną salę. Jest to doskonałe miejsce na to, aby ukryć się z łukiem i zdjąć kilka potworów - przy odrobinie szczęścia uda Ci się uniknąć zauważenia. W ten sposób oczyścisz całe pomieszczenie, nie ryzykując własnym życiem.
Idź dalej, zabijając wszystkie potwory na swojej drodze. W pewnym momencie dotrzesz do pomieszczenia, w którym na postumencie stoi model okrętu (screen poniżej). Aby tam dotrzeć, w sali z dużą ilością draugrów wejdź na piętro i kieruj się dalej, aż zobaczysz statek. Bardzo ważne jest to, aby podnieść go i natychmiast uciec z pomieszczenia - tak się bowiem składa, że podłoga jest pokryta łatwopalną mazią, która zapłonie zaraz po tym, jak dokonasz kradzieży. Zdobytą przez Ciebie zabawką będzie zainteresowany Delvin Mallory, któremu możesz ją zanieść po wykonaniu tego zadania.
Kiedy zdobędziesz statek, wróć do głównej sali i wejdź po schodach na jej górne piętro. Następnie podążaj górnym, okratowanym korytarzem i wejdź do właściwego Sanktuarium Śnieżnego Woalu. Tam pokonaj kilku kolejnych umarlaków i uważaj na pułapki - jedna z nich uruchomi się, gdy otworzysz bramę do dalszej części podziemi. W pewnym momencie Mercer Frey powie Ci, że sala, do której teraz wejdziecie, to idealne miejsce na pułapkę. Nie myli się - kiedy tylko przekroczycie wrota, z grobowca wyjdzie draugr pan upiorów, dysponujący potężnymi czarami oraz jednym z okrzyków (screen poniżej). Przeciwnik jest dość trudnym orzechem do zgryzienia, dlatego dobrze zrobisz, wysyłając swojego przełożonego przodem - w ten sposób przyjmie on na siebie większość ciosów, a Ty będziesz mógł w miarę bezpiecznie zaatakować potwora od tyłu.
Kiedy bestia padnie, wejdź na postument skąd przyszła i zajrzyj do kufra - znajduje się tam sporo cennych przedmiotów. Kiedy będziesz to miał za sobą, skieruj się do wielkiej ściany wieńczącej pomieszczenie - odnajdziesz tam kolejne ze smoczych słów, Rozbrojenie, dzięki któremu walka stanie się dużo łatwiejsza. Napełniony nową mocą, opuść pomieszczenie i skieruj się do korytarza zwieńczonego drzwiami nordów. Gdyby nie Mercer, nie mógłbyś przejść przez ogromne odrzwia - wymagają one bowiem specjalnego klucza, a tylko mistrz Gildii potrafi otworzyć je bez niego.
Kiedy tylko przekroczysz bramę, nastąpi zwrot akcji - padniesz na podłogę, tracąc przytomność, a Mercer ruszy na spotkanie z poszukiwaną przez was kobietą. Z ich rozmowy dowiesz się, że tak naprawdę to mistrz Gildii Złodziei zamordował Gallusa, a Karliah została wrobiona w zabójstwo. Ostatecznie złodziejka ucieknie, a Mercer Frey pozostawi Cię na pastwę losu.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Karliah
Po tym, jak ockniesz się z letargu, zauważysz nad sobą tajemniczą, wyraźnie zmartwioną osobę. Jest to właśnie Karliah, która wyciągnęła Cię z podziemi i opatrzyła rany - bez wątpienia zawdzięczasz jej życie. Z krótkiej rozmowy, jaką z nią odbędziesz, jasno będzie wynikać, że jest niewinna a winę za całe zło ponosi Mercer Frey. Złodziejka pragnie zemsty, jednak nie w formie zabójstwa - woli wytoczyć zdrajcy proces przed całą Gildią.
Jedynym dowodem przeciwko Twojemu niedawnemu zwierzchnikowi jest dziennik Gallusa, należący teraz do Karliah. Poprosi Cię ona o odszyfrowanie tajemniczego tekstu, co jest treścią zadania Trudne odpowiedzi. Otrzymasz też zestaw kilku trucizn, które mogą Ci się przydać w kolejnych misjach.
Odblokowany quest Gildii Złodziei: Trudne odpowiedzi