Laska Magnusa (3) | Questy Akademii w Zimowej Twierdzy | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Zachowaj ostrożność, bo w okolicy tej spotkasz widmowego draugra oraz widmowego ogara bojowego. Nie przesuwaj się w trakcie walk na zachód, bo doprowadziłoby to do kolejnego pozbawienia bohatera many. Po wygranej bitwie możesz włamać się do południowego pomieszczenia, w którym ukryto między innymi naostrzony pradawny norski wielki miecz spopielenia, bądź też od razu wybrać północno-zachodni korytarz, docierając do nowych drzwi (powyższy screen).
Zapisz stan gry i dopiero wtedy otwórz żelazne drzwi. W kolejnej sali do pokonania jest widmowy draugr - pan śmierci (powyższy screen). W miarę możliwości trzymaj tego potwora na dystans i nie pozwalaj mu zbyt często korzystać z posiadanych mocy. Po wygranym pojedynku podejdź do znajdującej się w tym pomieszczeniu tablicy, dzięki czemu poznasz nowe Słowo Mocy - Piasek, Spowolnienie Czasu.
Ruszaj na zachód. Po dotarciu do długiego korytarza spodziewaj się ataku ze strony nowych potworów. W trakcie rozgrywania tej bitwy absolutnym priorytetem powinno być dla Ciebie szybkie wyeliminowanie widmowego draugra - mściciela (powyższy screen), a to dlatego, że nieumarły ten włada magią i może sobie przyzwać na pomoc między innymi atronacha mrozu. Dopiero po pozbyciu się mściciela zajmij się innymi draugrami oraz szkieletami.
Po zakończonych walkach przejdź do zachodniego pomieszczenia i obejrzyj nową scenkę. Zbadaj okolicę, po czym wybierz się na południe, docierając do dużej bramy (powyższy screen). Otwórz bramę i zapisz stan gry, a to dlatego, że przed Tobą walka z Morokejem, czyli głównym bossem tego questu.
Co ciekawe, boss początkowo nie będzie Tobą zainteresowany, tak więc będziesz mógł starannie zaplanować swój atak. Zauważ mianowicie, że jest on otoczony barierą ochronną podtrzymywaną przez dwóch innych magów. Zignoruj chwilowo wszystkie te postacie i skorzystaj ze schodów w celu dotarcia na najwyższy poziom tutejszej konstrukcji (powyższy screen). Zalety tego rozwiązania docenisz już za kilka chwil, albowiem nie tylko będziesz dysponował świetnym polem widzenia, ale zmniejszy się też ryzyko, że już po rozpoczęciu walk boss nagle się do Ciebie zbliży.
Po tym jak poczyniłeś stosowne przygotowania zaatakuj obu zniewolonych czarodziejów (powyższy screen). Dobrze byłoby gdyby każda z tych osób zginęła w wyniku jednego silnego ataku, dzięki czemu nie będziesz musiał odbywać z nią dodatkowego pojedynku. Gdy tylko drugi z magów zginie bariera ochronna wokół Morokeja zniknie i przystąpicie do właściwej walki.
W trakcie tego pojedynku musisz przede wszystkim na uwadze to, że boss będzie starał się regularnie atakować Cię błyskawicami (powyższy screen). Polecam pozostawać w ciągłym ruchu, często stosować zaklęcia ochronne blokujące ataki magiczne bossa i wykorzystywać to, że znajdujesz się w trudno dostępnym miejscu, wycofując się z pola widzenia Morokeja gdy tylko odniesiesz poważne obrażenia.
Morokej może również zdecydować się na przywołanie sobie na pomoc atronacha (powyższy screen) i taka sytuacja niestety zwiększy dodatkowo poziom trudności tej bitwy. Jeżeli boss ma jeszcze dużo energii, to najpierw powinien zginąć atronach. W przeciwnym wypadku zignoruj przyzwaną istotę, skupiając się tylko na osłabianiu Morokeja.
Musisz naturalnie walczyć do momentu, w którym Morokej straci cały pasek zdrowia i zginie. Podejdź do jego ciała i zbadaj je celem zabrania Laski Magnusa (powyższy screen). Oprócz tego warto podnieść maskę Morokeja, która jest nie tylko przydatnym elementem wyposażenia, ale także obiektem związanym z jednym z pobocznych questów gry.
Nowy cel główny: Wróć do Tolfdira
Powróć na najwyższy poziom konstrukcji i odszukaj w południowej części sali ścieżkę prowadzącą na wschód (powyższy screen). W okolicy tej znajdują się dwie skrzynie i warto je zbadać, bo można w ten sposób zdobyć kilka naprawdę cennych artefaktów. Otwórz wschodnie drzwi i obejrzyj ostatnią już scenkę. Możesz ruszać dalej.
Odsuń zasuwę i otwórz nowe drzwi. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do pomieszczenia, w którym zostaniesz zatrzymany przez nasłanego przez Ancano thalmorczyka o imieniu Estromo. Odbądź krótką rozmowę z tą postacią, po czym przystąp do walki (powyższy screen). Estromo warto zaatakować zanim jeszcze zakończy swoją przemowę, dzięki czemu już na starcie zyskasz nad nim przewagę. Osobiście polecam odrzucić go z pomocą Krzyku Nieugięta Siła i następnie dobić dowolnymi czarami.
Możesz się trochę rozejrzeć po okolicy lub od razu wybrać wschodni korytarz. Po dotarciu do nowych drzwi wejdź w interakcję z drugą zasuwą. Możesz już podejść do drabinki, dzięki której powrócisz na powierzchnię (powyższy screen).
Otwórz mapę świata i zauważ, że zniknęła z niej Akademia. Wybierz się w rezultacie do ochranianej w jednym z poprzednich questów Zimowej Twierdzy (powyższy screen). Po dotarciu na miejsce skieruj się oczywiście w stronę mostu łączącego wioskę z Akademią.
Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym tutejsi magowie będą walczyli z magiczną anomalią. Zaczekaj aż bitwa dobiegnie końca (możesz oczywiście pomóc) i pomów z Tolfdirem (powyższy screen). Od maga dowiesz się, że Mirabelle zginęła niedługo po tym jak wyruszyłeś na poszukiwania artefaktu i że bariera ochronna objęła już swoim zasięgiem całą Akademię. Tolfdir ma nadzieję, że zdobyta przez Ciebie Laska Magnusa pomoże w odzyskaniu kontroli nad tym miejscem.
Odblokowany quest Akademii w Zimowej Twierdzy: Oko Magnusa