1 - Północno-zachodnie Skyrim (01-24) | Mapy świata w Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2019
Na tej stronie atlasu świata do gry TES V: Skyrim znajduje się pierwsza grupa lokacji (punkty 1-24) z pierwszego sektora mapy świata. Mowa tu o północno-zachodniej części krainy. Nasz poradnik pokazuje gdzie znajduje się każda lokacja oraz dodatkowo ją opisuje (np. czy lokacja związana jest z jakimś questem, czy odnajduje się unikalny loot).
[1] Północno-zachodnie Skyrim
1. FORTECA PÓŁNOCNEJ STRAŻY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Forteca jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Zaginiony w akcji.
2. DOLNY KURHAN POD URWISKIEM
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.
3. KURHAN POD URWISKIEM
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kurhan jest okupowany przez potwory.
4. ŁZA SIEROTY
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wrak jest okupowany przez bandytów.
5. FORT HRAGGSTAD
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania jednego z questów wojny domowej. W przypadku Legionu Cesarskiego idealny moment to quest Wstąpienie do Legionu, a w przypadku buntu Gromowładnych idealny moment to quest Bitwa o fort Hraggstad.
6. RUINY WDOWEJ STRAŻNICY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Ruiny są okupowane przez wiedźmę.
7. KAMIEŃ RUMAKA
Typ lokacji: starożytne kamienie
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej znajduje się jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.
8. JASKINIA KRUCZEJ RANY
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory.
9. KRYJÓWKA ŻELAZNYCH PLECÓW
Typ lokacji: obozowisko
Dostępność: zawsze
Uwagi: Kryjówka jest okupowana przez bandytów.
10. GROTA ZŁAMANYCH WIOSEŁ
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.
11. SZMARAGDOWA PIECZARA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Pieczara jest okupowana przez potwory.
12. AMBASADA THALMORU
Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: Eksploracja ambasady staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu List żelazny.
Uwagi: Ambasada jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania głównego questu List żelazny. Jeżeli w trakcie przechodzenia wspomnianego zadania skradałeś się, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby powrócić do ambasady w dalszej części gry.
13. GROTA SŁONYCH WÓD
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Wybryk łajdaka.
14. LATARNIA MORSKA W SAMOTNI
Typ lokacji: latarnia morska
Dostępność: zawsze
Uwagi: Latarnię morską najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Ciemno wszędzie!.
15. WYBREDNY ROPUCH
Typ lokacji: statek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Statek jest okupowany przez bandytów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu gildii złodziei Reputacja: Samotnia - Wybredny Ropuch.
16. OSZRONIONY KURHAN
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez czarnoksiężnika i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Najlepszy przyjaciel daedry.
17. WIEŻA SOSNOWEGO MROZU
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Wieża jest okupowana przez potwory.
18. JASKINIA NIKNĄCEGO ECHA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez falmery.
19. VOLSKYGGE
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Na eksplorację tego lochu warto zdecydować się dopiero po dostatecznym rozwinięciu postaci, bo jest on okupowany przez silne potwory. Miejsce to najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Maski smoczych kapłanów, albowiem jest ono siedzibą smoczego kapłana Volsunga.
20. JASKINIA SOSNOWEGO KSIĘŻYCA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory (głównie wampiry).
21. SOSNOWY STAW
Typ lokacji: staw
Dostępność: zawsze
Uwagi: Staw jest okupowany przez wiły (odmiana potworów).
22. JASKINIA WILCZY CZEREP
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez bandytów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Człowiek, który wywołał wilka z lasu.
23. POSĄG MERIDII
Typ lokacji: ołtarz; loch
Dostępność: Eksploracja ruin Kilkret staje się możliwa dopiero po dostarczeniu latarni Meridii w ramach daedrycznego questu Przedświt.
Uwagi: Zbliżenie się do posągu Meridii uaktywnia daedryczny quest Przedświt. Ruiny Kilkret są okupowane przez potwory.
24. SAMOTNIA
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Samotnia to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów (głównych i pobocznych). W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz zamek Dour, który jest główną siedzibą Legionu Cesarskiego.