Pozyskanie odłamków ostrza | Fragmenty przeszłości | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Pozyskanie odłamków ostrza
Nowy cel główny: Odzyskaj odłamki ostrza Brzytwy Mehrunesa
Otwórz mapę świata. Cel podróży to Twierdza Pękniętego Kła znajdująca się w południowej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze tego miejsca, to podróż najlepiej będzie rozpocząć w pobliskiej miejscowości Falkret i wybrać się na zachód.
Po dotarciu na miejsce okaże się, że twierdza znajduje się w ruinie i że kontrolę nad nią przejęły orki. Jeżeli nie masz nic przeciwko pozbyciu się wszystkich orków, to skorzystaj z głównego wejścia do twierdzy lub przeskocz w dowolnym miejscu nad zniszczonym murem, a następnie przystąp do walk. Do zlikwidowania będą zarówno orkowie, którzy są wojownikami, jak i łucznicy. Po wygranej bitwie wybierz zaproponowane przez grę wejście do Twierdzy Pękniętego Kła.
Jeżeli wolisz się skradać i nie chcesz walczyć z orkami, to do zrujnowanej twierdzy najlepiej byłoby zbliżyć się od północno-zachodniej strony, działając pod osłoną nocy. Przeskocz w dowolnym miejscu nad zniszczonym murem i odszukaj wejście do Twierdzy Pękniętego Kła, które jest najbardziej wysunięte na zachód i do którego prowadzą schody (powyższy screen). Na taki krok radzę zdecydować się tylko jeśli nie masz nic przeciwko używaniu wytrychów, bo na pierwszy zamek natrafisz już teraz (ma on średniej jakości zabezpieczenie).
W sytuacji gdy wybrałeś główne wejście do twierdzy musisz liczyć się z tym, że po znalezieniu się w jej wnętrzu praktycznie od razu zaatakuje Cię nowy ork. Rozpraw się z nim, wyjdź po schodach na górę i skieruj się na południowy-wschód. Docelowo powinieneś dotrzeć do kwatery lidera orków - Ghunzula (powyższy screen). Trzymaj tego orka na dystans, szczególnie jeśli Twoja postać nie nosi ciężkiego pancerza. Po wygranym pojedynku rozejrzyj się po okolicy i zbadaj ciało Ghunzula, zabierając ze sobą klucz do Krypt Pękniętego Kła.
Powróć do miejsca startu i dla odmiany wybierz się teraz na północny-zachód. Skręć następnie na południowy-zachód, a po kilku chwilach dotrzesz do zablokowanego przejścia (powyższy screen). Jeżeli wybrałeś sugerowane wcześniej zachodnie wejście do fortu, to rozpoczniesz właśnie w tej okolicy, dzięki czemu nie będziesz musiał walczyć z Ghunzulem.
Odszukaj klatkę na prawej ścianie (powyższy screen). Jeżeli dysponujesz kluczem odnalezionym przy ciele Ghunzula, to od razu będziesz ją mógł otworzyć. W przeciwnym wypadku konieczne okaże się skorzystanie z wytrychów do rozbrojenia bardzo dobrej jakości zamka. Niezależnie od tego w jaki sposób otworzyłeś klatkę wciśnij przycisk i udaj się w stronę nowo odblokowanego przejścia do Krypty Pękniętego Kła.
Ruszaj na południowy-wschód. Po drodze dobrze byłoby zbadać dwa boczne pomieszczenia, w obu przypadkach wchodząc w interakcję z przyciskami na ścianie. Po dotarciu do zablokowanego przejścia (powyższy screen) rozejrzyj się za kufrem i następnie pociągnij za obie dźwignie (lewą i prawą).
Musisz się teraz BARDZO pilnować, bo począwszy od tego miejsca będziesz wpadał na liczne pułapki. Pierwsza z nich znajduje się w miejscu, w którym ze ścian i podłogi wystawały ostrza (powyższy screen). W dalszej części przemarszu również będziesz natrafiał na pułapki aktywowane w momencie dotknięcia liny.
Nowy cel główny: Zanieś odłamki ostrza Silusowi
Rozejrzyj się po ostatnim pomieszczeniu krypty za zamkniętym kufrem, a następnie podejdź do piedestału z odłamkami Brzytwy Mehrunesa (powyższy screen). Po zabraniu odłamków szybko wycofaj się, bo uaktywniona zostanie ostatnia pułapka. Gra zaproponuje Ci powrócić z odłamkami do muzeum, ale osobiście polecam zebrać wszystkie trzy części i dopiero wtedy udać się na rozmowę ze zleceniodawcą tego questu.