9 - Południowo-wschodnie Skyrim (01-15) | Mapy świata Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2019
Na tej stronie atlasu świata do The Elder Scrolls V: Skyrim znajdziesz pierwszą grupę lokacji (punkty 1-15) z dziewiątego sektora mapy świata. Chodzi tu o południowo-wschodnią część krainy. Każda lokacja zawiera krótki opis oraz opcjonalnie dodatkowe informacje o jej unikalnych cechach (np. powiązanie z questami albo specjalny loot).
[9] Południowo-wschodnie Skyrim
1. FARMA SARETHI
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
2. WAROWNIA TREVY
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Warownia jest okupowana przez bandytów i dzikie zwierzęta. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Infiltracja.
3. JASKINIA LAWINOWA
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogiego maga.
4. POLANA JESIENNEGO CIENIA
Typ lokacji: -
Dostępność: zawsze
Uwagi: Polana jest okupowana przez dzikie zwierzęta i wiły (odmiana potworów).
5. SKAŁA SHORA
Typ lokacji: wioska
Dostępność: zawsze
Uwagi: W głównej części wioski nie spotkasz żadnych przeciwników, aczkolwiek lokalna kopalnia jest okupowana przez pająki.
6. FORT ZIELONY MUR
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu wojny domowej Bitwa o fort Zielony Mur (Legion Cesarski).
7. ANGARVUNDE
Typ lokacji: loch
Dostępność: zawsze
Uwagi: Loch jest okupowany przez draugry.
8. TARTAK BORUSERCE
Typ lokacji: tartak
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
9. KIEŁ FALDARA
Typ lokacji: fort
Dostępność: zawsze
Uwagi: Fort jest okupowany przez bandytów i dzikie zwierzęta.
10. POSIADŁOŚĆ ZŁOTOBLASK
Typ lokacji: posiadłość
Dostępność: Eksploracja posiadłości staje się możliwa dopiero w trakcie questu Gildii Złodziei W otwarte karty.
Uwagi: Posiadłość jest okupowana przez wrogo nastawionych najemników i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei W otwarte karty.
11. GOSPODARSTWO RADOSNYCH I PIĘKNYCH
Typ lokacji: chata
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.
12. STAJNIE W PĘKNINIE
Typ lokacji: stajnia
Dostępność: zawsze
Uwagi: W lokacji tej możesz przede wszystkim skorzystać z usług powozu oraz zakupić konia.
13. PĘKNINA
Typ lokacji: miasto
Dostępność: zawsze
Uwagi: Pęknina to jedno z głównych miast gry, które odwiedza się w ramach wielu różnych questów (głównych i pobocznych). Przy pierwszej próbie wejścia do Pękniny należy przekupić strażnika lub skorzystać z retoryki. W miejscu tym odnajdziesz między innymi mnóstwo sklepów oraz siedzibę Gildii Złodziei, która ukryta jest w kanałach.
14. MGLISTA TWIERDZA
Typ lokacji: zamek
Dostępność: zawsze
Uwagi: Mglista Twierdza jest częścią miasta o nazwie Pęknina (sektor 9, punkt 13) i związanych z jest z nim kilka questów. Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez całą Pękninę w celu dotarcia do twierdzy).
15. JASKINIA POLNEGO GŁAZU
Typ lokacji: jaskinia
Dostępność: zawsze
Uwagi: Jaskinia jest domyślnie okupowana przez dzikie zwierzęta. Wyjątek stanowi daedryczny quest Przeklęte plemię, gdyż pojawiają się w niej wtedy giganty. Miejsce to jest połączone z lokacją Gaj Giganta (sektor 9, punkt 18).