Biznesowe podejście | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Biznesowe podejście
Nowy cel główny: Odszukaj Brynjolfa w Wyszerbionej Bani
Po tym, jak uporałeś się z misją Za obopólną korzyścią, Brynjolf zaprosi Cię do siedziby Gildii Złodziei, która mieści się w kanałach Pękniny.
Domyślam się, że ze zlokalizowaniem wejścia do kanałów możesz mieć początkowo trochę problemów, a to dlatego, że znajduje się ono na niższym poziomie miasta. Proponuję w rezultacie skorzystać ze schodów zlokalizowanych na południe od wskazywanego przez grę przejścia (powyższy screen). Po znalezieniu się na dole wystarczy już tylko podejść do drzwi, przenosząc się tym samym do Szczurzych Nor.
Przystąp do eksploracji Szczurzych Nor. Już po kilku chwilach na Twojej drodze staną Hewnon Czarny-Ślizgacz oraz Draff (powyższy screen). Dostosuj swoją taktykę w zależności od tego z kim aktualnie walczysz. Z racji tego, że do bitwy dojdzie w wąskim korytarzu warto ponadto pomóc sobie Krzykiem Nieugięta Siła. Zbadaj ciała pokonanych wrogów i wznów eksplorację kanałów. Docelowo musisz dotrzeć do podniesionego mostu zwodzonego. Zignoruj ten fakt i zeskocz na niższy poziom.
Do kolejnej lokacji prowadzą dwie różne ścieżki. Skorzystanie z krótszej z nich wiąże się z koniecznością otwarcia dobrze zabezpieczonej wschodniej bramki (powyższy screen). Jeżeli nie potrafisz otworzyć bramki lub po prostu pragniesz dokładnie zbadać całą okolicę, to skorzystaj z ogólnodostępnych zachodnich drzwi. Uważaj na pierwszą pułapkę związaną z tym przejściem, a mianowicie na kolce wysuwające się z boku w momencie otwarcia drzwi.
Jeżeli wybrałeś okrężną drogę do celu, to musisz się liczyć z tym, że po drodze do zlikwidowania będą ślizgacz oraz Gian Pięść (powyższy screen). Ten drugi osobnik preferuje walkę wręcz, tak więc jeżeli sprawia Ci on jakieś kłopoty spróbuj zaatakować go z dystansu. W pomieszczeniu, w którym przebywał Gian musisz dodatkowo uważać na wnyki na niedźwiedzie, omijając je lub rozbrajając. Na szczęście nawet jeżeli wpadniesz na jakąś z tych pułapek nie stracisz zbyt dużej ilości zdrowia. Kontynuuj przemarsz. Po drodze do uniknięcia będzie jeszcze jedna pułapka, związana z płytą naciskową znajdującą się na schodach prowadzących na wyższy poziom.
Obie opisane powyżej ścieżki prowadzą do tego samego pomieszczenia, w którym będziesz się musiał pozbyć szumowiny (powyższy screen). Po wygranym pojedynku koniecznie rozejrzyj się na stole za księgą Żebrak, gwarantującą wzrost umiejętności Kradzież. Możesz już skorzystać z drzwi prowadzących do podziemnej tawerny Wyszczerbiona Bania.
Po przejściu dookoła pojemnika z wodą dotrzesz do Brynjolfa i jego kompanii. Po krótkiej rozmowie z rudobrodym złodziejem otrzymasz od niego kolejne zadanie. Istotne jest to, aby wypytać go o cele zlecenia - w ten sposób znacznie ułatwisz sobie wykonanie misji. W tym momencie warto nieco się rozejrzeć - już teraz możesz pohandlować z karczmarzem, a Delvin Mallory za drobną opłatą nauczy Cię skradania.
Nowy cel główny: Odbierz dług od Helgi
Nowy cel opcjonalny: Ukradnij Heldze posążek Dibelli
Cel wyłudzenia odnajdziesz w Spalni Helgi, zaraz przy wejściu do Pękniny. Kiedy wejdziesz do budynku, ujrzysz dość młodą, zgrabną kobietę - to właśnie Helga. Podczas rozmowy z nią dowiesz się, że nie zamierza ona spłacić długu, jaki jest winna Gildii Złodziei (chyba że zająłeś się już pozostałymi dłużnikami - wtedy od razu odda Ci pieniądze). Aby wymusić od niej haracz, powinieneś porozmawiać z Brynjolfem na temat słabości szykanowanej damy (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś). Dowiesz się w ten sposób, że najcenniejszym przedmiotem znajdującym się w jej domu jest posąg Dibelli, znajdujący się za ścianą obok drzwi wejściowych (screen poniżej).
Kiedy właścicielka nie będzie patrzyć, powinieneś ukraść statuetkę. Po dokonaniu kradzieży wróć do kobiety i zagróź jej zniszczeniem cennego przedmiotu. W tym momencie postanowi ona spłacić swój dług, tym samym zadowalając zachłanność Brynjolfa.
Uwaga! Istnieje też alternatywny sposób rozwiązania zadania - w momencie, gdy dłużniczka odmówi spłaty swoich zobowiązań, możesz wyzwać ją do walki. W tym momencie rozpocznie się bójka na gołe pięści, w której powinieneś zwyciężyć bez większych problemów. Kiedy walka dobiegnie końca, otrzymasz zapłatę.
Nowy cel główny: Odbierz dług od Bersiego Miodowej-Reki
Nowy cel opcjonalny: Rozbij bezcenną krasnoludzką urnę Bersiego
Bersiego oraz jego żonę możesz znaleźć w Lombardzie Krewetka, który mieści się w centralnej części Pękniny (screen powyżej). Po wejściu do środka nie zostaniesz zbyt ciepło przywitany, a wszelkie groźby spłyną po Bersim jak po kaczce (chyba że zająłeś się już pozostałymi dłużnikami - wtedy od razu odda Ci pieniądze). Aby wymusić od niego haracz, powinieneś porozmawiać z Brynjolfem na temat słabości kupca (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś). Dowiesz się w ten sposób, że najcenniejszym przedmiotem przechowywanym w lombardzie jest starożytna urna krasnoludów, stojąca naprzeciwko handlarza (screen poniżej).
W tym momencie wystarczy rozbić drogocenny artefakt przy pomocy odpowiednio silnego ciosu (wciśnij i przytrzymaj przycisk myszy). Kiedy tylko dokonasz tego aktu wandalizmu, hardy dotychczas Bersi zdecyduje się oddać Gildii jej należność.
Uwaga! Istnieje też alternatywny sposób rozwiązania zadania - w momencie, gdy dłużnik odmówi spłaty swoich zobowiązań, możesz wyzwać go do walki. W tym momencie rozpocznie się bójka na gołe pięści, w której powinieneś zwyciężyć bez większych problemów. Kiedy walka dobiegnie końca, otrzymasz zapłatę.
Nowy cel główny: Odbierz dług od Keeravy
Nowy cel opcjonalny: Wykorzystaj Talen-Jeia aby dotrzeć do Keeravy
Keerava jest karczmarką w tawernie Pod pszczelim żądłem, która znajduje się tuż przy rynku w Pękninie. Jak łatwo się domyśleć, nie będzie ona zachwycona naszymi odwiedzinami - kiepska kondycja Gildii jest powszechnie znana, w związku z czym argonianka odmówi spłacenia długu (chyba że zająłeś się już pozostałymi dłużnikami - wtedy od razu odda Ci pieniądze). W tym momencie powinieneś posunąć się do szantażu - w karczmie znajduje się ukochany Keeravy, Talen-Jei, który okaże się być zaskakująco pomocny (screen poniżej).
Podczas rozmowy z zielonym jaszczurem zasugeruj mu, że odmawianie Gildii nie jest najlepszym pomysłem. Rozsądny mężczyzna łatwo ulegnie perswazji i wyjawi słaby punkt swojej ukochanej - posiada ona rodzinę w Morrowind. Na szczęście nie musisz jechać do tej odległej prowincji cesarstwa - wystarczy, że oznajmisz Keeravie, że wiesz o jej krewnych. W tym momencie karczmarka straci rezon i postanowi oddać pieniądze Gildii.
Uwaga! Istnieje też alternatywny sposób rozwiązania zadania - w momencie, gdy dłużniczka odmówi spłaty swoich zobowiązań, możesz wyzwać ją do walki. W tym momencie rozpocznie się bójka na gołe pięści, w której powinieneś zwyciężyć bez większych problemów. Kiedy walka dobiegnie końca, otrzymasz zapłatę.
Nowy cel główny: Wróć do Brynjolfa
Po zebraniu wszystkich trzech długów możesz już wrócić do Wyszczerbionej Bani. Po oddaniu pieniędzy Brynjolfowi otrzymasz od niego zapłatę w postaci trzech eliksirów: mikstury kradzieży kieszonkowej, wywaru zdrowia oraz słabej trucizny kondycji.
Wykonawszy zlecenie złodzieja, uzyskałeś tym samym jego zaufanie. Postanowi on w tym momencie otworzyć przejście do dalszej części podziemi, czyli Zbiornika Wyszczerbionej Bani, gdzie mieszka szef całej organizacji - Mercer Frey (screen powyżej).
Odblokowany quest Gildii Złodziei: W otwarte karty